NorsknRev Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Fagernes er riktig. Konsgberg er et skritt i riktig retning, men "Kongs" er ikke en farge. (Hint: vi har bare seks farger) 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Fagernes er riktig. Konsgberg er et skritt i riktig retning, men "Kongs" er ikke en farge. (Hint: vi har bare seks farger) Jeg tenkte igrunn litt på koksfarge. Derav Kongsberg. Ok vi prøver igjen. Fagernes Flesberg? Fortsatt null ide på den siste. Denne var kreativ. Kudos til deg Beladinka 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Nr 2 er Rødberg... Nr 3 er Bismo. Bis betyr "to ganger" på Latin. Hvis du lurer på hvorfor kjeks herter "bisquit" på engelsk, så er det fordi kjeks blir stekt to ganger. 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Nr 2 er Rødberg... Nr 3 er Bismo. Bis betyr "to ganger" på Latin. Hvis du lurer på hvorfor kjeks herter "bisquit" på engelsk, så er det fordi kjeks blir stekt to ganger. Aldri hørt om Rødberg og Bismo faktisk. Jeg ville vente lengst mulig med å bruke hjelpemidler. Ok jeg får prøve litt jeg og da. Norsk by. Strev + dårlig samvittighet. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Orkanger Helt korrekt Neste er også en norsk plass. Hårsak + holme Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Kamøya? Karmøy er riktig svar. Vet ikke hvor Kamøya er. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Karmøy er riktig svar. Vet ikke hvor Kamøya er. Hvordan får du egentlig "hårsak" til å bli "karm"? Den ser jeg ikke helt. Lenke til kommentar
SprengeMobil Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Då tar jag nästa. Svensk by: Strå + ord för plats Lenke til kommentar
SprengeMobil Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Riktig! Da tar Lord_MV neste. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Enkelkonsonantisk Kommunistsymbol. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Hvordan får du egentlig "hårsak" til å bli "karm"? Den ser jeg ikke helt. Beklager. Skylder på ekstremt lite kreativitet. Skal ikke gjenta seg. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Enkelkonsonantisk Kommunistsymbol. Du kunne ikke gitt et hint eller skrevet om stikkordene litt? Virker ikke som noen har peiling på dette. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Du kunne ikke gitt et hint eller skrevet om stikkordene litt? Virker ikke som noen har peiling på dette. Ok. Slagverktøy. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Hammer. Tettsted i Lørenskog. Ny, for alle som kjenner Vestfold: ytterplagg for damer. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Finnes det et sted i Vestfold ved navn bikini eller BH? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå