salah Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hepp, fikk en pakke med julegaver til meg selv (litt tidlig, men..) som besto av blant annet en Fractal Define R4 kabinett, Asus P8Z77-V PRO hovedkort, 16GB med Corsair DDR3 Dominator GT RAM og Intel Core i7 3770K CPU. Til prosessoren bruker jeg stock-kjøleren. Alt dette fungerer fint med et unntak: prosessoren holder 80°C ved idle! Innstillinger i BIOS er valgt til default-verdier og jeg har trippelsjekket at alt sitter godt fysisk sett samt at kjølepastaen var ikke rørt da jeg monterte kjøleren. Jeg vet ikke hvordan eller hvorfor dette kan skje, har folket noen ideer? Enda mer uforståelig er det når sidedøra er åpnet og står vendt mot et åpent vindu. Jeg er takknemlig for all hjelp Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 80 grader? hmm og dette har du målt fysisk på selve kjøleribba? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Høres ut som feilmontering av Intel-kjøleren. Du må presse ned alle 4 ben samtidig med begge hender for å få det til skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå