AndersDre Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Heisann! Akkurat gått til innkjøp av nye pc deler, men har opplevd en del problemer allerede fra jeg startet opp. Windows hang seg flere ganger under oppstart, omstart under grafiske oppgaver (CS:Source) og omstart under Prime95. Hadde mistanke om at det var noe med RAM brikkene eller RAM portene så kjørte memtest86 og fant ut at den ikke greide å fullføre når brikkene stod i port 1 og 3. Prøvde meg på port 2 og 4 og alt så ut til å funke, fram til jeg skulle starte PCen med kun en brikke i port 3 for å finne ut om det var denne som var defekt. Da jeg skulle starte opp fikk jeg null signal på skjermen og Device Boot LED lyste konstant rød. Har prøvd å resette CMOS med jumper og fjerne batteriet, flashe BIOS via USB i standby modus men ingenting funker. Har byttet RAM brikker, prøvd i alle sporene med en brikke om gangen men ikke noe respons. Alt av kabler har vært ut og inn og kun det viktigste er koblet til når jeg starter opp. Oppstart uten RAM brikkene fører til at DRAM LED lyser konstant men ikke Device Boot LED. Har byttet PSU, koblet fra alt av harddisker og optiske enheter, startet opp uten skjermkort, men det er fortsatt null respons fra PCen. Jeg hører heller ikke de to pipene som kommer i det man starter opp. Har en sterk mistanke om at det er hovedkortet som er defekt, men setter veldig stor pris på all hjelp!! Som sagt , alt av kabler og tilkoblinger sitter ordentlig så det skal ikke være noe i veien med det. Anders Lenke til kommentar
AndersDre Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Kunne virkelig trengt litt hjelp med dette problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå