Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Disse"Du går rundt og tror at når det skjer en bombe vil det alltids være noen som sier at det er Israel som står bak .... Det var ikke slik, folk trodde det var Abu Nidal og denslags helt til 2000 ca. Før internett var "konspirasjonsteori" et fremmedord" Er det min vrangforestilling? Det er i alle fall ikke meg du har sitert, og jeg kjenner meg ikke igjen i teksten. Her er dine meldinger hvor det heter at Steve Jackson kopierte konspirasjonsteorier når han skapte kortet for WTC og Pentagon. Du har aldri sett konspirasjonsteorier fra før 1995 som sier at WTC 93 var en false flagg operasjon fordi folk trodde at WTC 93 var ekte, alle som en. Du har en "vrangforestilling" som får deg til å tro at Steve Jackson var en plagiarist av alternative media Fordi han er intelligent og satirisk, og problemet var ikke at han "visste hva illuminati" foretok seg -- men at han spøkte med terrorisme og faktisk laget spillet MED BAKGRUNN I EKSISTERENDE KONSPIRASJONSTEORIER. Jeg vil minne om at det vare en terroraksjon i WTC FØR kortet ble lansert.... WTC var utsatt for terror i 1993. Kortet "Terrorist Nuke" brukte WTC fordi det var konspirasjonsteorier om terroristen den gang da også, og var den del av ekspansjonspakken New World Order lansert i 1995. Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Så. For å ta en liten oppsummering: Øyet på det øverste bildet i den første posten er et KRISTENT SYMBOL som ble tatt i bruk FØR KORSTOGENE OG TEMPELRIDDERENE ble påtenkt -- så tidlig som i år 786-805 -- i katolske kirker. ... Noe som selvsagt betyr at Illuminati begynte NOE tidligere enn antall, ikke at symbolet faktisk er brukt i katolsk kristen historie. *Sukk* Videre er det ingen grunn til å tro at håndgesten (det å la pekefinger og tommel møtes) har noen betydning utenom som pop-kulturelt fenomen eller tilfeldighet. ... Steve Jackson er en spåmann som forutså 1993-angrepet på WTC allerede i 1995. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Så. For å ta en liten oppsummering: Øyet på det øverste bildet i den første posten er et KRISTENT SYMBOL som ble tatt i bruk FØR KORSTOGENE OG TEMPELRIDDERENE ble påtenkt -- så tidlig som i år 786-805 -- i katolske kirker. ... Noe som selvsagt betyr at Illuminati begynte NOE tidligere enn antall, ikke at symbolet faktisk er brukt i katolsk kristen historie. *Sukk* Videre er det ingen grunn til å tro at håndgesten (det å la pekefinger og tommel møtes) har noen betydning utenom som pop-kulturelt fenomen eller tilfeldighet. ... Steve Jackson er en spåmann som forutså 1993-angrepet på WTC allerede i 1995. Pekefinger mot tommel er vell egentlig ett kjent tegn for ok, bare å slå opp i en dykkerhåndbok for dem som ønsker det. Trenger ikke være så alt for skummelt som en del ser ut til å ønske Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Noe som selvsagt betyr at Illuminati begynte NOE tidligere enn antall, ikke at symbolet faktisk er brukt i katolsk kristen historie. *Sukk* Du fantaserer igjen. Vi vet når Illuminati ble stiftet, når Knight Templar regjerte, når frimurerne oppstod. Det er en del av historien. De folkene vi snakker om eksisterte ikke i Europa på 800-tallet, de var ikke kommet enda. Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Du fantaserer igjen. Vi vet når Illuminati ble stiftet, når Knight Templar regjerte, når frimurerne oppstod. Det er en del av historien. De folkene vi snakker om eksisterte ikke i Europa på 800-tallet. Så da er dollarseddelen frikjent altså? Det var jo flott. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Så da er dollarseddelen frikjent altså? Det var jo flott. WarCraft II/III/IV impliserer ikke at å lese historie er "unødvendig" Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Hva i helvete? BLE eller ble IKKE symbolet brukt i en kirke allerede i år 786-805 (byggestart 786) -- før tempelriddere og illuminati var PÅTENKT, og symbolet brukt i mange katolske kirker og det amerikanske staters offisielle segl i senere tid?? Her er dine meldinger hvor det heter at Steve Jackson kopierte konspirasjonsteorier når han skapte kortet for WTC og Pentagon. Du har aldri sett konspirasjonsteorier fra før 1995 som sier at WTC 93 var en false flagg operasjon fordi folk trodde at WTC 93 var ekte, alle som en. Du har en "vrangforestilling" som får deg til å tro at Steve Jackson var en plagiarist av alternative media [/color] Seriøst. Det var konspirasjonsteorier da som nå. Det er en grunn til at Steve Jackson Games laget satire om nettopp konspirasjonsteori; ALLE hadde en tante som trodde staten stod bak. Theodore Kaczynski, una-bomberen, er EN av dem, en ordentlig fruktnøtt av en konspirasjonsteoretiker som drepte mennesker med bomber fordi han var paranoid. Det er en grunn til at bøkene "Illuminatis!" var populær SATIRE, og verdt å referere for Steve Jackson Games. ... Konspirasjonsteori var like utbredt da som nå. Du kan bare ikke finne konspirasjonsteoriene med et google-søk. Mange anklaget FBI for å ha stått bak aksjonene: Conspiracy Theories in American History: http://books.google....0theory&f=false Usage historyThe Oxford English Dictionary records the first use of the phrase "conspiracy theory" to a 1909 article in The American Historical Review.[16][17] Other sources predate this use by nearly four decades to at least 1871, where it is used in The Journal of Mental Science reporting on a conference of the Fifth Quarterly Meeting of the Medico-Psychological Association (now the Royal College of Psychiatrists), held on Thursday, January 27, 1870: "The theory of Dr. Sankey as to the manner in which these injuries to the chest occurred in asylums deserved our careful attention. It was at least more plausible that the conspiracy theory of Mr. Charles Beade, ORDET er brukt i over 100 år. Konspirasjonsteorier om JFK: http://karws.gso.uri...y_theories.html http://karws.gso.uri...n_theories.html Endret 10. desember 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Det er en grunn til at Steve Jackson Games laget satire om nettopp konspirasjonsteori; Du har misforstått hva "satire" er http://www.sjgames.com/SS/ Det var konspirasjonsteorier da som nå....... ALLE hadde en tante som trodde staten stod bak. Du rabler om en tid da du fortsatt leste Donald Duck Steve Jackson er en spåmann som forutså 1993-angrepet på WTC allerede i 1995. Poenget i Illuminati-spillet var at WTC ikke var noe terrorister ville stå bak, men USA selv. I 1995 var det ingen som tenkte den tanken, at det var USA selv som stod bak WTC 93. BLE eller ble IKKE symbolet brukt i en kirke allerede i år 786 -- før tempelriddere og illuminati var PÅTENKT, og brukt i mange katolske kirker og det amerikanske staters offisielle segl?? (Historie er nå blitt valgfag tilsynelatende) Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Jeg håper du forstår at jeg skriver tre ting: 1: Tegnet ble først (kjent) brukt i katolsk historie et sted mellom år 786 og 805. 2: Tegnet ble videre brukt i katolske kirker og historie etter at det dukket opp så tidlig -- før tempelridderene og alle andre brukte det 3: Tegnet ble senere brukt i USA sitt offisielle segl (Og så kan vi legge til: Tegnet ble adoptert av frimurerene 15 år etter at tegnet definitivt var anerkjent som den ene halvdelen av USA sitt segl.) Satire er vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtida på en humoristisk og poengtert måte. Satiren bruker gjerne ironi, grove overdrivelser og karikaturer for å latterliggjøre og synliggjøre svakheter ved systemene eller gjøre narr av menneskenes laster og skrøpeligheter. Satire kan være reint underholdende eller brukes som politisk kampmiddel og omfatter alt fra spydige kommentarer og vitser til refsende pamfletter og store diktverk. En god satire kan derfor ha en viktig frigjørende funksjon i samfunnets regulering av makt. At Secret Service ikke så humoristisk på saken, og etterforsket SJG for datakriminalitet... hva har det med saken å gjøre egentlig? Til sist: Det var konspirasjonsteoretikere den gang da som mente at FBI stod bak angrepene. De hylte bare ikke på internett. Endret 10. desember 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Du gjentok fadesen to ganger - helt ufattelig nivå på historiekunnskaper Red Frostraven skrev 10. desember 2012 - 04:04:Så da er dollarseddelen frikjent altså? Det var jo flott. BLE eller ble IKKE symbolet brukt i en kirke allerede i år 786 -- før tempelriddere og illuminati var PÅTENKT, og brukt i mange katolske kirker og det amerikanske staters offisielle segl?? Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 At du forsøker å misrepresentere hva jeg sier gjør ikke at du får mer rett. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Med det så starter jeg en ny humortråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1478929 Rett og slett latterlig. Allerede lagt til favoritter. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Mulig det blir "straight". Men 'tom waits for alice', du prøver vel egentlig å narre oss om hva normen blant frimurerne er? Jeg vet i grunnen fint lite om frimurernes normer, og helt ærlig så bryr jeg meg enda mindre. Jeg må gjenta et av mine gamle mantra: Når et lite mindretall ser noe som det store flertallet ikke ser, så er det mindretallet som har bevisbyrden. Ellers opprettholdes status quo. Denne tråden gjør ingenting for å bevise noe. Det er nok av bilder her, men det blir litt som å se en flokk med fugler på vei sydover og si "Se, de flyr i flokk. Det må være noen som styrer dem". Dere kan selvsagt være fornøyd med å vite bedre enn resten av oss. Dere kan skrive bøker om det, og dere kan ha det som innskrift på gravstøttene deres: "Jeg visste bedre". Men verden rundt dere kommer til å leve videre i sin "uvitenhet" og se på gravstøtten med mild forundring. Nå har vel trådstarter gitt uttrykk for at vedkommende blåser i om vi tror på dette. Om målet var oppmerksomhet så er jo tråden en suksess. Men på slutten av dagen vil mindretallet være de samme 3-4 menneskene, og flertallet resten av oss. Og om det er greit for trådstarter og MMTG og deg, så er det i grunnen greit nok for meg også. Geir Endret 10. desember 2012 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Så bildene er av unger som leker at de har briller og åpner brusflasker? Så søtt. Det fins jo en annen grunn til at man benytter et grep som dette... Noen her som skal "Illuminere" noen minutter i dag...? Håper jeg ikke ødelegger fremtidige "illumineringer" for konspirasjonsteoretikere nå.. hehehe.. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Vel, det burde ihvertfall pirke litt på overflaten av denne skepsisen deres her. Eller?? Ja her: http://en.wikipedia....New_World_Order Smud, kildehenvisning! Men, jeg velger å stille skeptisk enda. Disse kortene er laget av en Steve Jackson er blant annet kjent for å være en "satirisk humorist". Han har flere kortserier. Han har lagd flere kortspill, ikke dette "Illuminati" enestående. Jeg har søkt opp og sett på mange av motivene til kortene som har trekk fra den kalde krigen og når det kommer til den skylinen av en by så er du nødt til å linke til et bilde av tvillingtårnene for at vi skal assosiere det helt og holdent med nettopp 9/11. Hvis Jackson er en humorist så kan denne serien sees på som en kritikk av den kalde krigen(?), hvorfor han da velger å kalle den for Illuminati er ikke godt å si, for å provosere til debatt? Kall det et bevis, kall det hva du vil, men jeg velger å holde meg enda skeptisk grunnet at dette ser ut til å bli tatt ut av sammenheng... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Men på den annen side er du sikkert sterkt imponert over den andre leirens oppførsel? Med sine stadige forsøk på latterliggjøring i form av å poste irrelevante bilder, opprette tråder som parodierer denne fordi at de ikke skjønner bedre, gjentagelse av spørsmål som allerede er besvart i det uendelige etc. Jeg vett ikke om jeg skal klandre de som avfeier de bevisene jeg har sett iallefall (bilder av kjendiser som gjør en gesture med hendene sine og et kortspill som "gjettet" fremtiden). Forøvrig, så har ikke mottakelsen av bevisføring mot deres beviser (som f.eks. "Lucifers øye") blitt særlig godt mottatt det heller. Disse trådene går i det samme, alle står på sitt, og etter xxx antall poster så har alle det samme standpunktet. Endret 10. desember 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 To gale gjør ikke en rett, MMTG. Det er åpenbart at dine motparter ikke tar tråden/emnet spesielt alvorlig. Og at det kommer til folk som ikke har lest de første 20 sidene før de kommenterer. Det er forrståelig at man kan henfalle til hjertesukk og flaming som tilsvar, men det hjelper ikke din sak. Nå er det selvsagt ikke min business om du ønsker å "hjelpe din sak" eller ikke. Du regner dem (oss) vel som fortapte i alle fall, og ser kanskje ikke noen hensikt i å prøve å overbevise de fortapte. At denne tråden har hatt ca. 1 post hvert 5 minutt de snart 2 siste døgnene, er utover min fatning. Etter å ha skumlest igjennom en rekke sider er jeg sjokkert over bevisførselen, til og med "Holocaust-gutta" gjør det bedre. Tvert i mot, dette er den ideelle tråden å poste i. Her er ingen fasitsvar, ingen håp om å bli enige, ingen intensjon om å bli det heller. Her kan man poste så mye dumt man bare vil og le av hverandre, i ytringsfrihetens navn. Det er tråder som denne som gjorde at jeg hadde sterk motstand når vi opprettet denne kategorien. Folk så ikke vitsen med tråder det aldri kunne komme noen saklig diskusjon ut av. Men hvorfor skal forumet bestemme hva brukerne skal bruke tiden sin på? For noen er dette opplagt et viktig emne, vel verd innsatsen, og det skal de få lov å uttrykke, om de som synes det bare er tull vil bruke tiden sin på det også får være deres valg. Geir Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det er en fin introduksjon til argumentene (eller mangelen sådan) til de som tror på dette. Er kjekt å få med seg, da det faktisk er mye lærerikt bak. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) At denne tråden har hatt ca. 1 post hvert 5 minutt de snart 2 siste døgnene, er utover min fatning. Etter å ha skumlest igjennom en rekke sider er jeg sjokkert over bevisførselen, til og med "Holocaust-gutta" gjør det bedre. Hva Kvinnen har oppdaget er akkurat noe "nytt" - unntatt for henne selv. Det "nye" her er at Kvinnen oppdager det. Flertallet vil ikke oppdage en "800 pound gorilla" selv om den går foran nesen på dem (vitenskapelig dokumentert gjentatte ganger), men Kvinnen er det mindretallet som ser gorillaen. IT-Henrik er blant de som ikke ser gorillaen. Fenomenet tilhører psykologien, som går på "hvordan gjemme noe i full offentlighet" (Hvordan opprette en alliert spionsentral på Youngstorget på en slik måte at tyskerne ikke ser den. 1) Den må være så synlig at alle kan de den 2) (Agentene må være kledd ut som klovner og bruke bjeller når de går til jobben o.l. slik at alle vet om dem) 3) (når spionsentralen blir rapportert til tyskerne må det fortone seg som at "Jeg har oppdaget et Rådhus i sentrum av Oslo") ... ) Endret 10. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det er tråder som denne som gjorde at jeg hadde sterk motstand når vi opprettet denne kategorien. Folk så ikke vitsen med tråder det aldri kunne komme noen saklig diskusjon ut av. Men hvorfor skal forumet bestemme hva brukerne skal bruke tiden sin på? For noen er dette opplagt et viktig emne, vel verd innsatsen, og det skal de få lov å uttrykke, om de som synes det bare er tull vil bruke tiden sin på det også får være deres valg. Vel, jeg bruker min tid på å kritisere andres tidsbruk, kanskje ikke så mye bedre det Men gir meg der, har ingen intensjon om å bidra slik at vi får svar på dette "mysteriet" likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå