Thorbjørn_lien Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hi, jeg er blitt mer bevisst på nettsikkerhet den siste tiden, og lurer på om noen ville dele litt erfaring med VPN tjenester og DNS tjenester. Jeg må ha tilgang til amerikansk netflix på xbox 360 og PC. Siden USA er så nuts på sporing og krenking av nettrettigheter, så lurte jeg på om det var mulig å få amerikansk tilbud i netflix, men ha feks IP ifra Slovenia? Jeg har prøvd en DNS tjeneste nå Unotelly, som gir meg amerikansk tilgang i netflix, men IPen min er den samme, og det gir jo ikke akkurat noe sikkerhet. Så noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Skal du ha en annen adresse må bruke en proxy server. Prøv feks. btguard fra Canada. Koster penger men du kan teste en mnd. av gangen uten binding. De har en egen proxy for bare torrents og en proxy for alt. De har ihvertfall en fin guide for den som kun brukes til torrent, har ikke testet fullversjonen. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Høres bra ut, men hvordan greier UNODNS ifra unotelly og gi meg amerikansk innhold på netflix, uten at IP adressen er forandret? Jeg søker megselv opp på iptracker og da kommer min orginale IP opp. Netflix med USA innhold funker fordi om. Da er det eneste jeg har gjort er og endre DNS adresse på min PC. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 DNS serveren overesetter en IP adresse til et leselig navn. Vil da anta at Netflix er blokkert fra standard norske DNS servere og at man omgå dette ved å bruke UNODNS. En proxy gjør at du får en annen IP adresse. Du vil da få en tildelt adresse til regionen hvor Proxy serveren befinner seg. Har ikke testet UNODNS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå