Aleks855 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er en heftig forkjemper for "ikke tren 7 dager i uka", men denne uka har jeg trent hver dag (man-fre), og kjenner at jeg likevel har mer å gi, og tenker også å trene imorra (lør). Dette er ikke noe som skjer ofte, det er egentlig bare fordi jeg har lite å gjøre i eksamensperioden (man må jo ta avbrekk fra lesinga), så jeg har liksom muligheten til å trene hver dag. Det vil ikke være en vane, men tror dere det ville vært problematisk å trene 6+ dager i uka nå og da? Da snakker jeg ikke oftere enn en gang i halvåret eller noe. Får sjelden muligheten til sånt. Som alltid, takk for svar! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvilken split trener du? Hvis du spiser og sover nok går det fint å trene styrke 6 dager i uka men hvorfor ikke løfte litt tyngre og gå ned til 4-5 Kjør noen HIIT økter i tillegg hvis du har energi til overs. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Du kjenner vel det selv på kroppen? Det kommer litt ann på formen din. Har eg ikkje trent på ei stund så sliter eg med 3 gonger i uka. Er eg godt i gong, kan eg øke opp mot 5 gonger i uka og kanskje legge til 1 dag med kondis i tillegg. Men så kommer det også veldig ann på kor tung og kor lenge du trener. Kjører du 1 muskel pr dag med 30-45min trening så går det fint. Kjører du 2/3 splitt med 1.5-2.5 timers trening så må du la kroppen få hente seg. Problemet er vel heller når du faktisk kjenner du "har ikkje meir å gi", då begynner du å vere overtrent og då er det fornuftig med ein pause. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Trener 4-split. Varer ca. 45-60 min når jeg trener alene. Er rygg/biceps som står på planen imorra. Jeg kjører 5x5 på baseøvelser, og 3x8 til 3x12 på isolasjonsøvelser med mindre muskelgrupper. Spiser og sover som en helt, så det er jo kanskje derfor jeg har mer å gi på slutten av uka. Er stor forkjemper for at hvile og kosthold er minst like viktig som selve treninga. Jeg trener vanligvis bare 3-5 dager i uka. Som sagt så er det sjelden jeg får muligheten til å trene så mange som 6. Grunnen til at jeg ikke løfter tyngre er vel fordi jeg føler at jeg løfter så tungt jeg kan. Når jeg knekker på 2-3 reps så er det vel neppe fornuftig å legge på flere skiver? ^_^ Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Moar sets! Kjør dette frem til jul da så tar du en uke deload og starter på nytt med 3-5 dager i uka. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Så det vil være greit å uppe fra 5x5 til 7x5 (7 sets) på baseøvelser? Hender seg at jeg er ferdig med 5x5, men fremdeles føler at jeg kan presse ut et par sets til med kanskje litt mindre vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå