Gå til innhold

Illuminati - Ikke kun en konspirasjonsteori. Våkn opp!

Kvinnen

Anbefalte innlegg

Det er sikker flere enn meg som har lest hva du skreiv i den andre tråden om akkurat dette temaet. Man har det svart på hvitt, du tok jo feil, opp til flere ganger. Hva får folk til å nekte for det når man er tatt på "fersk gjerning"? Det er lov å ta feil rosario, det er ikke verdens undergang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jo blitt postet flere ganger, veldig grundig. Hvorfor må du plent sette folk i en bås å feks kalle dem sionister? Ut ifra et par innlegg på et forum. Er ikke det litt voldsomt? Du blir jo aldri tatt seriøst av en slik oppførsel.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hva jeg finner interessant? korrelasjonen av de som tror på "illuminati" og cannabis bruk :p

Her måtte jeg rett og slett le høyt! :-P

Da du først påpekte dette, falt liksom puslebrikkene nesten perfekt på plass for meg. Det finnes så klart unntak, men fy som dette stemmer overens med mine erfaringer!

Endret av UleDule
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her måtte jeg rett og slett le høyt! :-P

Da du først påpekte dette, falt liksom puslebrikkene nesten perfekt på plass for meg. Det finnes så klart unntak, men fy som dette stemmer overens med mine erfaringer!

162 innlegg på 6 år

(det gjør jeg unna på noen dager)

Mest aktiv i:Nintendo (79 innlegg)

:(

For meg er "puslebrikker" noe mer enn dette

Puzzle.jpg

og "erfaring" er noe mer enn dette

75716837456197521_KUPOOYFI_b.jpg

og "illuminati" noe mer enn dette

cover_sm.jpg

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Spennende tråd. Vil først si at illuminati som en konkret organisasjon er veldig spenstig tanke i mitt perspektiv, men tanken med dette at massepopulusen blir "manipulert" er interesant. Måten samfunnet har utviklet seg på tillater jo at noen få har mer makt, og at disse bruker makten til å veilede våre interesser og bekymringer er lett å leke med. Skulle selvsagt ønsket at vi brydde oss mer om sultne barn i Afrika enn å blese av 1000 spenn på Justin Bieber billetter, men samtidig øker det jo livskvaliteten å leve i ignorans/likegyldighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier at Telemark bataljon er en spesialstyrke (liten, men det beste vi har, bedre enn jegere). Hvor mange ganger skal jeg si det.

Du desinformerer (sionist selvfølgelig). Telemark bataljon er profesjonelle soldater. I Norge kommer man ikke høyere enn dette i kompetanse. Er det godt nok? Ja. de ligger på linje med amerikanske og britiske elitesoldater.

TMBN er en konvensjonell mekanisert infanteribataljon oppsatt med profesjonelle, vervede soldater. De er godt trent og meget profesjonelle, men de er fortsatt ikke en spesialstyrke. Ingen av grenaderene eller offiserene i TMBN ville i det hele tatt forsøke å sammenligne avdelingen med de norske spesialstyrkene.

Forøvrig blir man godt kjent med flere av soldatene i TMBN gjennom NRKs dokumentar Norge i Krig: Oppdrag Afghanistan. Den ligger i sin helhet på YouTube.

Forsvaret har 2 spesialstyrker; Marinejegerkommandoen og Hærens Jegerkommando / Forsvarets Spesialkommando.

http://forsvaret.no/...er/default.aspx

Spesialstyrke er en "beskyttet tittel" i militær sammenheng forbeholdt et eksklusivt fagfelt innen militære operasjoner, og er ikke det samme som en eliteavdeling.

http://en.wikipedia....peration_forces

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Spennende tråd. Vil først si at illuminati som en konkret organisasjon er veldig spenstig tanke i mitt perspektiv, men tanken med dette at massepopulusen blir "manipulert" er interesant. Måten samfunnet har utviklet seg på tillater jo at noen få har mer makt, og at disse bruker makten til å veilede våre interesser og bekymringer er lett å leke med. Skulle selvsagt ønsket at vi brydde oss mer om sultne barn i Afrika enn å blese av 1000 spenn på Justin Bieber billetter, men samtidig øker det jo livskvaliteten å leve i ignorans/likegyldighet.

Definitivt ein spenstig tanke ja, kanskje mykje derfor mange likar han. Men å trekkje inn makt som styrer samfunnet blir for tynt om det skal støtte illuminati. I alle tider så lenge me kjenner til har det vore herskarar på toppen som styrer andre. Det er uungåelig, og igrunn ein naturleg og smart måte å fungere på som samfunn. Kulturministeren Hadia Tajik sa i eit intervju med Aftenposten noko fornuftig angåande makt:

makt.

En kan ha mye makt og bruke det dårlig, eller en kan ha mye makt og bruke det til noe godt.

Skulle det dermed vise seg at illuminati eksisterer som ei gruppe mennesker med ein trong for makt, og at dei styrer verda via bedrifter og bankar osv., så er det maktmisbruk.

Vil forresten sitere eit avsnitt frå ei bok eg les no, Skepsis utgjeve av Human Forlag:

"Først og fremst er konspirasjonsteorier moderne mytologier om hvordan og hvorfor gale, destriktive ting skjer. De er fortellinger som skaper mening og forklarer lidelse ved å gi noen skylden, og påstår at disse "noen" bevisst planla det hele..De setter hendelser inn i et ordnet skjema som reduserer virkelighetens kaos til enkle, ordnede forhold der noens onde vilje og planer styrer alt som går galt. Når man oppfordres til å tro på slike teorier, er det gjerne fordi man samtidig oppfordres til å kjempe mot den ondskapen som blir manet frem i fortellingene."

Kven vil vel ikkje at nokre få skal få skulda for all galskapen som skjer i verda? :)

Når det er sagt, så er eg framleis ganske open for at ei liten gruppe menneske faktisk styrer meir enn me anar. Sjå litt bort frå all symbolbruk og tenk heller at verda er inndelt hierarkisk, det veit me. Eg er ansett i eit firma og har ein sjef. Eg veit ikkje kva sjefen min diskuterer med sin sjef. Han veit ikkje kva den sjefen diskuterer med ein annan sjef. Slik går det i fleire ledd, og då ender ein til slutt opp med kjelda til kvifor akkurat du jobbar med det du gjer. Eg trur me blir påvirka meir enn me sjølv er klar over.

Sånn, då har eg vegd opp for skeptisismen :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva annet enn navnet på "dyret i åpenbaringen" er forskjellen på illuminati, og andre talløse monstre som opp gjennom historien har fått stempel som hovedmonster i konspirasjonteorier? Er det ikke slik at det ligger i menneskets natur å være grådig og hensynsløs - og er det ikke like naturlig at de som selv holder slike ugudelige begjær i stramme nok tøyler, leter etter årsaken i noe som er større enn det laveste nivået i det menneskelige egoet?

Noen utnytter, og andre blir utnyttet - sånn er vi bare, og det er helt naturlig, så det er en veldig kjent og akk så kjedelig repeterende prosess ...

:)

Lenke til kommentar

Jeg sier at Telemark bataljon er en spesialstyrke (liten, men det beste vi har, bedre enn jegere). Hvor mange ganger skal jeg si det.

Du desinformerer (sionist selvfølgelig). Telemark bataljon er profesjonelle soldater. I Norge kommer man ikke høyere enn dette i kompetanse. Er det godt nok? Ja. de ligger på linje med amerikanske og britiske elitesoldater.

Det utrolige er at du allerede har avslørt at du ikke aner hva du prater om, men likevell fortsetter du å opptre skråsikkert og bare grave deg enda dypere ned i hullet ditt.

Norge har to spesialstyrker, FSK og MJK, det virker som du forveksler TMBN med disse.

http://forsvaret.no/...k-bataljon.aspx

Se litt på oppsettet i avdelingen. Om du har vært yrkesmilitær burde du utifra dette klare å se at det er snakk om mekinf.

Fra forsvarets egen hjemmeside:

Forsvarets Spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som skal være i stand til å gjennomføre tøffe og krevende operasjoner.

Styrkene består av to selvstendige avdelinger; Forsvarets Spesialkommando Hærens Jegerkommando og Marinens Jegerkommando.

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/spesialstyrke/Sider/default.aspx

Dette er en kjent sak for de fleste som kjenner forsvaret, og jeg finner det mildt sagt utrolig at du fortsatt utgir deg for å vite hva du prater om, og uttaler deg så skråsikkert om en avdeling du igjen og igjen viser at du ikke kan noe om.

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva annet enn navnet på "dyret i åpenbaringen" er forskjellen på illuminati, og andre talløse monstre som opp gjennom historien har fått stempel som hovedmonster i konspirasjonteorier? Er det ikke slik at det ligger i menneskets natur å være grådig og hensynsløs - og er det ikke like naturlig at de som selv holder slike ugudelige begjær i stramme nok tøyler, leter etter årsaken i noe som er større enn det laveste nivået i det menneskelige egoet?

Noen utnytter, og andre blir utnyttet - sånn er vi bare, og det er helt naturlig, så det er en veldig kjent og akk så kjedelig repeterende prosess ...

:)

Godt poeng! Om dei antatte illuminati skulle bli avslørt vil det mulegvis danne seg ei ny gruppe, ein ny elite med eit maktsug.

Thrive er veldig spennande angåande dette tema forresten. Kombinasjonen av å eventuelt nytte seg av torusar til energi med det faktum at dyr er skapt for å blomstre og trivast er interessant. Men når ein kjem ned på jorda igjen forstår ein fort at skaparane bak Thrive har sett seg store mål.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Godt poeng! Om dei antatte illuminati skulle bli avslørt vil det mulegvis danne seg ei ny gruppe, ein ny elite med eit maktsug.

Thrive er veldig spennande angåande dette tema forresten. Kombinasjonen av å eventuelt nytte seg av torusar til energi med det faktum at dyr er skapt for å blomstre og trivast er interessant. Men når ein kjem ned på jorda igjen forstår ein fort at skaparane bak Thrive har sett seg store mål.

Takk for tipset - og benytter muligheten for litt bittersøt zen fra vår kjære Odd ... :wee:

Her er en liten OddZen

Hva snakket de med hverandre om?

Hvordan hadde de det, de første innbyggerne av Norge?

Jeg tenker på dem som kom hit etter at den siste istiden var slutt.

Etter at landet hadde tørket noenlunde etter issmeltingen, ble det nok grønt

og vakkert. Det var fisk i havet og bær og dyr i de nye skogene.

De hadde nok ikke så verst om sommeren og på dagtid.

Men de lange vinterkveldene?

Hva gjorde de da?

De hutlet seg vel sammen, familiene, i hver sin hule i fjellet. Utenfor lå det

iskalde, ugjennomtrengelige mørket full av søvnløse farer og ukjent uhygge.

Onde ånder svever der ute. Djevler sto og pustet hvit damp. Ulvene hylte. De

satt rundt hvert sitt vesle bål, forsvarsløse, frosne og alene.

Hva snakket de med hverandre om?

Jeg tror de hadde et forferdelig liv.

I hvert fall om kvelden.

De hadde ingenting å drikke heller.

Det vil si; de hadde kaldt vann, eventuelt blandet med blod. Men ingenting

som kunne gi litt trøst.

Etter en tid døde de.

Vi norske sitter ganske mye sånn ennå, i hver vår hule. Uten så mye å snakke

om. Ulvene hyler ikke lenger utenfor, men fjernsynet og f.eks. ukebladet Se og

Hør hyler her inne, rundt oss på alle kanter.

Og ennå er det sånn hos oss at mange ikke har noe å drikke. Og et likhets-

punkt til: Ennå har vi stor angst for alt det ukjente, uhyggelige og navnløse

utenfor hulen.

(Odd Børretzen - "Helt All Right")

Lenke til kommentar

Spesialstyrke er en "beskyttet tittel" i militær sammenheng forbeholdt et eksklusivt fagfelt innen militære operasjoner, og er ikke det samme som en eliteavdeling.

http://en.wikipedia....peration_forces

http://en.wikipedia.org/wiki/Special_operation_forces

Evolution

Special forces, as they would now be recognised, emerged in the early 20th century, with a significant growth in the field during the Second World War.

Despair-4cd70bbe892bd.jpg

Selv om det står dette i Wikipedia betyr det ikke at det en sant.

I neste setning heter det

http://en.wikipedia.org/wiki/Special_operation_forces

Special forces have played an important role throughout the history of warfare whenever the aim has been to achieve disruption by "hit and run" and sabotage, rather than more traditional conventional army combat.

Det motsatte. Slik går det med mange kokker ... mere søl

Eksempel fra Wikipedia

http://no.wikipedia....tanden_i_Ungarn

Oppstanden i Ungarn var en oppstand mot de sovjetiske okkupantene i Ungarn mellom 23. oktober og 4. november 1956. Oppstanden ble slått ned av sovjetiske tropper. Mellom 25 000 og 50 000 ungarere, og ca. 7 000 sovjetiske soldater ble drept. Mange tusen flere ble skadet, og nesten en kvart million mennesker flyktet fra landet.

Despair-4cd70bbe892bd.jpg

Her snakker vi om kamper som varte i 7 dager ... 7000 sovjetiske soldater ble drept ???

Det er bare tull. Lenger nede kommer den korrekte historien.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...