Jegerisak Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010609120/corsair-tx-750w-m-modular-psu-atx12v-2-31-eps12v/ hva betyr det når det står modular i beskrivelsen av denne PSUen? Skal bygge egen PC, og har ikke tidligere sett denne beskrivelsen! Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Modular betyr at du har løse kabler. Dvs at du kun kobler på de kablene du trenger og får en ryddig innmat i kassa di. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Det produktet jeg skrev i det første innlegget, vil det ha like mange kabler som standard versjonen av PSUen selv om den er modular? Ønsker ikke å kjøpe en PSU og ende opp uten ledninger eller tilkoblingsmuligheter. Endret 8. desember 2012 av Jegerisak Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det produktet jeg skrev i det første innlegget, vil det ha like mange kabler som standard versjonen av PSUen selv om den er modular? Ønsker ikke å kjøpe en PSU og ende opp uten ledninger eller tilkoblingsmuligheter. Burde ikke være et problem: PCI-Express 8-pins (6+2)-tilkobling 4 stk Serial-ATA-tilkoblinger 8 stk 4-pin-tilkoblinger 4 stk Floppy-tilkoblinger 2 stk Det er nok til to skjermkort og 8 disker, pluss litt annet småting. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Ok, takker for hjelp ! Har skjønt at modulær mener ikke at det ikke følger med kabler, men at du selv kan bestemme mengden kabler du skal ha til ditt bruk. Det gjør vel også at ledningssystemet ser bedre ut og gir bedre ventilasjon. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Ok, takker for hjelp ! Har skjønt at modulær mener ikke at det ikke følger med kabler, men at du selv kan bestemme mengden kabler du skal ha til ditt bruk. Det gjør vel også at ledningssystemet ser bedre ut og gir bedre ventilasjon. Modulær betyr at kablene kan kobles av som du vil. Som jeg skrev, det følger med mett av kabler. Som du nevner hoved fordelene er ryddigere kabinett med bedre luftsirkulasjon. Jeg mener TX serien er delvis modulær, dvs at noen kabler er standard og henger fast, som ATX da du alltid har brukt for denne, mens det er løse SATA og PCIe kabler. Jeg har en HX850 (modulær) og med et skjermkort og 5 disker har jeg en haug med kabler igjen. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Modulær betyr at kablene kan kobles av som du vil. Som jeg skrev, det følger med mett av kabler. Som du nevner hoved fordelene er ryddigere kabinett med bedre luftsirkulasjon. Jeg mener TX serien er delvis modulær, dvs at noen kabler er standard og henger fast, som ATX da du alltid har brukt for denne, mens det er løse SATA og PCIe kabler. Jeg har en HX850 (modulær) og med et skjermkort og 5 disker har jeg en haug med kabler igjen. Takker for veldig godt forklarende svar! Kommer til å handle denne modulære PSUen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå