Gå til innhold

PC deler - 8-9000kr

Anbefalte innlegg

Hei og hå, god jul osv.

Min julegave til meg selv i år, blir en ny PC, den gamler begynner å dra på åra (4 år)

Tenkte å høre litt her om noen har noen tips/forslag til komponenter som kan egne seg bedre til mitt bruk eller om min innkjøpsliste er good-to-go

Komponenter jeg har fra før av:

MIST 1000W psu,

DVD/BD drive,

1stk skjerm, 1920x1080

mus/tastatur

System disk 500gb + 4TB lagring

Usikker på om jeg skal gå for et gtx680 eller gtx670 skjermkort, lest mye ang. ytelse ifh. pris og at det er lite ytelse og hente for 7-800kr ekstra. (dette er penger som evt. kan investeres i en SSD)

Velger i7 fremfor i5 grunnet bruk av photoshop, 3d modellering/rendering/animasjon, video-redigering,

Kommer også til å bli brukt til en god del gaming. Battlefield3, GTA V?, FarCry3 + ønske om å kunne håndtere kommende spill på nogenlunde høye grafikkinnstillinger og stabil fps over 60.

16GB ram skal vel være tilstrekkelig til mitt bruk, video/bilde/3d + gaming.

Lest gode reviews for hovedkortet, også ser det jævli clean ut.

Det samme gjelder kabinettet, her er det muligheter for å ta ut harddiskbrønn for plass til gtx680.

(vil evt. bli plass til et gtx670 i tilegg til den ekstra harddiskbrønnen)

Liste

Havner på ca 9000.- hos komplett, ingen problem å kjøpe fra bla. andre butikker, ser deal.no muligens får spart meg inn noen hundrelapper.

Fyr løs med kommentarer, innvendinger tips/råd, noe jeg skal styre unna? noe dere anbefaler fremfor andre ting i listen? Som sagt er budsjettet satt til 8-9000kr, men er det mye ytelse å hente for en verdig sum, kan jeg strekke meg lenger.

Endret av Morten A.R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville prøvd å gå for et GTX 670 eller HD 7970GHz for å spare de hundrelappene og skaffe den SSDen. En SSD har i følge mine preferanser mye større verdi enn noen få prosent spillytelse som du ikke kan merke med det blotte øyet. Når du finner et grafikkort er det også viktig å finne et med god og stilel kjøling, som for eksempel Asus sine DCII kort og Sapphire sine kort.

Av SSDer finnes det flere gode valg, men først og fremst ville jeg sett etter Samsung sine. Samsung sine SSDer bruker kun deler laget av Samsung og der for klarer de og sette sammen noe som passer litt bedre sammen. kontrolleren de bruker er kjent for å være veldig stabil, spesielt i forhold til mange andre SSDer der ute. Ikke bare er Samsungs SSDer billige og stabile, men de klarer også å kjempe i toppen i ytelse også. Selv om de kanskje ikke er raskest (noe som ikke er så viktig da du ikke legger merke til forskjellene utenfor bechmark programmer), gir de en av de beste opplevelsene hvis du trekker alle elementene sammen.

Til sist vil jeg også anbefale å se litt gjennom flere butikker. Først og fremst anbefaler jeg å prøve ut Dustin.no. De har vanligvis varene litt billigere og er en fast og billig frakt som ikke endrer seg med mindre du kjøper en ting som veier over 20kg (alt til sammen kan veie over 20kg, bare det ikke er en ting alene som veier over 20kg). Dustin er også en av de beste butikkene når det kommer til service ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...