Rosario Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ingen EU-land har kriget med hverandre mens EU har eksistert. Anders Behring Breivik, med medaljer, plettfri vandel, stort potensialet Endret 13. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ja, fordi de fleste her har aldri sett eller lest noe om illuminati, heller aldri hørt om det. Jeg tror de fleste har hørt om den legenden/tøvet. Endret 13. desember 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Anders Behring Breivik, med medaljer, plettfri vandel, stort potensialet Jeg tror du på dobbeltsjekke definisjonen på "krig". Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ingen EU-land har kriget med hverandre mens EU har eksistert. Det fotoet kunne på samme måte ha omtalt Anders Behring Breivik som en fredens mann, en kjernekar: 30 ute og ikke et eneste mord. Tilfeldig? Neppe Men vitenskap krever at man har et rimelig antall før man påstår noe generelt Endret 13. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Anders Behring Breivik er ikke et EU-land, og "Ingen EU-land har kriget med hverandre mens EU har eksistert." er derfor korrekt. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Påstanden mangler noe essensielt for at den skal bli vitenskapelig gyldig. Vi holder oss til vitenskap, ikke sant? Endret 13. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Eg beundrar eit ope sinn og meiner sjølv å ha det. Diverre blir ein fort sett på som lettlurt og naiv. Vil heller vere det enn vere bastant og seie "nei, dette trur eg ikkje på, eg treng bevis". "It pays to keep an open mind. Just not so open that your brain falls out." Thrive er spennande, litt lang kanskje, men god. Jeg må først innrømme at jeg bare så den første halvtimen. Men inntrykket jeg satt igjen med var at den var tragikomisk. Overhodet ingenting de snakket om var sammenhengende, logisk, eller bevist på noen måte. Jeg googlet "kildene" deres mens jeg så, og til slutt måtte jeg bare gi opp. Alt var pølsevev. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Anders Behring Breivik, med medaljer, plettfri vandel, stort potensialet Du glemmer skattesvindel, dokumentforfalskning, barndomspsykriatri hvor han nesten ble tatt ut av hjemmet, mental sykdom som har fulgt ham hele livet; Narsissisme og paranoia. For øvrig burde du nevne at du ikke mener at terroristen er et EU-land eller utsendt av EU -- da det faktisk er vanskelig å forstå hva du mener med posten, og enkelte tolker posten din som at du påstår at det har vært krig i EU land med Utøya-terroristen som eksempel. Det er faktisk på samme linje som denne konspirasjonsteorien, og lignende tåpelige påstander har blitt påstått selv i denne tråden og stort sett alle konspirasjonsteori-tråder. ======= For øvrig europeiske ledere demokratisk valgt, og dermed er EU sitt styre demokratisk og åpent -- ikke et lukket sinn som bare en enkeltperson har tilgang til, og ikke noe bare en enkeltperson kan forstå. Det er det som gjør at en syk enkeltperson kan gå hele livet uten lovbrudd for så å bryte loven. I organisasjoner vil man se sykdomstegn lenge før de forårsaker skade. Vigrid. Taliban. NSDAP. Endret 13. desember 2012 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Mister Ost Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Illuminati - Kun en konspirasjonsteori. Gå videre. 1 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Nei, jeg er faktisk overhodet ikke interessert i noe av det du poster og jeg avfeier alt du har å si som irrelevant pga din fremtoning. Det er ikke deg jeg forsøker å påvirke heller, du er for lengst fortapt langt inn i din egen fantasiverden og utenfor rekkevidde. Jeg prøver å påvirke folk som sitter på gjerdet som ikke har satt seg ordentlig inn i temaet og som er nysgjerrige på fakta. Det er flere måter å gjøre dette på, hvorav en er å stille deg spørsmål og så la andre få se hvordan du svarer på dem. Hittil har du kjempet glimrende for de rasjonelle skeptikernes sak, så bare fortsett med det du. Nå er desinformasjonsagentanklagene rett rundt svingen, tipper jeg. Spar meg. Om du f.eks insisterte på å skrive navnet ditt med liten e når det skal skrives med stor og at du hadde et firmalogo med navnet skrevet på samme måte så ville kanskje noen hevde det, men e er ikke noe annet enn en bokstav, det er sammenhengen vi er interessert i. Problemet er akkurat som jeg skisserte: der dere finner en E dere anser som fremhevet på en eller annen måte, skriker dere ut "Illuminati!". Der dere finner en firmalogo som med større eller mindre på porsjoner godvilje kan ligne på en pyramide eller et øye, skriker dere ut "Illuminati!". Og om begge deler er representert i ett og samme firma, eksploderer dere i en selvtifredshetssky av episke proporsjoner. Når dette er nivået på bevisførselen deres, og dere kaller skeptikere for saueflokk, blir det en farse som går de beste crazykomedier en høy gang. Selvsagt vil noen designbyråer lage logoer som har dette som designelement, det er helt vanlige geometriske figurer. Det finurlige er at dere på lekkert vis "glemmer" alle firmalogoer etc. som ikke har dette i seg. Som sagt, counting the hits and forgetting the misses. Det skorter også på evnen til å tenke logiske sammenhenger som ikke er av konspiratorisk art. Nvidias logo trekkes frem som eksempel, uten at det reflekters noe videre over det. Nvidia lager hovedsaklig grafikkort. Hva gjør grafikkort? Tegner ting på en dataskjerm. Hva bruker mennesker til å se det som står på skjermen? Et øye - noe som således ville være et helt elementært designelement å implementere i firmaets logo, sett fra en grafisk designers ståsted. I tillegg er jo N'en i Nvidia uthevet i noen utgaver av logoen, men det hopper konspirasjonsteoretikerne glatt over. I Microsoft er også O'en ofte markert med en liten negativ kile, men det nevnes heller ikke fordi det ikke stemmer med den allerede forutinntatte konklusjonen til konspirasjonsteoretikerne. Norske Kongsberggruppen som jo burde vært Illuminatis høyborg i Norge, hvor K'en er selve logoen, forbigåes i stillhet. De stopper bare opp ved logoer hvor en E er uthevet, siden de har fått for seg at E har en okkult betydning. De ser vel også kanskje selv at dersom de skal stoppe for hver bidige bokstav som fremheves i en eller annen logo, vil snart hele alfabetet være representert. Og det ville jo kanskje sågar en konspirasjonsteoretiker se at ikke akkurat er noe bevis. Merkelig det der. Endret 13. desember 2012 av Distressor 5 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei! Spade er spade, troll er troll. Når enkle fakta presenteres, og kan tilbakebevises kun ved å henvise til ett eneste enkelt tilfelle... Når vedkommende ikke evner å gjøre det, men heller presenterer en tåkete avsporing så er vedkommende enten utrolig dum, eller et forumtroll. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 La oss titte på mere symbolbruk. Hva med bokstaven e? Liten e i ebay. Skrå e i Dell E representerer her tallet 5 som igjen symboliserer. Seriøst?? Jeg trodde dette var en ironisk post til jeg leste flere av dine 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Symbolbruk. Kanskje av de mest idiotiske tingene jeg vet om. Hvorfor i all verden skulle Illuminati hinte til sin egen eksistens ved hjelp av skjult symbolbruk i divers kjente logoer?Som de som tror på konspirasjoner ser med en eneste gang. Ufattelig dårlig skjult i såfall! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ja, fordi de fleste her har aldri sett eller lest noe om illuminati, heller aldri hørt om det. Og har dem det så har de hørt det med ordet "konspirasjonsteori" some r et veldig negativt ladet ord der folk leser mellom linjene og ser "LUNATIC, HJERNEVASKET, SYK, GAL, LETTLURT, RELIGIØS FREAK" etc.. Du er vel ikkje overraska om det? Meiner du denne tråden har bidrege til å rette på det inntrykket folk flest har? Om me skal ta utgangspunkt i innlegga til Rosario, MMTG og deg så er det ingen av dei som har innehaldt noko som kan oppklare noko som helst om illuminati. Det blir posta ein bråte med bilete: "Her er en kjendis som gjør et tegn. Det beviser illuminati". Om noko, så har denne tråden stadfesta alt eg meiner om illuminati og dei som trur organisasjonen eksisterer. Dersom målet ditt med tråden var å informere og opplyse om illuminati så kan eg opplyse om at det har hatt heilt motsett effekt. 4 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Lenke til kommentar
Mister Ost Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Angående GMail-logoen så er det en konvolutt. En konvolutt lager naturlig en M, som da Google har valgt å fremheve. M for mail. Vanlige folk tenker da "Ah, epost!", konspirasjonsteoritekere og andre desillusjonerte tenker "Ah, illuminati, NWO, jøder og chemtrails!!". Google eier også youtube, så hvorfor har ikke alle illuminativideoene blitt fjernet? Illuminati styrer jo Google, som vi så tydelig kan se ut i fra logoen til GMail. Nødvendigvis må de ha en utspekulert plan som vi vanlige dødelige ikke kan forstå! ... eller kanskje Google ikke er styrt av illuminati likevel? Endret 13. desember 2012 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Selvsagt vil de profane hevde at det kun er en konvolutt og at det er relatert til brevveksling på samme måte som de vil hevde at Nvidia logoen er naturlig "fordi at man bruker et øye til å se på skjermen" enda de aller fleste av oss bruker øynene (flertall). Endret 13. desember 2012 av Magical Mystery Tour Guide Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ser ikke noe snodig med den logoen, men det kan vel være fordi at øyet mitt ikke er riktig giret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå