N-4K0 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 By i øst-Europa. Dikt + uttalte Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Europeisk hovedstad 18 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Aten. Den har vært tatt før og med selve tallet som hint er det ikke akkurat vanskelig, om jeg kan si det. Hadde dóg vært litt morsomt hvis det var flere byer å finne som var skrevet likt et eller annet tall. Jeg vet i hvertfall ikke om noen. Europa. Halvrund ost Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Aten. Den har vært tatt før og med selve tallet som hint er det ikke akkurat vanskelig, om jeg kan si det. Hadde dóg vært litt morsomt hvis det var flere byer å finne som var skrevet likt et eller annet tall. Jeg vet i hvertfall ikke om noen. Europa. Halvrund ost Tenkte litt på fetaost. Men sliter med å koble den sammen med en by. Eller er det et land? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 MKap er inne på noe, men ikke riktig. Europeisk by, tenkte osten og byen var kjent nok til at det ikke burde være veldig vanskelig. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Lübeck i Tyskland? (Lubben) Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Nei. Er "Lubben" en ost? For det er som sagt "halvrund ost" som er stikkordet. Det er altså bynavn som også er navnet på en halvrund ost vi skal fram til. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Nei. Er "Lubben" en ost? For det er som sagt "halvrund ost" som er stikkordet. Det er altså bynavn som også er navnet på en halvrund ost vi skal fram til. Lubben er halvrund. (mener jeg hvert fall) Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Roquefort?Halvrund i smak eller form? Endret 11. mars 2019 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Ikke Roquefort. Vi skal til det nordlige Europa, så ikke Frankrike. Halvrund på form. Se ogsåsvaret mitt tidligere hvor jeg sa at MKap var inne på noe. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg kan dessverre ikke så mange ostetyper så tror jeg nok må si pass på denne. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Navnet på osten er ikke helt det samme som på byen, osten har en ekstra -er-ending. Den er som sagt halvrund og innpakningen er rød, hvis det skulle hjelpe. Lar denne fortsette ut kvelden hvis ingen har noen innvendinger, eller noen andre finner det ut. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Denne var veldig kreativ Macverk. Kudos til deg. Har skjønt at det muligens kan være edamerost vi skal frem til, men sliter fortsatt med å komme på en passende by. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Edam er en by i Nederland Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Har ikke hørt om den før. Og Nederland er vel mer vest enn nord i Europa? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Edam(er) er riktig. Sant nok, Nederland er vel mer vestlig enn nordlig Europa, men du fant riktig ost til slutt, Supergomp, selv om Ronald fant riktig by. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå