MrUnbound Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hey jeg skal koble 2 routere sammen til en, men litt usikker på hvordan, noen som kunne ha hjulper Grunnen er pga at vi kjøpte en pakke med LOS Bynett - Fiber nett. men den routeren som kom med er/har bare en inngang til PC resten er til tv. Så jeg har kjøpt en ny router som jeg fikk som tips av en kompis å gjøre - Så sa han at jeg må bridge den. Har ikke fått kontakt med han siden. Den routeren som står nå er en Allied Telesis Multiservice gateway (står ikke noe mer på den, uten at jeg skrur den opp.) Den routeren jeg kjøpte som router nr 2 er en Asus RT-N66u. Det må ikke være Trådløs, men hadde vært ett plus, bare slik at jeg kan bruke kablet ihvertfall, det er kravet mitt:) - Simon Lenke til kommentar
laurell Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Da kan du vel like godt kjøpe en Switch om du bare trenger ekstra kabelveier til TVer/PCer. 1 Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Var dette jeg trodde, men han sa det ikke fungerte, uheldigvis kjøpte jeg den nye routeren på tilbud.. Noen ideer fortsatt om hvordan jeg kan løse dette problemet ? Takker for svar ! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Når to routere skal fungere som en, så dropper du om mulig routerfunksjonen i den dårligste routeren. Den routeren setter du opp som switch og evt trådløst aksesspunkt. Dette gjør du enkelt beskrevet ved å slå av DHCP-LAN i aksesspunkt og kobler kabel fra hovedrouter i LAN på aksesspunktet. Da vil de dele felles LAN, med ipadresser fra hovedrouter. Endret 8. desember 2012 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Skal prøve meg fram til dette. Sier ifra om det fungerer eller ikke fungerer Tusen takk for godt svar -- begge 2 - Simon Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Hei, når jeg begynte ble jeg veldig usikker. Om du kunne forklart meg hvordan jeg skrur av DCHP-LAN i aksesspunkt. Fra hvor tar jeg kabel fra Router#1 til Router#2? Beklager om det er teite spm, jeg er bare ikke noe serlig god enda på dette med Nettverk, så jeg kjører den sikreste veien ved å spør. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 DHCP finner du under innstillingene for LAN på en router. Det skal finnes en boks der hvor du fjerner avkryssing og så lagrer innstillingene. Du bruker nettverkskabel fra LAN på router 1 til LAN på router 2. Internettporten (WAN) på aksesspunktet er dermed ikke tilkoblet og den deler ikke lengre ut ipadresser, men videresender de fra router nr 1. Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Skal se videre på dette i morgen, takk for utrolige gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå