Capo Crimini Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hei! Er det noen som vet om det finnes trådløse routere (gjerne 5 ghz støtte) hvor man kan logge inn og se hastighet og trafikk i realtime - gjerne også i samsvar med hvilken ip-adresse som trekker all trafikken? Vi er en del mennesker som deler på nettet, og i utide virker det tregt. Jeg vil vite om det er ISP som har problemer eller om det er noen lokalt som bruker all kapasiteten. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Er det ikke bare til å blokkere en og en og se om hastigheten går opp med en gang? Jeg har det på min 3com, men den er ikke trådløs og jeg må ha i eget AP. Ditt eget hus eller kollektiv ol? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Det er som regel funksjonalitet man får med om man installerer DD-WRT/Tomato/lignende. Sjekk Wikipedia for en oversikt, og nettsiden til DD-WRT for routere som støttes. Oversikt per maskin er nok ikke fullt så vanlig, men godt mulig at noen versjoner støtter det. Og så kan man jo alltids bruke pfSense. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Eget hus. Da blir det å se på mulighetene til DD-WRT. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er flere tredjeparts firmwarer som støtter SNMP. Dette er en funksjon som lar deg monitorere båndbreddebruk på f.eks internettporten til routeren. Jeg bruker Perfgraph som gir meg båndbreddebruk inn og ut pluss forsinkelse (ping) på internettforbindelsen. Dermed har jeg full kontroll på når det brukes for mye nettkapasitet og hvilken effekt det har på pingverdien på linja. Min router er en Asus RT-N66U som er flashet med Shibby firmware (variant av Tomato firmware). Med denne har jeg en god mulighet til å bremse (QoS) f.eks bittorrent ned til X antall prosent av linjekapasiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå