Gå til innhold

PII-400 uten vifte?

bama

Anbefalte innlegg

Holder på å få datarommet mitt stille. Har en Linux boks med PII-400 som bråker mest av alle nå, pga boxed vifta som er på den. Gidder ikke å kjøpe ny vifte til den da det såvidt jeg har sett koster 500++ for en stillegående. Lurte derfor på om jeg skulle slå av hele vifta. Problemet er bare at jeg ikke husker hva slags temperaturer denne prosessoren tåler, eller om det er no lurt forsøk å prøve på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp et potmeter da. Så kobler du det på ledninga til 5-volten som går til vifta, også kan du regulere farta til dne blir stillegående...

Eller hvis det står på vifta hvor mye effekt den trekker, så finner du frem et formel-hefte, regner ut motstanden som er i vifta, og kjøper en motstand (koster 2.50 eller.no) med omtrendt 2/3 av det vifta sin er...

Lenke til kommentar

Hvis det er vifta på prosessor kan du bare skru av hele dritten, kjører maskina mi uten vifte på cpu, har en p|| 450 og den gjør alt uten å klage i det hele tatt og det deiligste er at alt er TOTALT stille og det kostet meg ikke et øre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...