Gå til innhold

Mobil uten abonnement?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kommer her med et litt dumt spørsmål, men jeg må nesten bare spørre.

 

Jeg har for tiden et Netcom large abonnement på min "Iphone 4S" som koster meg cirka 600kr / mnd, og dette begynner og bli litt for mye for meg. Bindingstiden min går heldigvis ut om en ukes tid.

 

Hva skjer om jeg nå kansellerer abonnementet mitt med Netcom? Blir jeg nødt til å velge et nytt et?

 

Er det mulig å ikke ha et abonnement på telefonen, i så fall, hvordan blir det med ringing / sending av sms?

 

Kan noen forklare en uviten sjel hvordan dette fungerer?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom bindingstiden din går ut, så kan du fritt velge en annen operatør. Inne på "Min side" vil du kunne få låst opp telefonen slik at du kan benytte SIM-kort fra andre selskap.

 

Netcom opererer vel med to kostnader:

- et beløp som du betaler ned på telefonen pr. måned - dette skal være i null etter 12 måneder

- et bruddgebyr dersom du ønsker å bryte bindingstiden før de 12 månedene har gått

 

Jeg har nettopp selv brutt bindingstiden med Netcom. Den gangen jeg kjøpte telefon så var det et poeng at jeg trengte den der og da, jeg hadde altså ikke tid til å vente på at Apple skulle sende en telefon uten binding til meg. Opprinnelig var beløpet jeg skulle nedbetale på telefonen 2400 kroner (12mnd x 200 kroner), i tillegg startet bruddgebyret mitt på 1000 kroner (dette ble så redusert med 1/12 hver måned).

 

Når jeg nå brøt midtveis så var regningen på totalt 1700 kroner: 1200 kroner var gjenstående nedbetaling på telefonen (6 måneder x 200 kroner), og bruddgebyret var på 500 kroner (siden jeg hadde seks måneder igjen av avtalen. Dette er jo slik jeg skjønner ting du er ferdig med, og dermed skal du ikke betale noe.

 

Dersom du ikke har et abbonnement på telefonen så vil det bli vanskelig å ringe eller sende SMS :)

 

Men det finnes jo en masse billige abonnement som du kan bytte til. Det er bare å legge inn hvor mye bruk du har: http://www.amobil.no/ringepriser/ - så får du ut hvilken operatør som er billigst.

Lenke til kommentar

Du må ha et abonnement, men du kan fint ha et abonnement der du kun betaler for bruk, altså ikke har noen fast månedavgift. Eksempler på dette er Telenors Prat, Netcoms FlexiTalk, Chess' Premium, One Calls Flexi og Djuice' Simply. Samtlige av disse kan lønne seg til hvert sitt bruk, da det er variasjon innenfor tilleggstjenester og priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...