madsc90 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg solgte et par hvitevarer til naboen min da jeg flyttet for en stund siden. Hun hadde ikke penger da, jeg trengte ikke penger da, og jeg hadde et par hvitevarer jeg ikke hadde plass til, så vi ble enige om at hun skulle betale etter hvert. Vi lagde en enkel kontrakt/kvittering, der begge sa seg enige i avtalen og siste frist for innbetaling, og jeg fikk telefonnummeret hennes. Dessuten visste jeg hvor hun bodde. Nå nærmer det seg et år siden pengene skulle være inne på min konto. Det siste jeg hørte var at hun sa hun skulle sende penger i slutten av juni. Da pengene ikke kom, og jeg ringte henne i juli svarte hun ikke, og hun har ikke svart på telefon eller epost etter dette. Dessuten har hun flyttet. Det er snakk om 8000 kr. Hva kan/burde jeg gjøre? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Anmeldelse av kontraktbrud om du har underskriften hennes. Dette kan svartmale henne innenfor det meste som trenger en signatur om det går igjenom så du bør kanskje nevne dette for henne. Men som du selv skriver "Vi lagde en enkel kontrakt/kvittering, der begge sa seg enige i avtalen og siste frist for innbetaling" så er det faktisk et forhold man kan anmelde. Endret 8. desember 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Anmeldelse av kontraktbrud om du har underskriften hennes. Dette kan svartmale henne innenfor det meste som trenger en signatur om det går igjenom så du bør kanskje nevne dette for henne. Men som du selv skriver "Vi lagde en enkel kontrakt/kvittering, der begge sa seg enige i avtalen og siste frist for innbetaling" så er det faktisk et forhold man kan anmelde. Hva i all verden er det du babler om? Man kan anmelde det meste, men dette her er åpenbart intet straffbart forhold. Trådstarter: Gjør det klart for hende at du er seriøs og kommer til å ta dette til retten. Så tar du ut forliksklage. Det koster et halvt rettsgebyr (en femhundrelapp or so), men siden du faktisk har kontrakt så er denne saken såpass åpenbar at de pengene får du tilbake fra henne. 3 Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Takk for fint svar! Jeg sender henne tekstmelding og epost (hun svarer ikke på telefon), der jeg sier at jeg kommer til å ta dette til forliksrådet i januar dersom hun ikke svarer, og pengene ikke er inne i løpet av desember. Er det noe som kan brukes mot meg om jeg sier det på akkurat denne måten? Endret 9. desember 2012 av madsc90 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det kan ikke brukes mot deg. Det er vel den mest ryddige måten du kan gjøre det på. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Takktakk. Jeg merker saken som løst, og tar den heller opp igjen dersom ting ikke ordner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå