shadowano Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Hei En venninne av meg har dette systemet: http://www.komplett....aspx?sku=752109 I tillegg får hun tv-signalene inn via veggen til en coax splitter og må bruke coax til tv-en. Men får å få lyden fra tv-signalene så må vel coax kabelen kobles til lydsystemet, men lydsystemet har ingen inngang for det. Noen som har tips til billige løsninger for dette? Endret 8. desember 2012 av martin82 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er ikke coax kabelen som skal kobles til noe. Antennesignalet (coax) behandles i TV (eller en dekoder) og gir lyd og bilde. Det er denne lyden som må overføres til anlegget. Det kan være flere måter å gjøre dette på, den enkle måten er analog phono kabel fra en utgang på TV (sjekk om TV har det) til inngang på anlegget (1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak). 3 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Ok, tror ikke hun har en slik utgang på tv-en, så kjedelig for henne:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Har du litt info om TV'en? Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Det er en liten tv med kun en inngang for tv-signalene. ingen utganger. Vet ikke mer enn det Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Høres ut som en gammel bilderørs-TV. Har den ikke engang en SCART plugg? Tror du vil finne utganger på de fleste flatskjermer. 1 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Nå tok jeg bare en kjapp titt bak på tv-en, og jeg så ingenting av andre innganger. Det er en flat tv, ikke bilderørs-tv. Ingen scart plugg. Men jeg ser på denne saken som løst, så takk for alle forslag Hårek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå