Gå til innhold

Webserver og applikasjonsserver på samme port

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har laget en applikasjons-server for et spill, og nå skal spillet portes til HTML 5. Da kommer vi til å bruke websockets for kommunikasjon, og for å omgå brannmurer og annet tull som kan sperre kommunikasjonen, skal vi bruke standard-portene 80 og\eller 443.

For øyeblikket kjører jeg en webserver (apache) på samme maskinen, og der foregår alle kommunikasjon over 443 (ssl). Det er en del av pakkene som sendes til applikasjons-serveren som er sensitive, og trenger å krypteres.

Helst så vil jeg bruke port 443 og ssl, men siden apache allerede har okkupert denne, finnes det da noen enkel løsning på å tillate applikasjons-serveren ssl samtidig?

Jeg vil helst slippe å kjøre applikasjons-serveren på en annen maskin, og kommunikasjon _må_ foregå over port 80 eller 443.

Det eneste jeg har kommet opp med så langt er å prøve å videresende det apache mottar på 443, men da er det vel alt eller ingenting(Altså mister jeg webside-funksjonaliteten ), eller, sette opp min egen kryptering og kjøre all kommunikasjon over port 80. (Har forøvrig hørt at noen offentlige etater som skoler\universitet filtrerer noen typer pakker sendt over port 80, noen som kan gi noe innspill på dette?).

Setter kjempestor pris på alle tips! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...