Gå til innhold

Illuminati - Ikke kun en konspirasjonsteori. Våkn opp!

Kvinnen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, seriøst? En av de morsomste trådene på lenge. Enkelte menneskers manglende kritiske sans er helt fantastisk.

Hvis mottoet øverst "Extraordinary claims. Ordinary investigations" ikke er fra Carl Sagan skal jeg revurdere karakteristikk. Skeptikere bruker Carl Sagan hyppig. "Skeptiker" er et yrke på nettet - frilansere.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er ganske morsomt å lese denne tråden. Men det er også litt skummelt å tenke på at noen faktisk trur på dette svadaet. Det er kanskje harmløst å sitte på internett å prøve å overbevise andre, men vrangforestillinger har ført til veldig mye kjipt her i verden. Jeg undres hva annet disse menneskene har fått for seg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

]

Ja, og dessverre en gjenganger i konspirasjonsmiljøer. Alt er illuminati, jøder, og frimurere.

strawman.jpg

Igjen legger dere ord som ikke sies i munnen på folk. Du insisterer på at man oppfatter Illuminati som "jøder". Jeg gjentar og gjentar at de ikke er jøder.

TS har dokumetert link mellom Knights Templar og frimurerne, samt at det altseende øye finner man også i frimurerlosje i Danmark. Skulle være bra bevis på at "illuminati" stammer fra frimurerne, i den grad det altseende øye symboliserer Illuminati.

Skurupu skrev 9. desember 2012 - 16:18:

Det er ganske morsomt å lese denne tråden. Men det er også litt skummelt å tenke på at noen faktisk trur på dette svadaet. Det er kanskje harmløst å sitte på internett å prøve å overbevise andre, men vrangforestillinger har ført til veldig mye kjipt her i verden. Jeg undres hva annet disse menneskene har fått for seg.

Overfor "skeptikere" hjelper ikke fakta ...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ja fy og fy!!!!!!!! :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Jeg må jo være HELT SJUK I HUE!!

... :hrm:

Endret av Kvinnen
Lenke til kommentar

Igjen legger dere ord som ikke sies i munnen på folk. Du insisterer på at man oppfatter Illuminati som "jøder". Jeg gjentar og gjentar at de ikke er jøder.

TS har dokumetert link mellom Knights Templar og frimurerne, samt at det altseende øye finner man også i frimurerlosje i Danmark. Skulle være bra bevis på at "illuminati" stammer fra frimurerne, i den grad det altseende øye symboliserer Illuminati.

At The Eye of Providence er brukt her og der er ikkje bevis for noko som helst. Symbolet er brukt av frimurarar, men ikkje eksklusivt. Det finnes mange (dei fleste vil eg påstå) som brukar symbolet utan at det har noko med Illuminati å gjere. Symbolet stammar vel heilt tilbake til mytologien i Egypt.

Det er like logisk som å dra den konklusjonen at nazistane var hinduar fordi begge brukte ein versjon av eit swastika.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å være litt seriøs, ts skriver:

Hei! Først og fremst vil jeg si at jeg hverken er religiøs eller noen tilhenger av all slags konspirasjonsteorier. (...)

Hva er så problemet med at Illuminati, som ts angivelig hevder (fortsatt) eksisterer, tilber en kristen/mytologisk skikkelse. Du sier du ikke er religiøs, hva er trusselen?

Hva er det de oppnår med å legge igjen symbolisme overalt. Symboler som er obskure og vanskelig å oppdage for folk flest uansett, og som de uansett ikke har noe forhold til. Den vanligste definisjonen av Det altseende øyet er at det representer Gud og symbolet går mye igjen i kristen symbolikk.

edit: Og ja, jeg vet at symbolet også stammer fra egyptisk mytologi.

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

At The Eye of Providence er brukt her og der er ikkje bevis for noko som helst. Symbolet er brukt av frimurarar, men ikkje eksklusivt. Det finnes mange (dei fleste vil eg påstå) som brukar symbolet utan at det har noko med Illuminati å gjere. Symbolet stammar vel heilt tilbake til mytologien i Egypt.

Litt dokumentasjon på det poenget etterlyses. TS har dokumentert en masse.

Her er 200 ulike variasjoner

http://www.google.no/search?q=straw+man+image&hl=no&tbo=u&rlz=1C1CHMO_noNO505NO505&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=Ra7EUPyzCoX54QTuhYGICg&sqi=2&ved=0CCkQsAQ&biw=1024&bih=456#hl=no&tbo=d&rlz=1C1CHMO_noNO505NO505&tbm=isch&sa=1&q=+Eye+of+Providence+image&oq=+Eye+of+Providence+image&gs_l=img.3...3389.5464.0.5820.7.7.0.0.0.0.194.932.0j7.7.0...0.0...1c.1.tTqaDenYfNQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1354675689,d.bGE&fp=ab76f9c218941823&bpcl=39650382&biw=1024&bih=456

Hvilken versjon er ikke relatert til gnostikere?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mente at jøder, frimurere og illuminati er gjengangere i konspirasjonsteorier.

For å ta noen ting:

1 -Frimurerne startet ikke som EN felles gruppe med felles grader og felles regler, men var spredt rundtom. Det norske gradsystemet er f.eks helt annerledes enn det skotske som jeg er mest vant med og bruker. Man regner med at da tempelridderne flyktet så spredte de seg bl.a i skottland og usa, og var med å starte frimurerlosjer der i de konkrete stedene (bl.a kunne de finansiere starten). De frimurere og tempelriddere jeg kjenner har ofte felles bekjente i begge organisasjonene, og enkelte er også med i begge. Men man må vite at det er to ulike organisasjoner med ulike regler og grader. For eksempel må du være kristen med en kristen tro for å være tempelridder, mens en frimurer kan ha en hvilken som helst tro bare man tror på noe. Man kan altså være buddhist, muslim, kristen, satanist (for den del), alternativ, og alt mulig annet. Mens tro er sentralt på tempelriddermøter, er det forbudt å snakke om politikk og religion på frimurermøter. Det er to ulike systemer, med andre ord. På den annen side så har tempelridderne utviklet endel smarte ting og løsninger, som et bankvesen hvor man kan sette inn penger ett sted og ta dem ut ett annet sted. Disse verdiene og løsningene er en del av den personlige utviklingen man får gjennom frimureriet, og derfor er de innom det i noen få grader i enkelte losjer.

2- Det altseende øyet er et symbol på gud/guddom. At en guddom er sentral i mange organisasjoner er ikke så rart. Sånn sett kan man si at den norske kirken er illuminati, eller at alle som har en tro tilhører illuminati. Det at man er bevisst på en guddom i sin tro er vel ikke så rart, og ikke knyttet til illuminati.

3 -Illuminati startet med konflikten mellom vitenskap og religion. Spesielt paven så på vitenskap som en trussel mot religionen (i motsetnign til bl.a islam). Vitenskapsmenn måtte derfor jobbe i skjul og dannet derfor illuminati som en felles organisasjon. At de jobbe i skjul pga religiøse trusler ble sett på som mistenkelig og har dannet grobunn for mange konspirasjonsteorier og idag er det vel blitt sånn at du kan stemple hva som helst med illuminati.

Lenke til kommentar

Sant, sant.

Vi kan ikke bevise det, men vi kan heller ikke motbevise det, derfor må det eksistere noe som kan enten motbevises eller bevises..?

Det gjør det ikke MEN hvis en ønsker å vite sannheten må man bli åpent til bevis (som ikke finnes nå) hvis det kommer senere. De fleste av oss har det vanskelig å akseptere det de ikke trodde på hele sine liv, selv om det finnes mer enn nok bevis. Vitenskap hadde aldri gått fremover hvis De gamle forskere ikke aksepterte det nye og bedre kunnskap

Lenke til kommentar

TS har utelukkende dokumentert tilfeller av symbolbruket, og hopper til konklusjonen at det er frimurere og illuminati bak de. Noe som ikke er dokumentert.

TS has dokumentert at Knights Templar emblem brukes av frimurerne (som å dokumentere at det norske flagget brukes av Norge). TS har dokumentert link mellom det altseende øye og frimurere.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

TS has dokumentert at Knights Templar emblem brukes av frimurerne (som å dokumentere at det norske flagget brukes av Norge). TS har dokumentert link mellom det altseende øye og frimurere.

I motsetning til det norske flagget* er ikke det du omtaler som "Knights Templar"-emblem eksklusivt. At det er en link mellom altseende øye og frimurere betyr ikke at all bruk av altseende øye er gjort av frimurere. Det er en logisk kortslutning.

*Det norske flagget er forøvrig heller ikke eksklusivt, my bad. Disse er ikke laget av den norske stat:

Napapijri.jpg

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Mente at jøder, frimurere og illuminati er gjengangere i konspirasjonsteorier.

Du ble tatt på fersken her. Kan ikke huske at noen som helst her har snakket om "jøder".

For å ta noen ting:

1 -Frimurerne startet ikke som EN felles gruppe med felles grader og felles regler,

For noe svada :(

Man regner med at da tempelridderne flyktet så spredte de seg bl.a i skottland

Altså omvendt, frimurerne ble stiftet ETT sted. Man finner egen kirke der.

---

*Det norske flagget er forøvrig heller ikke eksklusivt, my bad. Disse er ikke laget av den norske stat:

:omg:

At det er en link mellom altseende øye og frimurere betyr ikke at all bruk av altseende øye er gjort av frimurere. Det er en logisk kortslutning.

"Den altseende øye" som Logo er entydig. Noe annet vil føre til protester om kopiering.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mye av illuminatifokuset stammer også fra en kynisk salgsbransje som bruker velkjente salgsteknikker for å øke salget. Når apple putter et eple bak skjermen på sine laptoper så er det i visshet om at alle som går forbi vil se at personen bruker en apple i motsetning til en anonym pc.

Tilsvarende, så legger man inn artige bilder og budskap som blir en reklamegreie som skaper mye omtale og symbolverdien fører til mersalg. Jobber man med salg lærer man masse om disse triksene, og enkelte som oppdager dem legger mer i det enn ren reklame.

Når kiwi velger fargen grønn, så er det fordi grønt oppfattes som miljøvennlig, positivt og sunt. En melk i en grønn handlevogn føles derfor sunnere enn samme melk i en vanlig handlevogn. Det betyr ikke at kiwi er illuminati. :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...