Gå til innhold

Illuminati - Ikke kun en konspirasjonsteori. Våkn opp!

Kvinnen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var denne:

post-10740-0-15550800-1354987485_thumb.gif

En veldig spesiell seddel, men hva slags relevans har den til USA som forholdsvis ny nasjon?

La oss starte med symbolet fra "Great Seal" til venstre:

"Annuit Coeptis" betyr ikke "announcing conception", men "approving the commencement", altså opprettelsen av de forenede stater.

"Novus Ordo Seclorum" betyr ikke "Secular New Order", men "A New Order for the Ages", og er inspirert av Virgils dikt om de "revolusjonære" endringene i Romerriket en mannsalder eller to før Kristus.

"Det altseende øye" er ikke tatt fra frimurerne, tvert om. Frimurerne begynte å bruke det etter at det dukket opp på "Great Seal", og det hadde eksistert i kristendommen lenge før det.

Tallet 13 henviser til de opprinnelige tretten statene. Ikke noe skummelt med det. 72 mursteiner er nogså åpenbart en tilfeldighet.

"MDCCLXVII", joda, fjerner du noen av bokstavene så kan du får et annet tall. Men det var nå engang i 1776 uavhengighetserklæringen ble undertegnet, og det er slik det skrives på romersk.

"E Pluribus Unum" betyr ikke "en av mange", men "en fra mange", altså de 13 statene/koloniene som ble til en nasjon.

Jeg ser ikke helt sammenhengen med noe mystisk der.

Geir :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ja man kan finne hva faen man vil overalt sier dere, men her snakker jeg hverken om krydderkake eller folk som skrur brusflaske eller leker at de har på seg briller..

Jeg snakker om reelle ting som finnes i media og overalt rundt oss og det er faktisk ikek bare oppspinn og tull dette som jeg legger ut her, og jeg vet da at jeg ikek er den første og det er jeg ganske glad for, jerg vil bare være med og spre informasjon om hva som pågår blandt oss.

Om man ser på videoer og hører etter på tekstene som finnes idag og ser dem uten "uskyldig" filter på så vil man høre hva jeg snakker om. Og det er IKKE snakk om "I want to believe" greia her, det er snakk om hva som faktisk er.

Hør på Kesha nå om dagen synger "Gonna die young, We're gonna die young, die young, die die die" .. det er jo merkelig tekster som barna og tenåringene skal gå og synge på og danse etter??

Du hører seriøst for mye på MTV og The Voice. Det er ikke bra for deg.

De bruker ord og uttrykk "hentet" fra illuminati fordi det er kult og gir dem oppmerksomhet (og flere views) fra ungdommer og konspirasjonsteoretikere.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det rett hvis øyet over pyramiden er Illuminati som holder øye med oss?

I 1525 maler Jacopo Pontormo dette bildet, øyet ble ofte brukt som et symbol innen kristendommen. Illuminati spiller på tilfeldigheter, skal ikke forundre meg om det er ren tilfeldighet at Frimurerne/Illuminati begynner å bruke dette symbolet i årene etter 1780 et sted. Designerne bak "The Great Seal of the United States of America" brukte dette symbolet, øyet, som et symbol for kristendom, vi vet jo hvor nært USA står kristendommen - men antar at denne teorien er svada siden det setter Illuminati i en tvilende posisjon?

post-149000-0-23110200-1354993543_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Omvendt? Det ligger en global organisasjon foran for å gi slipp på hele verdenen?

Omvendt (fjern "ikke" fra hva 'Slimda' sier) -> det ligger en global organisasjon bak for å ta over verdenen.

Den kilden jeg oppgav sier at målet for disse hemmelige brorskapene er globalt, å skape "en bedre verden" (masse bilder av uniformer på det nettstedet, med kjente symboler)

"5. When enough people have opened their hearts and centers of gnosis, and are experiencing true spirituality, all dogmas will then dissolve, and a one-world spiritual tradition will become a reality."

http://www.gnostictemplars.org/

Der finner man også en introduksjon til Gnostic Templars

Introduction to International Order of Gnostic Templars

(samme som på youtube)

Innholdet sier mye om frimurerne og "secret societies" og hva de står for

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tallet 13 henviser til de opprinnelige tretten statene. Ikke noe skummelt med det.

Det var tretten kolonier under engelsk styre, kan det være noe jevt å ta med? Medmindre det bare er for å kunne ha 13 som symbol = illuminati :ph34r:

72 mursteiner er nogså åpenbart en tilfeldighet.

= 72 gutte-jomfruer :green:

Lenke til kommentar

Det var tretten kolonier under engelsk styre, kan det være noe jevt å ta med? Medmindre det bare er for å kunne ha 13 som symbol = illuminati :ph34r:

Det viser viljestyrken til 13 kolonier som ville bryte ut av engelsk styre og skape noe bedre selv.

Edit: leif

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Designerne bak "The Great Seal of the United States of America" brukte dette symbolet, øyet, som et symbol for kristendom, vi vet jo hvor nært USA står kristendommen - men antar at denne teorien er svada siden det setter Illuminati i en tvilende posisjon?

new-atlantis-francis-bacon-paperback-cover-art.jpg

Hele USA som prosjekt ble planlagt av freemason

Washington er et senter for freemasonry.

Byplan med innebygd pentagram

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er INGEN tvil om at sangtekster har meget stor betydning ang illuminati.

Det handler om at det er de største i verden som synger/rapper og snakker om illuminati, hvordan i all verden kan man si noe annet at det har en betydning?

Hvordan kan man si at hva Eminem eller Rihanna eller Jay Z eller Beyonce eller Bob Dylan, Led Zeppelin og MANGE andre berømte mennesker sier ikke har betydning? Er det noen som vet hvordan det er å være berømt så er det vel disse?

Så slutt og døm alt nedenom og hjem bare fordi det høres litt rart ut. Gjør research og SÅ kan man bedømme det.

Geir, det er også 13 blodslinjer.

Vet ikke om Friday the 13th har noen betydning men jeg bare kom på det nå.

Endret av Kvinnen
Lenke til kommentar

I den grad vi evt. lever i en "illuminati" tilværelse, er det mere bare noe som lever av sin egne dynamikk, enn at det liksom finnes en klikk mennesker som deltar og er bevissste på "dette lureriet"

Mange av disse pop-stjerene er ikke av det glupeste slaget, så hvorfor skulle noen ønske å innvolvere disse i hemmeligheten?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man si at hva Eminem eller Rihanna eller Jay Z eller Beyonce eller Bob Dylan, Led Zeppelin og MANGE andre berømte mennesker sier ikke har betydning? Er det noen som vet hvordan det er å være berømt så er det vel disse?

Eminem - Criminal

A lot of people ask me.. stupid fucking questions

A lot of people think that.. what I say on records

or what I talk about on a record, that I actually do in real life

or that I believe in it

Or if I say that, I wanna kill somebody, that..

I'm actually gonna do it

or that I believe in it

Well, shit.. if you believe that

then I'll kill you

You know why?

Cause I'm a

CRIMINAL

CRIMINAL

You god damn right

I'm a CRIMINAL

Yeah, I'm a CRIMINAL

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er INGEN tvil om at sangtekster har meget stor betydning ang illuminati.

Det handler om at det er de største i verden som synger/rapper og snakker om illuminati, hvordan i all verden kan man si noe annet at det har en betydning?

Tja... Hva med å tjene penger? Black Sabbath gjorde det samme i "gamle dager". De var nemlig "satanister", og ble kjempepopulære siden de gjorde "opprør" med "autoriteten".

Jeg vet om en rapper som rapper om aliens som var på jorden også, men... skal vi tro på det?

Hva de utallige andre berømte som ikke har sagt noe? Hvorfor ikke sende et brev til de og spørre om de virkelig solgte sjelen sin til djevelen, eller om det bare var et ordtak?

Så slutt og døm alt nedenom og hjem bare fordi det høres litt rart ut. Gjør research og SÅ kan man bedømme det.

Kremt. Det samme kan sies til deg. Gjør litt research. Ta tak i de konspiratoriske nettsidene du henger på, dobbelsjekk hver eneste ting de skriver om, og se om alt er like 100% sikkert som du tror det er nå.

Som du kanskje ser lenger oppe her, så har vi allerede påpekt alle feilene ved dollar-seddelen...

Geir, det er også 13 blodslinjer.

Vet ikke om Friday the 13th har noen betydning men jeg bare kom på det nå.

Det var 13 orginale kolonier. 13. 13. 13.

Eneste greia med fredagen den 13, er at man tror det er en ekstra uheldig dag. Noen er så overtroiske, at de fjerner den 13 etasjen i bygningene. (USA)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Frimurere selv behøver ikke gjøre research. Dette kan de bedre enn oss idioter. Vi har dem i Norge også, spesielt på nettet. De er eksperter på politikk og veldig aktiv på nettet. Du treffer dem fort med ditt interessefelt, og de vil fortelle deg at du har "vrangforestillinger". Noen er skeptikere, noen er kristne, noen er kabbalister, alt mulig her :)

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Illuminati - de første tre bokstavene i Illuminati er Ill. Ill på engelsk betyr syk. Dette er et tegn.

Alle vet at illuminati siden svartedauden har spredd sykdommer gjennom hele verden for å kontrollere befolkningsveksten, da de ikke vil få sin maktposisjon svekket. Det er også de som velger ut hvem som skal bli smittet og dø av disse sykdommene, og hvem som overlever.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Eminem - Criminal

A lot of people ask me.. stupid fucking questions

A lot of people think that.. what I say on records

or what I talk about on a record, that I actually do in real life

or that I believe in it

Or if I say that, I wanna kill somebody, that..

I'm actually gonna do it

or that I believe in it

Well, shit.. if you believe that

then I'll kill you

You know why?

Cause I'm a

CRIMINAL

CRIMINAL

You god damn right

I'm a CRIMINAL

Yeah, I'm a CRIMINAL

Vi oversvømmes med det som omtales som "sataniske" symboler, og også tekster i underholdning. Dette har en lang historie, 1000 år ca. For 700 år siden ca. startet kristne et felttog mot "sataniske" høyborger i Europa (= gnostikere). "Satanistene" ble utryddet i enkelt byer .. en blodig historie. Dengang tok de dette mere bokstavelig enn hva vi gjør idag. Idag er det bare "underholdning", men det fungerer bra for skape "verdier"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Vi oversvømmes med de som omtales som "sataniske" symboler. Dette har en lang historie, 1000 år faktisk.

Jeg antar at artistene bare har kredibilitet i tekstene sine når man kan tolke det i deres retning, at Eminem selv gjør narr av folk som tror på alt i tekster hos artister betyr ingenting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...