Gå til innhold

Illuminati - Ikke kun en konspirasjonsteori. Våkn opp!


Kvinnen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er jordens hastighet? Ikke engang det vet vi svaret på (kanskje noen, men ikke vi)

 

Det er meningsløst å snakke om hastighet uten å ha en referanse å forholde seg til. Hadde du hatt grunnleggende kjennskap til fysikk (spesielt da kapittelet innen Newtonsk mekanikk som omhandler treghetssystemer) slik du påstår, hadde du visst dette.

 

Nå må du snart stikke fingeren i jorda og innse at du er en lettvekter.

Lenke til kommentar

Det tallet man finner på Wikipedia er "Earth averages about 29.8 km/s..:".

Dette blir hastighet rundt sola (bekreftet). så kommer hastighet rundt galaksen. "orbiting about 28,000 light years from the center of the galaxy."

 

Det blir ikke lite. Mer enn lysets hastighet?

 

http://www.windows2u..._space/vel.html

What is the velocity of the Earth?

The gravitational pull between the Earth and Sun causes the Earth to travel around, or "orbit", the Sun at a velocity of 29.8 km/sec. At the same time, the Earth also turns on its axis causing the daily cycle of day and night. This "rotational velocity" is approximately .47 km/sec.

 

That means that at the same time we're hurdling through space at nearly 67,000 mph, we're also spinning around in circles at over 1000 mph! Whew! Almost makes you dizzy, doesn't it?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvor tror dere frimurer losjen i Oslo ligger? Jo, rett ved siden av stortinget.

I'm just saying..

 

 

Men er det ikke litt rart at disse innflytelsesrike djeveldyrkerene har sin frimurerlosje i Kristiansand ved siden av den katolske kirke og ingenting mer? :-P

 

Utenom det...

 

Joda, du har mange bilder. Jeg har aldri vært med i denne diskusjonen tidligere, og aldri giddet å sette meg inn i den.

 

Det største problemet jeg ser, er hvordan verden fungerer i dag. Med mindre du mener at Illuminati har en helt latterlig evne til å styre samtlige personer på planeten, så skal det mye til at de klarer gjøre som du sier.

 

Hvor går grensen på når de tar kontroll? Når 1000 personer vet om deg? 10 000? 100 000? Eller gidder de ikke bry seg før du er passert 100 000 000? Problemet med at internett, er at de ikke har mulighet til dette. Folk spretter fram ifra ingenting, se for eksempel på PSY og GangnamStyle. Tror du at han var påvirket før han la ut videoen? Tror du at Illuminati bare skjønte at det var en sang som kom til å slå an?

 

De må i så fall ha tatt ham i etterkant, hvis de skulle bry seg. Slikt skjer over alt. Blogger, aviser, TV... Gangnam style er et ekstremt eksempel, da han passerte en milliard på under et halvt år, og Biebers Baby brukte 2,5 år på å nå 850 mill. Men det er allikevel reelt. Bloggere blir populære, YouTube-klipp, og flere steder skjer det rett og slett utenfor noens kontroll, det skjer av mengden. Vil du si at Voe og Ida Wulff er styrt av Illuminati?

 

Problemet med hele teorien, er at det er for mange som deg, som avslører det, men gjerne med mer makt. Se hvor mange aviser som skriver drit om overhodene rundt omkring. Hvordan hadde de klart dette, dersom det fantes en kraft som overstyrer dette.

Det er umulig? Nei, i Kina funker det rimelig bra.... Se for eksempel under OL i Beijing, hvor latterlig mye kontroll Kina hadde på hva som ble filmet, når, hvor og overalt... Dersom Illuminati styrer Kina, burde de også kunne styre verden på samme måte. Eller har Kina sluppet unna?

 

Det er alt for mange hull i det du sier... Jeg klarer ikke bite på det.

Og det til tross for at jeg er en slik dum kristen, som tror på Gud og alt mulig. Jeg burde jo i hvert fall bite på det der....

Lenke til kommentar

Hvor går grensen på når de tar kontroll? Når 1000 personer vet om deg? 10 000? 100 000? Eller gidder de ikke bry seg før du er passert 100 000 000? Problemet med at internett, er at de ikke har mulighet til dette. Folk spretter fram ifra ingenting, se for eksempel på PSY og GangnamStyle. Tror du at han var påvirket før han la ut videoen? Tror du at Illuminati bare skjønte at det var en sang som kom til å slå an?

 

Når er det vel 60 millioner amerikanere som ikke tror på 911-historien. Hvor mange tror på Sandy Hook historien idag? 99% kanskje. Men det endrer seg fort. Som vi skjønner, Kaitlin Roig har like mye talent som Mia Gundersen. Hun drømmer om å bli grunnskolelærer? Langt ifra, hun er etablert skuespiller allerede. Bare sjekk hvor mye du vil, det stemmer.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

I forhold til hva da? Hva er referansesystemet ditt? Setter du solen som referansepunkt, er det i grunn bare å integrere avstandene jorden har fra solen under hele sitt løp og deretter bruke dette til å kalkulere lengden på ellipsen banen utgjør (omkretsen på den figuren integralet gir deg), og så dele på den tiden det tar. Rimelig elementært.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Jeg regnet ikke med at du vil klare å estimere det. Men det er interessant å estimere det tallet.

 

Lysets hastighet = 671 mill mph

Jordens hastighet = 1 mill mph?

Jordens hastighet = 10 mill mph?

 

Eller bare, hvor fort relativt til lyset beveger vi oss? 0.01%, 0,1%, 1%, 10%?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tenkte du kunne få regne ut integralet selv da, vettu, og vise oss mellomregningene - så kan du en gang for alle vise oss dine kunnskaper innen matematikk og fysikk.

 

Eller, enda enklere: vi kan late som at banen er en perfekt sirkel isteden, og således forenkle det ned til å regne med enkel sirkelregning. Du vet, det du lærte på ungdomsskolen om πr2

 

osv.

 

Så, kom igjen da - vis oss.

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm... Virkelig? Du er klar over at den videoen du linket til der, kun snakker om allmennkunskap? Prøver du virkelig å fortelle meg at du ikke visste at sola var en del av melkeveien som spinner? Eller at alle galaksene også spinner?

 

Det er jo strengt tatt det de spør om over her også... Mener du hastigheten til jorda i forhold til hva? I forhold til seg selv? I forhold til sola som sentrum? I forhold til sentrum av Melkeveien? I forhold til Big Bang?

Den siste har vi ikke peiling på, men ja, forflytter oss i en helt insane fart, som er helt ubegripelig.

 

Jeg skjønner ikke hva dette har med Illuminati eller noe å gjøre? For det første snakker vi om allmennkunnskap, og jeg skjønner ikke hvorfor Illuminati skal blande seg inn i om vi lager en forenklet modell av solsystemet vårt? Hvorfor er det et bevis på at Illuminati eksisterer, dersom man fant en enkel måte å forklare en komplisert ting på? Er atommodellen et bevis på Illuminati også, da?

 

Og Sandy Hook.... Virkelig? Du finner en look-a-like og dermed er alt fake? Slutten på den videoen var ikke akkurat overbevisende... Elendig kvalitet på bildene, selvfølgelig. Finn meg 8MP bilder av god kvalitet, så jeg faktisk KAN sammenligne dem. Jeg møter ofte på folk som minner meg latterlig masse på andre, både kjentfolk og kjendiser. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt "Det der MÅ være broren/søstra", men når jeg senere snakker med dem, så viser det seg å være skivebom...

 

Dersom Sandy Hook er oppsatt, så burde man jo kunne vise til langt mer enn én skuespiller......

 

Det må i hvert fall litt mer til enn det, for å lure lettlurte, kristne meg... Jeg er litt mer skeptisk enn som så...

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Lillegutt Rosario, Herr-'jeg har kompetanse innen matematikk og fysikk' - vis oss hva du kan. Her, jeg skal gjøre det superenkelt for deg, det eneste du trenger å vise er at du kan finne korrekte data, stokke om på variablene i ligninger og regne ut den ukjente. Vi dropper integraler og sånt for enkelhets skyld og holder oss til ungdomsskolepensum ved å ta et par snarveier.

 

Omkrets av en sirkel finner du ved o = 2 π r

 

Formelen for hastighet finner du ut ved å stokke om på s = v t

 

Vis oss hvordan man regner ut hastigheten jorden har i sin bane rundt solen (solen blir da nullpunkt for vårt referansesystem, selv om solen også beveger seg rundt det galaktiske senteret, og galaksen vår beveger seg i forhold til andre galakser).

 

Ellers ser jeg at du redigerte innleggene dine etter at jeg gjorde deg oppmerksom på treghetssystemer. Du er avslørt igjen.

 

Men kom igjen nå, regn ut hastigheten til jorden i sin bane rundt solen og vis oss hvordan man gjør det ved å vise mellomregningene. Jeg har servert deg oppskriften på et sølvfat, vis oss at du ikke kun har det i kjeften.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Men kom igjen nå, regn ut hastigheten til jorden i sin bane rundt solen og vis oss hvordan man gjør det ved å vise mellomregningene. Jeg har servert deg oppskriften på et sølvfat, vis oss at du ikke kun har det i kjeften.

 

Det fant jeg svar på (overfor) uten å regne

- That means that at the same time we're hurdling through space at nearly 67,000 mph

 

twin-paradox.jpg

 

(For anunnakiene er 3600 jordår = 1 år ifølge Sitchin)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Fint, enda en flott gavepakke! Du hadde en gylden mulighet til å vise at du ikke bare er tomprat, men unnlot å gripe den og presenterte heller noe irrelevant sprøyt om annunaki. Din blottlagte komplette inkompetanse innen fagfelt du påberoper deg kunnskaper om kommer til å hjemsøke deg gang på gang i dette forumet.

 

- Du latet som om du kunne noe om Forsvaret, men ble avslørt som løgner

- Du latet som om du hadde videobevis som viste et uskadd fly etter sammenstøt med WTC, men ble avslørt som løgner

- Du latet som om du er offiser, men ble avslørt som løgner

- Du latet som om du kunne noe om matematikk & fysikk men ble avslørt som løgner

 

For å si det enkelt: du bør være jævlig forsiktig med å kalle andre folk dumme og sauer her på forumet etter alt dette. Du er på sinnssykt tynn is.

Endret av Distressor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du vil ikke vise oss sitat fordi det er et bilde, ok. Og du vil ikke vise oss kilde fordi det også er et bilde. Og der står vi...

Hva snakker du om? Første linken er videoen du slenger rundt som bevis. Med nøyaktig samme sekund som sitatet jeg snakker om.

Den andre linken viser utklippet av boken han har sitert, men uten redigering.

Og den tredje linken viser selve boka, i Googles E-bok-arkiv.

 

Men siden lenker er for vanskelig for deg, skal jeg skrive av det som står der, og som er av relevans:

 

Her er hva Jim har sitert på storskjermen, som bevis på kjempe-mennesker:

"The bones of this giant were of remarkable preservation, The skull is very thick, the teeth in both jaws are entire and all of them double. Dr. William Prescott of this city has preserved the largest skeleton, which may be seen in his cabinet." Boston Medical and Surgical Journal Vol. 53 1856 pg. 456

Men hvis du åpner boken, så finner du følgende sitat:

Indian Graves in Concord. N. H. - In excavating recently, says the Congregational Journal, for a cellar of a new house, a few rods west of the dwelling of Richard Bradley, Esq., at the north end of this city, nine skeletons of Indians have been exhumed in a space about ten feet square. They are supposed to be the remains of some of the ancient Pennacooks who once inhabited this region, and probably have been buried at least a century and a half. Among these were skeletons of six children, three of whom were around that of an adult, supposed to be their mother, and one very large, measuring six feet and three inches. The bones of this giant were of remarkable preservation. The skull is very thick, the teeth in both jaws are entire, and all of them double. The skeletons were found enclosed in bark, in a sitting posture, with some of their long, black hair still preserved. The bones of the children were much decayed. Dr. William Prescott, of this city, has preserved the largest skeleton, which may be seen in his cabinet. -N. Y. Observer.

Så det er snakk om en voksen indianer på 1.90 meter. Dette er ikke noe bevis for "kjempeskjeletter", som han ellers farer med i videoen sin, og dermed ødelegger det troverdigheten hans.

 

------

 

jeg har ikke sagt jeg vet om det er aliens på jorden, men hvem vet om øverste lederen er av jordisk opprinnelse eller ikke?, mente jeg. det må jeg jo være ærlig å si at det aner jeg ingenting om, men om det finnes liv der ute kan det jo være logisk.

Isteden for å tro på det mest utrolige, nemlig at aliens føler for å infiltrere menneskeheten for å styre oss. (Seriøst, om de kan fly til jorden, hvorfor ikke bare gjøre oss til slaver med en gang? De har jo årtusner med bedre teknologi i så fall. Hvorfor rote rundt som politikere? For moro skyld? Lite sannsynlig.)

hvorfor kan man ikke tro på en gud? jeg tror det finnes en gud men fører meg vel egentlig ikke innenfor noen religion fordet, jeg tror på gud men ikke på evig helvete, det er noe kirken har tilført religionene. hvertfall etter mitt syn, men nå skal ikke jeg skifte tema her :p må man være ateist og tro jorden har vært en liten evolusjon helt alene (altså ingen E.T.) i uendeligheten for å kunne være troverdig nok i en slik diskusjon til å kunne delta? jeg tror forøvrig på evolusjon også.

Man kan fint tro på en gud. Det oppstår derimot problemer når guden:

1. Tilhører en av de mange religionene vi har nå.

2. Får ansvaret for ting vi kan forklare.

3. Får ansvaret for ting vi ikke kan forklare.

 

I punkt 1, er det rett og slett fordi guden presentert i de "hellige skriftene" hverken høres ut som en, eller oppfører seg som en gud. Personen i de hellige skriftene oppfører seg som et barnslig menneske uten moral.

I punkt 2, blir det bare for latterlig. Takk gud for at du fikk 6-er på eksamen? Takk gud for at det sluttet å regne? Takk gud for at jeg ikke kræsjet bilen? Eller enda verre, det er gud som skapte mennesket, dyrene, og så videre? Nei.

Punkt 3, er bare fiendtlig ovenfor vitenskap. Vi vet ikke hvordan noe fungerer, så vi sier at Gud gjør det.

Hva hjelper det oss? Ikke en damn shit. Vi vet fortsatt ikke hvordan noe fungerer.

Selveste Newton gikk i samme fella. Han klarte ikke å skjønne hvordan solsystemet ikke spant ut av kontroll, og sa at "Gud kommer innom og fikser ubalansen". Så gikk det noen år, så kom en annen fyr og sa det rett ut. "Jeg trenger ikke gud i mine kalkulasjoner". Eller noe slikt. God of the Gaps, som man også kaller det.

 

Kort fortalt. Vi trenger ikke en gud. Kanskje gud står bak mørk materie og mørk energi. Kanskje gud startet Big Bang. Men en slik tankegang hjelper oss ikke. Det gir ikke oss svarene vi trenger for å bedre forstå hvordan alt henger sammen.

Det blir som å spør noen om "hvordan blir en bilmotor til?", og så svarer noen "fabrikken laget den.". Javel. Hva fikk du ut av det? Ingenting. Du vet fortsatt ikke hvordan bilmotoren blir laget.

 

Du er på sinnssykt tynn is.

Øy, nå tar du litt svakt i. Fyren ligger allerede på bunn og tviholder på pusten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvis du åpner boken, så finner du følgende sitat:

 

...........

The bones of this giant were of remarkable preservation. The skull is very thick, the teeth in both jaws are entire, and all of them double.

..............

 

Så det er snakk om en voksen indianer på 1.90 meter. Dette er ikke noe bevis for "kjempeskjeletter", som han ellers farer med i videoen sin, og dermed ødelegger det troverdigheten hans.

med_599649921.jpg

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Lillegutt Rosario, Herr-'jeg har kompetanse innen matematikk og fysikk' - vis oss hva du kan. Her, jeg skal gjøre det superenkelt for deg, det eneste du trenger å vise er at du kan finne korrekte data, stokke om på variablene i ligninger og regne ut den ukjente. Vi dropper integraler og sånt for enkelhets skyld og holder oss til ungdomsskolepensum ved å ta et par snarveier.

 

Omkrets av en sirkel finner du ved o = 2 π r

 

Formelen for hastighet finner du ut ved å stokke om på s = v t

 

Vis oss hvordan man regner ut hastigheten jorden har i sin bane rundt solen (solen blir da nullpunkt for vårt referansesystem, selv om solen også beveger seg rundt det galaktiske senteret, og galaksen vår beveger seg i forhold til andre galakser).

 

Ellers ser jeg at du redigerte innleggene dine etter at jeg gjorde deg oppmerksom på treghetssystemer. Du er avslørt igjen.

 

Men kom igjen nå, regn ut hastigheten til jorden i sin bane rundt solen og vis oss hvordan man gjør det ved å vise mellomregningene. Jeg har servert deg oppskriften på et sølvfat, vis oss at du ikke kun har det i kjeften.

 

Ehm... Det der kan ikke bevise noen verdens ting :-P Man lærer din første formel på barneskolen, og den andre i åttende klasse :-P Innen man går i tiende, burde man klare å forstå at en omkrets kan være en strekning :-P Og også hvordan flytte bokstavene over likhetstegnet :-P

Men i hvert fall... Han svarte jo ikke akkurat på det heller..... :-P

 

[/i]

med_599649921.jpg

Det fant jeg svar på (overfor) uten å regne

- That means that at the same time we're hurdling through space at nearly 67,000 mph

 

twin-paradox.jpg

 

(For anunnakiene er 3600 jordår = 1 år ifølge Sitchin)

 

Til å være en så aktiv pådriver av "sannheten", er det fryktelig rart at du har ekstremt lite konstruktivt å komme med, og svarer hovedsaklig i form av bilder/videoer.

 

Jeg har prøvd å faktisk sette meg inn i hva dette faktisk dreier seg om, bare for å være informert, i det minste, men etter én side i denne tråden, har du klart å overbevise meg om at det er fryktelig lite som ligger i det...

Lenke til kommentar

Til å være en så aktiv pådriver av "sannheten", er det fryktelig rart at du har ekstremt lite konstruktivt å komme med, og svarer hovedsaklig i form av bilder/videoer.

 

Ok

 

"Sarah Palin" med trelinjal = skikkelig blondine som forklarer

"... the teeth in both jaws are entire, and all of them double" = kilden sier det

 

med_599649921.jpg

Dette er ikke noe bevis for "kjempeskjeletter"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...