sophieostli Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 For noen uker siden var jeg nødt til å legge inn nytt OS på macen min. For å gjøre dette trengte jeg en minnebrikke til å legge installasjonsfila på, noe jeg ikke hadde. Leste at jeg også kunne bruke et minnekort og minnekortleser om jeg formaterte minnekortet først. Formaterte da mitt 8GB SD-kort til "Mac OS Extended (journalført)" via diskverktøy. Problemet er da at macen min ikke lenger klarer å lese dette minnekortet som før. Første gang jeg brukte det i kameraet (canon 60D) formaterte jeg det i kameraet først, og fikk tatt bilder uten problem. Når jeg så puttet minnekortet i minnekortleseren kom ingen filer opp slik som det pleier, kun noen tomme mapper. Om jeg puttet minnekortet i kameraet og koblet til med USB kom bildene opp som de pleier, så problemet var da kun om jeg brukte minnekortleser. Så jeg tolker det som om jeg trenger å formatere minnekortet tilbake til originale innstillinger, eller hva jeg skal kalle det. Er det noen som har vært borti dette og vet hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Man skal alltid formatere kortet i den enheten som skal bruke kortet til lagring "foreksempel kamera", det er en standard skriveprotokoll "fat32 ?" som alle typer enheter skal kunne lese av, prøv og slett driveren til kortleseren og installer den på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå