Gå til innhold

Router til 500kr.

Rabbern

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger en ny router da min zyxel router ikke vil samarbeide. Jeg har brukt noen timer med å lese veiledere osv på nett men den vil absolutt ikke, har også en kompis går data på skolen og kan endel om dette.

Så jeg gjør det enkelt å kjøper ny router. Hvis jeg ikke tar helt feil så har en router fra f.eks netgear fra clasohlson alle porter åpnet. Ikke sånn som zyxel sin fra telenor som blokker bla steam og origin :( .. dritt router.

Så om dere vet om en router som klarer å gi meg 20mbs på en rekkevidde på 6-7m med to vegger i mellom så blir jeg glad. Og den må koste max 500kr, lite med penger i juletia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, da skulle det ikke være så vanskelig. Veiledning for portåpning. Test om port er åpen.

Fungerer ikke dette, så må du sjekke den linken jeg gav deg i forrige innlegg. Telenor kan sperre porter hvis det blir spredt malware fra ditt internett. Da vil du ikke klare å åpne mer enn noen få porter. Du kan jo teste port 80, som garantert er åpen fra Telenor sin side.

Lenke til kommentar

Du har noen merkelige oppføringer på port translation.

Foreslår du skriver inn det samme der som står foran (samme portnummer).

Videre bør du bare forwarde porter en gang udp og en gang tcp. Ikke før opp samme port flere ganger.

Steam bruker vel 27000-27015 til de basale funksjonene. Du kan jo starte med å kun aktivere den første oppføringen din og teste en av portene med programmet jeg linket til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...