Gå til innhold

Hva synes du om Windows 8 så langt?

Gjest medlem-82119

48 stemmer

1. 1. Hva synes du om windows 8 så langt?

• Bra
      15
    • Stort sett bra, men enkelte dårlige ting
      11
    • OK
      5
    • Stort sett dårlig, men enkelte bra ting
      4
    • Dårlig
      5
    • Har ikke windows 8, og skal heller ikke ha det
      5
    • Har ikke windows 8, men skal ha det
      0
    • Vet ikke
      2
    • Vil ikke svare
      1
  2. 2. Synes du windows 8 er bedre, like bra, eller verre enn det du hadde fra før?

• Bedre
      17
    • Like bra
      8
    • Verre
      17
    • Har ikke windows 8
      5
    • Vet ikke
      1
    • Vil ikke svare
      0
  3. 3. Om du har lagt inn windows 8, vil du:

• Beholde windows 8
      26
    • Bytte til windows 7
      10
    • Bytte til linux
      3
    • Bytte til mac
      1
    • Har ikke windows 8
      5
    • Vet ikke
      2
    • Vil ikke svare
      1
  4. 4. Svarer du på dette som:

• Privat
      45
    • Bedrift
      3
  5. 5. Hvor gammel er du?

• Under 20
      5
    • 20-30
      22
    • 31-40
      15
    • 41-50
      5
    • 51-60
      0
    • 61-70
      1
    • Over 70
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Slik det ser ut så vil det fra windows 9 bli slutt på de store lanseringene av type xp, vista, win 7, win 8 osv og isteden gå over til en gjevn oppdatering. Jeg regner også med at hele windowsnavnet forsvinner, og at man kaller det for microsoft os eller lignende uten noe spesielt versjonsnummer.

Det intressanne er også at det er planer om å gå over til en abbonementsløsning isteden for å kjøpe windows. Da er joj det store spørsmålet hva som skjer med filer og slikt om man avslutter abbonementet.

Av det jeg har lest vil windows 9 være starten på dette nye systemet, og en klar før/ettter utgave. Jeg tror derfor at de som kjøper win 8 idag vil føles som om man hadde kjøpt win xp når win 9 kommer.

Man skal også huske på at modern UI er i førsteutgaven nå, og må modnes. Når win 9 kommer er forhåpentligvis systemet finpusset og de negative sidene man oppdager fjernet. Jeg tror derfor win 9 blir det bedre oset som win 8 skulle vært, slik win 7 ble etter vista.

Lenke til kommentar

Jeg får klaus når jeg er inne på IE 10 fra metro. Da har jeg ingen steder å gjemme nettleseren når noen kommer ;(

Det er som det alltid har vært: Alt+F4. Det som er greit, er at det er ikke suspekt om du ser på Metro menyen. Det er derimot svært suspekt dersom noen kommer inn, og ser en tom desktop.

• Liker 1
Lenke til kommentar

siden det var noen som kom med tilbakemelding om at man var udugelig og man egentlig gjorde feil på første maskinen jeg tok en clean install på (den maskinen som fungerte med win 8) siden det ikke fungerte på samme måten på maskin nr to (feil nøkkel melding og total system crash) så måtte jeg prøve å oppgradere fra win 7 for å sjekke.

Pen feil rød systemboksmelding på 16% "windows failed to upgrade"

men er som sagt ikke en vanlig mainstream maskin men en maskin med server hovedkort, dual cpu og 32GB ram. selv om det ikke står noen plasser at det ikke burde fungere. Alle operativsystemene siden win 2000 har støttet flere cpu'er. win 8 fungerer bra når det fungerer men er som sagt at det kan hende det ikke fungerer også om man er uheldig.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Windows 8.

Har prøvd det flere ganger. To ganger har jeg installert det på min maskin, og begge gangene har jeg vært å henta Windows 7 DVDen for å bytte tilbake. Etter kun timer.

Si hva dere vil om Mac og Apple, at de låser ned brukeren til et system og et miljø, men Microsoft er akkurat like ille, om ikke verre. Etter å ha logget på med min microsoft-konto, logger den meg på MSN og alt mulig jeg ikke trenger. Jeg gremmes!

Lenke til kommentar

Jeg bruker Windows 8 akkurat som Windows 7 da jeg stort sett jobber i Skrivebords-appen. Og jeg syns faktisk Skrivebordet/Explorer er bedre i Windows 8.

Enig med deg ang. appene, så jeg har avinstallert alle som fulgte med. Jeg har bare noen få, som f.eks. Netflix, som er en meget bra app forresten.

Du MÅ ikke bruke en Microsoft-konto, selv om Microsoft gjør det vanskelig å logge på med en lokal-konto. Men det kreves for å bruke Store. Og sync av filer og innstillinger via SkyDrive er jo kjekt (mapper og innstillinger kan velges individuelt).

Lenke til kommentar

Synes metro er ganske ålreit egentlig. Programmene er enkle å bruke, de starter raskt, og har en gjennomført oppleveste fra start til slutt. Mange programmer egner seg også godt der, og jeg kunne tenkt meg at både Spotify og Steam var metroapplikasjoner. Litt teit at man bare kan ha én metro-nettleser. Som om nettlesere ikke bare er vanlige programmer...

Det går greit å veksle mellom metro og vanlige applikasjoner, men jeg er ganske sikker på at Windows tasten i Beta byttet mellom desktop og metro, men på fullversjonen gjør den ikke det; den bytter mellom start-skjermen og aktivt program, som var litt forvirrende i starten. Nå går alt det der av seg selv.

Det funker også overraskende bra å trekke musa i hjørnet og opp for å velge programmer eller få frem charms menyen.

Lenke til kommentar

Jaja... Jeg har kjøpt og betalt for en lisens, så det blir vel å teste (for tredje gang) en gang i fremtiden. Først må litt flere apps på banen og skreddersys til Metro. Hvis det skal bli en sømløs opplevelse, skal jeg enten jobbe i Desktop mode hele tiden, eller så skal alle apps jeg bruker fungere i Metro. :)

Lenke til kommentar

Ang. ModernUI og antall apps, så kan det være smart å skru av "Gjør det enklere å finne apper på mine foretrukne språk" og "Gjør det enklere å finne apper med tilgjengelighetsfunksjoner" under innstillinger på Charms menyen.

Eksempel: Når begge er på, finner jeg 3 spill i spillkategorien. Slår jeg av den øverste, finner jeg 651 spill. Med begge slått av, finner jeg 3128 spill. Er også stor forskjell på de andre kategoriene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...