Værktøy Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Heisann, jeg har ett dilemme hvor jeg har to routere og skal åpne port 80 (HTTP). PCen min står på en router/multimodem ZyXEL og den er igjen koblet til Linksys WRT54GL via WAN. Har prøvd å åpne port 60 på ZyXELen og samme på Linksysen (med IPen til ZyXELen (192.168.1.105)). Men via yougetsignal.com sier den at porten 80 er stengt. Har lagt ved litt grafikk av dette med lokal ipene. Kom gjerne med trinnene jeg må gjøre for å få dette til å virke. Takk! Endret 8. desember 2012 av Værktøy Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvorfor to routere? Du satte forward-ip på ZyXEL til 10.0.0.98? og 192.168.1.105 på Linksys? Det skal stemme, men utover det vet jeg ikke. Har aldri vært borti dette før. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Hvorfor to routere? Du satte forward-ip på ZyXEL til 10.0.0.98? og 192.168.1.105 på Linksys? Det skal stemme, men utover det vet jeg ikke. Har aldri vært borti dette før. Jeg har ofte lan og er ett stykke unna linksysen, derfor har jeg egen router på rommet mitt. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 bytt ut zyxel'en med en switch? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Eller bare sette den i bridge-mode (hvis den støtter det) og forwarde direkte fra Netgear-routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Du bruker ZyXEL som switch ved å slå av DHCP (LAN) i den og koble kabel fra Linksys i en av lanportene til ZyXEL. Du kan bruke UPNP eller portforward i Linksys. Det vil nå bli ipadresse 192.168.1.xxx på din PC. PS: Vær obs på at du må ha en aktiv tjeneste/program kjørende for å teste porter. Det enkleste kan være å bruke porttester i f.eks utorrent. Endret 8. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Du bruker ZyXEL som switch ved å slå av DHCP (LAN) i den og koble kabel fra Linksys i en av lanportene til ZyXEL. Du kan bruke UPNP eller portforward i Linksys. Det vil nå bli ipadresse 192.168.1.xxx på din PC. PS: Vær obs på at du må ha en aktiv tjeneste/program kjørende for å teste porter. Det enkleste kan være å bruke porttester i f.eks utorrent. Skal teste det ut, svarer snart. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 *snipp* Da brukes ZyXEL som en switch på måten du sa. Men i linksysen har jeg åpnet port 80 til min data som nå har fått 192.168.1.113 er den stengt. Så lurer derfor om hvor jeg finner port testern i uTorrent? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Så ikke før nå at det var port 80 du skulle åpne. Noen nettleverandører blokkerer denne inn mot privatkunder, men vet ikke om CD er en av dem. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Så ikke før nå at det var port 80 du skulle åpne. Noen nettleverandører blokkerer denne inn mot privatkunder, men vet ikke om CD er en av dem. Glem det over, port 5515 virker nå. Setter som løst. Endret 8. desember 2012 av Værktøy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er vel i hovedsak Nextgentel som bruker port 80, 21 m.fl. i tjenester i sitt routermodem. Setter man disse i bridge så er problemet løst. CD/GET har ingen blokkering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå