Slimda Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg elsker når eksperter kommer på banen og kler av konspirasjonsteoretikerne på et slikt nivå som dette. Takk for flott og lærerik underholdning. 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Beviset ligger i at du ikke vil kunne gi oss noe eksempel på at Wikipedia driver propaganda, fordi du har ikke oppdaget det enda. Når man befinner seg på det nivået er man sau = 1. grad [bEKREFTES i svaret nedenfor] Greitt. Slike hint var ikke ment for deg eller alle dem som jobbet i WTC. De var ment for insidere, De andre kunne bare gå på jobb. CEO'er og jøder holdt seg unna den dagen. Du svarer jo ikke på det jeg sier i det hele tatt. Ville vel kanskje vært naturlig for deg å bevise at boeing utstyrer flyene sine så de kan brukes "fjernstyrt" som du selv sier. Den eneste delen med fly-by-wire på en 767 er luftbremsen. Lykke til med å styre et fly inn i en skyskraper med kun luftbrems som styring. Alt annet enn luftbremsen er mekanisk overføring. Endret 15. desember 2012 av traveldag Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Forsvaret selv sier at det ikke er en spesialstyrke, du er altså uenig med bataljonen om hva den er. Interessant. Ikke mitt problem hva de kaller seg. Det Norge har av spesialsoldater er Telemark Bataljon. Men offisielt er Telemark Bataljon en "konvensjonell" styrke. Spetnaz. eksisterte heller ikke offisielt. (Nord-Korea har 2 millioner spesialsoldater, som gjør det umulig for USA å invadere Nord-Korea - rent selvmord. Man kan bombe, men ikke noe mere) (Hva jeg sier betyr ikke at hele Telemark Bataljon er spesialsoldater, de kan være kamuflert som jegere i bataljonen, ikke så viktig, det viktige er at kompetansen er der) Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Ikke mitt problem hva de kaller seg. Det Norge har av spesialstyrker er Telemark Bataljon. Men offisielt er Telemark Bataljon en "konvensjonell" styrke. Spetnaz. eksisterte heller ikke offisielt. Merkverdig at jeg kunne forutse svaret ditt =) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hva faen er det du babler om, Rosario? Tror du virkelig på det du selv sier? TBMN er ikke en spesialstyrke. Spesialstyrke/SOF er en term som er godt innarbeidet, og hvorvidt en styrke er SOF eller ikke beror på 1, og kun 1 kriterie: Hva slags arbeidsoppgaver har de? Altså - hvilke oppdrag skal de utføre. TMBN er en konvensjonell styrke, de skal drive konvensjonell strid. Manøverkrigføring, som det så fint heter. En del av dette er åpenbart oppklaring, men den oppklaringen skjer i utgangspunktet i tilknytning til stridslinjene, og man holder en viss nærhet til egne styrker. Spesialstyrker, på den andre siden, de skal gjøre oppdrag på dypet, uavhengig av egne styrker og uavhengig av hvor "fronten" måtte befinne seg. De brukes strategisk, mens konvensjonelle styrker (på lavere nivå) brukes taktisk. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Denne beskrivelsen er god http://en.wikipedia....peration_forces Special forces capabilities include the following: Reconnaissance and surveillance in hostile environments [fjernoppklaring] Training and development of other states' military and security forces [instruksjon] Offensive action Support to counter-insurgency through population engagement and support [propaganda/psyop] Counter-terrorism operations [likvidasjon] Sabotage and demolition [sabotasje og terror] Hostage rescue Dvs. ikke-konvensjonell krigføring. Afghanistan er ikke-konvensjonell krigføring. Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Er det mulig? Går du rundt og prøver å overbevise Volvo-eiere om at de har en Mercedes? Volvoer og Mercedes deler tross alt veldig mange karakteristikker. Det betyr ikke at det er samme dritten. Endret 15. desember 2012 av Herr Brun 6 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg kaster ikke bort mer tid på denne klovnen av en figur. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg kaster ikke bort mer tid på denne klovnen av en figur. Nå fikk du Wikipedia-kilde på hva "spesialsoldater" er. Er det mulig? Går du rundt og prøver å overbevise Volvo-eiere om at de har en Mercedes? Volvoer og Mercedes deler tross alt veldig mange karakteristikker. Det betyr ikke at det er samme dritten. Du går rundt og tror at NATO i Afghanistan driver konvensjonell krig mot Al Qaida og Taliban. Taliban opererer i store grupper som angriper NATOs baser Du må da ha fulgt litt med i hvordan en borgerkrig foregår. Du må da lese litt mere enn Dagsavisen og Dagbladet Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Ikke mitt problem hva de kaller seg. Det Norge har av spesialsoldater er Telemark Bataljon. Men offisielt er Telemark Bataljon en "konvensjonell" styrke. Spetnaz. eksisterte heller ikke offisielt. (Nord-Korea har 2 millioner spesialsoldater, som gjør det umulig for USA å invadere Nord-Korea - rent selvmord. Man kan bombe, men ikke noe mere) (Hva jeg sier betyr ikke at hele Telemark Bataljon er spesialsoldater, de kan være kamuflert som jegere i bataljonen, ikke så viktig, det viktige er at kompetansen er der) Øh, whatnow? TMBN er en gjeng med spesialsoldater? Norges spesialsoldater er HJK/FSK, MJK, minedykkerne, etterretningsoperatørene i E-BN og kanskje om man virkelig drar definisjonen langt ISTAR-regimentet vårt. TMBN er ikke en spesiell gjeng i seg selv, eneste forskjellen på TMBN og Panser er at TMBN består utelukkende av vervet personell, men PBN for det meste består av gutter og jenter inne til fgtj. Jeg, med ett år som skytter i Panser kan med andre ord fylle akkurat samme rolle som en skytter i TMBN, eneste forskjellen er at han er bedre trent. Jeg kan ikke fylle rollen til en operatør i MJK, da han har en helt annen type trening enn meg.. Anbefaler deg at du får definisjonene dine riktige i første omgang.. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Da har vi i allefall etablert at rosario uttaler seg skråsikkert on ting han ikke vet noe om, og de han ikke finner kilder å backe det med finner han på ting. Avslørt 6 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Rosario, I post #1329 for noen sider tilbake ga jeg deg akkurat den samme Wikipedia-linken, men det glemte du tydeligvis (eller hoppet glatt over den, slik jeg mistenker du gjør med all dokumentasjon på hvor feil du tar). TMBN driver ikke med: special reconnaisance, gisselredning, likvidasjon eller sabotasje. Det er SOF-mat. Opptak og opptrening mot en jobb i MJK & FSK er noe milevidt annet enn opptak og opptrening til TMBN. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Rosario, I post #1329 for noen sider tilbake ga jeg deg akkurat den samme Wikipedia-linken, Glem Forsvarets informasjonstjeneste og Wikipedia. Våre hemmelige soldater - Norske spesialstyrker 1940-2012 http://www.aftenpost...er-6966053.html Ikke forvent at dette er noe som legges ut på nettet. Mainstream forteller oss minst mulig her. I Libya brukte de spesialstyrker under hele krigen. Angrepet på Tripoli var ledet av spesialstyrker fra NATO. De hadde en liste på 300 personer i statsadministrasjonen som skulle likvideres på en natt. Når vi hører om bombeattentater (terror) i Damaskus må vi regne med at det er vestlige spesialsoldater som leder operasjonene, uten å ta for mye risiko selv. FSA læres opp (instruksjon) etterhvert. Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg har lest den boka, og flere andre om det norske forsvaret. Guess what, TMBN er ikke blant spesialstyrkene. TMBN deltok heller ikke i angrepet på Tripoli. Ikke FSK/HJK heller, for øvrig. 2 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Glem Forsvarets informasjonstjeneste og Wikipedia. Våre hemmelige soldater - Norske spesialstyrker 1940-2012 http://www.aftenpost...er-6966053.html Ikke forvent at dette er noe som legges ut på nettet. Mainstream forteller oss minst mulig her. I Libya brukte de spesialstyrker under hele krigen. Angrepet på Tripoli var ledet av spesialstyrker fra NATO. De hadde en liste på 300 personer i statsadministrasjonen som skulle likvideres på en natt. Når vi hører om bombeattentater (terror) i Damaskus må vi regne med at det er vestlige spesialsoldater som leder operasjonene, uten å ta for mye risiko selv. FSA læres opp (instruksjon) etterhvert. Your point being? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) FSA læres opp (instruksjon) etterhvert. Forsvarets Sikkerhetsavdeling FSA har det overordnede ansvaret for forebyggende sikkerhetstjeneste i Forsvaret og er ikke knyttet spesielt opp mot spesialstyrkene, selv om de åpenbart bidrar med sikkerhetstjeneste hos SOF også. http://forsvaret.no/om-forsvaret/organisasjon/felles/fsa/Sider/Fsa.aspx Jo mer du skriver bastant om ting du åpenbart ikke har noen som helst innsikt i, jo mer graver du din egen retoriske grav. Endret 15. desember 2012 av Distressor 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Det er ikke så viktig hvordan dette gjemmes unna. Jo nærmere man kommer samtid jo mindre forteller de. Det boken bekrefter er Norge har spesialstyrker og de er profesjonelle. Så kan man tro at disse elitesoldatene ikke brukes i faktiske kriger (det er omvendt) Forsvarets Sikkerhetsavdeling FSA har det overordnede ansvaret for forebyggende sikkerhetstjeneste i Forsvaret og er ikke knyttet spesielt opp mot spesialstyrkene, selv om de åpenbart bidrar med sikkerhetstjeneste hos SOF også. Jeg mente FSA = Free Syrian Army Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er ikke så viktig hvordan dette gjemmes unna. Jo nærmere man kommer samtid jo mindre forteller de. Det boken bekrefter er Norge har spesialstyrker og de er profesjonelle. Så kan man tro at disse elitesoldatene ikke brukes i faktiske kriger (det er omvendt) Men du sa jo for noen poster tilbake at Norge ikke bruker FSK og MJK i faktiske krigshandlinger: Herregud. Norge sender ikke Hærens Jegerkommando eller Marinens Jegerkommando til Afghanistan, de tilhører til en større enhet. Norge sender noe som er bedre. Dette er åpenbar løgn for alle som vet noe om det. 3 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Ingen har nektet for det heller Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Men du sa jo for noen poster tilbake at Norge ikke bruker FSK og MJK i faktiske krigshandlinger: FSK? MJL? Afghanistan, hva kriger de for? youtube AFGHANISTAN'S POPPY FIELDS & US MILITARY SUICIDES (PAT TILLMAN) Se norske spesialstyrker på oppdrag i Afghanistan http://www.nrk.no/vi...13A7B8607621F8/ Disse er organisert som egne enheter. Man ønsker profesjonell folk her, f. eks. fra Telemark Bataljon http://no.wikipedia....spesialkommando «Forsvarets Spesialkommando (FSK) er spesialtrenet for å kunne tre i virksomhet i tilfelle terroraksjoner mot oljeinstallasjonene - spesielt kapringssituasjoner.»[6] Først i 1999 ble FSKs eksistens offentlig innrømmet og beskrevet av Forsvaret.[1] Størrelse på styrken er ukjent, og forskjellige kilder nevner alt fra 40 til 100 soldater. Man vet imidlertid at soldatene tidligere ble rekruttert fra blant annet Hærens jegerkommando (HJK), som FSK er en integrert del av, Marinejegerkommandoen (MJK) og fallskjermjegerne, men at man nå tillater alle soldater med fullført førstegangstjeneste å søke.[7][8][9] Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå