NeEeO Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hei, jeg har alltid lurt på om hvorfor folk hater Nickelback. Men aldri fått godt nok svar. Ofte, når jeg har søkt på netter har folk sagt at musikken "suger" eller at den er uorginial. Noen som kan komme med noen "ordentlige" grunner? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 De aller fleste hater Nickelback fordi det er populært å hate Nickelback. Resten hater Nickelback fordi de spiller den mest generiske, nedvannede og harmløse musikken mulig. Hvis de ikke hadde vært så populære hadde nok ingen brydd seg. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 "Generiske, nedvannede, og harmløse musikken.." Hva skal det bety? Noen av sangene deres handler jo om håp, og ikke gi opp ..osv. Dessuten har de også noen sanger som handler om fattigdom og at sammen er man sterkere... Skjønner ikke hva som er galt med dette. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Som jeg ser det har de meningsfulle sanger, i motsetning til mange andre artister som bare har partylåter. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 "Generiske, nedvannede, og harmløse musikken.." Hva skal det bety? Noen av sangene deres handler jo om håp, og ikke gi opp ..osv. Dessuten har de også noen sanger som handler om fattigdom og at sammen er man sterkere... Jøss. Sjelden kost å se noen underbygge påstandene til debattmotstanderen sin. 3 Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Musikk handler primært (og i all hovedsak) om musikken, ikke tekstene. Man blir ingen god musiker/komponist av å skrive gode tekster (noe Nickelback heller ikke er i toppsjiktet av). Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Musikk handler primært (og i all hovedsak) om musikken, ikke tekstene. Man blir ingen god musiker/komponist av å skrive gode tekster (noe Nickelback heller ikke er i toppsjiktet av). Jeg er uenig, uten at det hjelper Nickelbacks sak. Det første jeg legger merke til når jeg hører ny musikk er teksten, så kommer stemmebruken og til slutt kommer melodi og instrumenter. Selvfølgelig kan melodi og instrumenter ødelegge for god tekst, men det skal mye til. Nickelback er uansett langt i fra bra i mine øyne. Endret 8. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Ser poenget ditt. Tekstene kan være det første som setter seg, men da gjerne i sammenheng med melodilinje/stemmebruk for min del. Om musikken i seg selv er kjempedårlig og teksten er på Shakespeare-nivå får det meg ikke til å ville oppsøke musikken igjen. Om en "tekstfrase" fra en sang virkelig setter seg og får meg til å like nettopp musikken, så er det alltid i samspill med rytme/melodikk osv. Men dette ble en avsporing fra emnet, sorry. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Eg bryr meg ikkje stort om Nickelback, men eg synest musikken er platt, simpel, generisk og frykteleg keisam. Kvifor det er blitt poppis å klage over akkurat Nickelback veit eg ikkje. Det var kanskje ein slags meme som tilfeldigvis slo an. Det finnes mykje anna musikk der ute som kunne fått same behandling som Nickelback får. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hadde de gitt ut noe tidlig på nittitallet hadde det vært en ting. Når det kom så sent høres det bare ut som noen som har rotet i søppelkassen til Nirvana og Pearl Jam. Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Dette hatet kommer ikke fra folk som liker musikk. De som liker musikk har mer enn nok med å høre på god musikk, og har ingen nytte av å klage på andre - være seg Bieber, Gaga eller nevnte Nickelback. Som tidligere nevnt finnes det mange andre band man heller med fordel kan unngå, men det er jo akkurat det du ikke gjør dersom du bruker tid på å snakke nedsettende om de. Så derfor må jeg avslutte her, for jeg skal sette på noe jeg liker å høre på. 1 Lenke til kommentar
Con Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 "i motsetning til mange andre artister som bare har partylåter." Hvorfor er musikk som får meg til å tenke på hvor kjipt alle har det bedre enn musikk som bare lar meg "slå løs håret" og tenke glade tanker? Jeg kan høre på alle typer musikk (nickelback også), men jeg merker jeg blir grinete når folk skal fortelle meg at "dette suger jo, for teksten er dårlig på den måten, meningsløs på den måten...osv..." Noen ganger vil jeg headbange, noen ganger sitter jeg i bilen og synest det er helt ok med litt hip-hop eller teckno, noen ganger savner jeg katten (eller drikker sinnabrus) og setter på noe country, noen ganger vil jeg lese en bok med noe klassisk i bakgrunnen og noen ganger er jeg i det tankefulle hjørnet og vil høre noe med en dypere mening! Jeg tror noe av grunnen til at noen mennesker ikke liker den musikken du sikter til er at det av og til (ofte) kan høres ut som om de bare prøver LITT for hardt! ...og vokalen er noe slitsom i lengden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå