Faller Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Er jo ikke nødt til å ha Apple skjerm eller høyeste prosessor. Jeg gav et fullverdig alternativ. Er jo totalt bortkastet å betale for blingfaktor, når man er student... Nei, jeg snakker ikke om å nødvendigvis ha en appleskjerm, men jeg snakker om å ha en skjerm som kan gjengi et mye bredere spekter av farger enn hva billige 27-tommere klarer. Det er vesentlig forskjell på en skjerm med TN-panel kontra en med IPS-panel som sitter i iMac. Her har man et alternativ til Apple sin skjerm: http://www.dustinhome.no/product/5010380195/dell-u2711-ultrasharp-27-wide-tft-black/#intcmp=searchProvider_dacsa Den koster fortsatt en del mindre enn Apple sitt alternativ til stand-aloneskjerm som koster 8290 kr. En annen ulempe med Mac Mini er mangel på dedikert skjermkort som også kan brukes til kreativt arbeid i Photoshop og andre programmer. Det nevnte, i tillegg til at den bruker laptop-prosessor og RAM gjør at den er en god del svakere enn tilsvarende priset desktop-prosessor. Derfor får man mye mer igjen for pengene hvis man går for iMac. Mvh Faller Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Da burde jo din mamma få vite at om du kjøper en mac mini, så kommer du på halve prisen kontra en iMac... En Mac mini med to 27" skjermer kommer på 8500 pluss tastatur og mus.... 27" med 1080p till foto? Det var väl kanske det sämsta förslaget jag sett. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Grunnen til at 27" iMac ikke er til salgs enda er fordi den lanseres nå en gang i desember. Hvis du kjøper fra elkjøp har du 30 dagers full returrett. D.v.s at du kan kjøpe 21.5" iMac, og hvis du synes den blir for liten eller for svak så kan du bytte den til 27" iMac innen 30 dager.Det er egentlig veldig smart, for da får du testet 21,5". Hvis du synes det er nok kan du spare et par tusenlapper på å ta den dyreste 21,5". Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 TS sier i sitt første innlegg.. Så da spiller jo økonomien tydeligvis endel. 16 000 kr er jo mye for en student, uansett hvor god råd han har.syntes fortsatt det var en unødvendig kommentar siden den ikke svarte på noe som helst Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Er jo ikke nødt til å ha Apple skjerm eller høyeste prosessor. Jeg gav et fullverdig alternativ. Er jo totalt bortkastet å betale for blingfaktor, når man er student... når deet gjelder redigering så er mac best. det er ikke snakk om noe "blingfaktor". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 når deet gjelder redigering så er mac best. det er ikke snakk om noe "blingfaktor". iMac kontra Mac Mini. så har iMac høyere blingfaktor. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 iMac kontra Mac Mini. så har iMac høyere blingfaktor. kanskje det, men du får mer for pengene med en imac, i stedet for en mac mini og en apple-skjerm. minien har ikke en gang dedikert skjermkort Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 når deet gjelder redigering så er mac best. det er ikke snakk om noe "blingfaktor". Kan du begrunne hvorfor Mac er best på redigering? 2 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Satser du på OSX, eller kan du ha windows? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Kan du begrunne hvorfor Mac er best på redigering? Ja På grunn av Cocoa Framework og modelling som er basene i ting som Photoshop og videoredigeringsprogrammene til Mac. Disse gir en funksjonalitet og stabilitet Windows brukere bare kan drømme om Endret 10. desember 2012 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Ja På grunn av Cocoa Framework og modelling som er basene i ting som Photoshop og videoredigeringsprogrammene til Mac. Disse gir en funksjonalitet og stabilitet Windows brukere bare kan drømme om Jeg ser du har nevnt navn på en API, men ingen begrunnelse. Hvilken unik funksjonalitet og stabilitet gir dette overfor Windows-versjoner? Jeg har selv Photoshop på både Windows og Mac, og merker i praksis null forskjell i bruk. Hva er det jeg egentlig burde merket av forskjell? 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Ja På grunn av Cocoa Framework og modelling som er basene i ting som Photoshop og videoredigeringsprogrammene til Mac. Disse gir en funksjonalitet og stabilitet Windows brukere bare kan drømme om Jeg synes man får bedre stabilitet på Windows enn på mac, hvis man kjøper gode ting; som i5-3570k/i7-3770k (gjerne overclocket), 16GB RAM (Eller mer), AMD 7970/Geforce GTX 680 og en god SSD. Lenke til kommentar
Margaret Synnøve Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Datt av lasset for lenge siden... men takk for hjelp, har litt mer for og mot argumenter nå hvertfall. hehe Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det hele koker ned til at du har bestemt deg for iMac, og så må du finne ut om du kan klare deg med en 21,5" skjerm, eller om du må opp til 27" (som selvfølgelig også har en mye høyere oppløsning). Til akkurat det trenger du ikke å ha begge iMac'ene foran deg. Gå i en velassortert PC-butikk og prøv deg frem med begge skjermstørrelsene. Husk at oppløsningene det er snakk om er 1920x1080 og 2560x1440. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå