Gå til innhold

Illuminati - Ikke kun en konspirasjonsteori. Våkn opp!

Kvinnen

Anbefalte innlegg

Man driver ikke og beviser teorier....

Innrømmer du at Illuminati aldri har vært bevist? Og innrømmer du at det finnes en sjanse for at du tar feil?

(Og, jo, man "driver med å bevise teorier". Det er det vitenskap går ut på.)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke helt riktig. Man kan aldri bevise en vitenskapelig teori 100%, men man kan finne ting som understøtter teorien, og da anser man teorien som styrket. Man kan også selvsagt finne ting som sår tvil rundt validiteten til teorien, og teorien blir da svekket.

På engelsk har man et skille mellom "evidence" og "proof", men dessverre har vi ikke samme nyanseringen på norsk, da "bevis" brukes om begge ting.

Lenke til kommentar

Innrømmer du at Illuminati aldri har vært bevist? Og innrømmer du at det finnes en sjanse for at du tar feil?

Ingenting er bevist liksom evolusjonsteorien. Det er kun den beste forklaringen vi har.

Man kan like så godt diskutere med en stokk

'Skurupu'

• Men hvorfor står Illuminati bak?
  • Symbolene dere mener Illuminati står bak er så vage at du kan finne de omtrent overalt, bare man leter.
  • Ja, faen! Nå overbeviste du meg! Selvsagt er det illuminati! 29 likes på YouTube! Trenger vi mer bevis?
  • Det at denne tråden ikke er stengt enda, er det illuminati som står bak.
  • Hvorfor skulle en hemmelig organisasjon legge ut hint om deres eksistens overalt?
  • Det er veldig rart.
  • Jeg ser at dere mener det er hint.
  • Nå skjønner jeg ikke hva du vil frem til. Jeg ser akuratt det samme som dere. Jeg trur bare ikke på illuminati.
  • Jeg prøver igjen: Hvorfor skulle en hemmelig organisasjon legge ut hint om deres eksistens overalt?
  • Det er nettopp dette som gjør det så vanskelig for meg å tru på illuminati.
  • Dere kommer aldri med noen beviser eller argumentasjon, kun påstand etter påstand etter påstand.
  • Hvorfor skulle en hemmelig organisasjon legge ut hint om deres eksistens overalt?
  • Ja, hva er egentlig planen til illuminati?
  • Hvorfor gjør de alt dette? Hva er motivet?
  • Uklart om du tuller eller ikke.
  • Men hva mener du med verdensherredømme?
  • Og har de ikke allerede klart dette?
  • De styrer vell alle verdens mektigste politikere, regner jeg med?
  • Kan de ikke avsløre seg selv snart?
  • Hva mer vil de oppnå?
  • Haha, ja. Det er illuminati som styrer oss.
  • Herr Brun: de velger og vraker i spørsmål, og besvarer kun de som gagner seg selv.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er ikke helt riktig. Man kan aldri bevise en vitenskapelig teori 100%, men man kan finne ting som understøtter teorien, og da anser man teorien som styrket. Man kan også selvsagt finne ting som sår tvil rundt validiteten til teorien, og teorien blir da svekket.

På engelsk har man et skille mellom "evidence" og "proof", men dessverre har vi ikke samme nyanseringen på norsk, da "bevis" brukes om begge ting.

Selvfølgelig. Og teorien behøver ikke være så mye som 50% sannsynlig heller, 20% kan også bli sant når alternativene er mindre sannsynlig. Det er det "mest sannsynlig" betyr.

Mens å poste tegninger av Det Siste Måltidet krydret med div. okkult symbolikk og bilder av Lady Gaga er vitenskapelig?

Ikke mer vitenskapelig enn fredpriskonserten igår om EUs fortreffelighet eller en tale av Stoltenberg. Oppfatter du en tale av Dyrendal eller Stoltenberg som vitenskaplig?

Oppfatter du innholdet her

... eller rapping som vitenskapelig?

Kan oppgi på en skala var 0-10 hvor mye logikk du har lært, hvor 3 = bestått ex phil? Jeg har ca. 8 på den skalaen. Klarer du å oppgi sannhetstabellen for booleansk logikk, eller må noen først forklare deg hva en "sanhetstabell" er?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ingenting er bevist liksom evolusjonsteorien. Det er kun den beste forklaringen vi har.

Man kan like så godt diskutere med en stokk

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Men det hadde jeg ikke regnet med heller, egentlig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Oppfatter du innholdet her

... eller rapping som vitenskapelig?

Kan oppgi på en skala var 0-10 hvor mye logikk du har lært, hvor 3 = bestått ex phil? Jeg har ca. 8 på den skalaen. Klarer du å oppgi sannhetstabellen for booleansk logikk, eller må noen først forklare deg hva en "sanhetstabell" er?

Boolsk logikk og sannhetstabeller hadde jeg på høyskolen da jeg konstruerte elektroniske logiske kretser, men jeg må nok bla tilbake i mine gamle notater for å friske opp hukommelsen på det, da det ikke er noe jeg driver med til daglig. Ellers er jeg noenlunde bevandret i formell og uformell logikk samt vitenskapsteori.

Dette er dog på siden av saken. Det er ikke jeg eller du som er interessant, det er argumentene som presenteres. Hittil er de svært mangelfulle. Om du ønsker å overbevise folk som ikke er disponert for konspirasjonsparanoia, må du ty til andre ting enn tegninger av pyramider og øyne.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Boolsk logikk og sannhetstabeller hadde jeg på høyskolen da jeg konstruerte elektroniske logiske kretser, men jeg må nok bla tilbake i mine gamle notater for å friske opp hukommelsen på det, da det ikke er noe jeg driver med til daglig. Ellers er jeg noenlunde bevandret i formell og uformell logikk samt vitenskapsteori.

Griett, du bruker ikke logikk til daglig :(. Og dette husket du ikke

NOT

T -> F

F -> T

AND

T T -> T

T F -> F

F T -> F

F F -> F

OR

T T -> T

T F -> T

F T -> T

F F -> F

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Begynn å tilbakebevis hva som helst istedenfor disse tomme benektelsene dine, hvor du kan si at du har ikke påstått noe som helst, det var et spørsmål :(

Helt riktig. Jeg har ikke påstått noe som helts. Men jeg har kommet med veldig mange spørsmål, og ingen av de har blitt besvart på en ordentlig måte.

Jeg trur mindre og mindre på Illuminati for hver side som går. Dere som trur klarer jo ikke snakke for deres sak. Dere svarer ikke på spørsmål, dere kommer bare med personangrep etter personagrep. Kredibiliteten synker fort når man "argumenterer" på denne måten.

Lenke til kommentar

Helt riktig. Jeg har ikke påstått noe som helts. Men jeg har kommet med veldig mange spørsmål, og ingen av de har blitt besvart på en ordentlig måte.

Du har ikke påstått noe som helst sier du, og så venter du at folk skal argumentere mot dette intet

Depression-Despair-and-Hope-at-Harvard-111x130.jpg

Meningen er vel at intet skal bli sant da

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...