*F* Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Før dere leser videre ta gjerne en titt på eksempelet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10063793 Dette er ikke et inkelttilfelle, har lest flere likende artikler hvor missfornøyde kunder annmelder, eller kontakter politiet etter at dem føler seg svindlet etter møte med prostituerte. Ressultatet hver gang er at kunden blir ilagt et forelegg for kjøp, eller intensjon om kjøp av seksuelle tjenester, som ihht norsk lov er ulovlig. Selger slipper unna uten ytterligere konsekvenser, og får nok i de fleste tilfeller med seg salgsummen uten å ha ytet avtalte tjenester. I Praksiss kan jeg selge meg selv på gata, ta i mot pengene og si "Jeg har ombestemt meg, men du får ikke pengene igjen". Jeg regner med jeg ikke er den eneste som annser dette som problematisk`? Og problemet oppstår når en form for salg legaliseres mens kjøp av samme produkt/tjeneste ikke er legalisert, da vil, (ihvertfal i praksis) alle kjøpers rettigheter forsvinne. Jeg sier, forby både salg og kjøp, eller legaliser begge deler, det her blir for dumt! 1 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Vel, gjør du det med feil person, får du enten skambank, eller blir drept. Eller voldtatt da.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Selvsagt, eller man kan selge over internett og slippe den rissikoen i stor grad. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Nå er jeg tilhenger av legalisering av frivillig sexhandel, men nå er det nå engang forbudt å kjøpe slikt, og da vet man hva man risikerer. Kjøper man "ekte" russisk vodka fra en polsk trailer på en bensinstasjon, og kommer hjem og det lukter spylerveske av innholdet, så kan man strengt tatt skylde seg selv. Jeg ville ikke ringt politiet og klaget,, vel vitende om at jeg selv ville bli bøtelagt for hendelsen. Hvis du mener det er et gjengs problem i prostitusjonsmiljøet, så ville jeg latt være å handle der. Problemet løst. Geir 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Altså, kjøp av sex er forbudt. Når man da presterer å gå til politiet og klager over å ikke ha fått levert "tjenesten" viser til ufattelig dumhet. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Gjør en prostituert dette mange nok ganger uten å ha fått bank eller blitt drept ender hun opp med et dårlig rykte og et mindre kundegrunnlag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå