Gå til innhold

Kjøpe D7000 nå, lurt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer objektivene D7000 så passer de også D5200 du ikke får sikkert ikke autofokus siden D5200 ikke har innebygget autofokusmotor.

 

Er ikke godt og si når et eventuell D7200 vil komme på markedet, og hvilken kamera hadde du før ? flere som ikke er fornøyd med grepet på D7000.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Passer objektivene D7000 så passer de også D5200 du ikke får sikkert ikke autofokus siden D5200 ikke har innebygget autofokusmotor.

 

Er ikke godt og si når et eventuell D7200 vil komme på markedet, og hvilken kamera hadde du før ? flere som ikke er fornøyd med grepet på D7000.

Objektivene passer ja, men mister autofokus, og det er ikke aktuelt.

 

Jeg bruker pr dags dato proffhus fra Nikon. Men skal ha noe mindre som er greiere å ta med seg.

 

Men pga at D7000 begynner å bli bli noen år gammelt, så spørs det om jeg ikke går for D800 istedet. Selv om det er noe større enn hva jeg ønsker akkurat nå.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om dette?

 

Dette begynner jo nesten å dra litt på åra, men prisen hjelper seg.

 

Trenger et lite og greit kamera som også har video.

 

Ser dog at videobiten er litt utdatert hva angår specs.

 

Tips?

 

Nei, kjøp heller en brukt D700 og glem video. Ca 10% av de som eier DSLR/m43 bruker video...

 

Jeg bruker pr dags dato proffhus fra Nikon. Men skal ha noe mindre som er greiere å ta med seg.

Men pga at D7000 begynner å bli bli noen år gammelt, så spørs det om jeg ikke går for D800 istedet. Selv om det er noe større enn hva jeg ønsker akkurat nå.

 

Arg, hvorfor sa du ikke det med en gang. Selvsagt kjøper du D800 over D7000. Men skal du ha noe lett kjøper du DP1 & DP2 Merrill eller RX1.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Ja, men siden han ber om video, så er han kanskje blant de 10 prosentene? ;) Ellers er jeg veldig fornøyd med D700'en jeg kjøpte brukt i høst selv altså.

 

Nei, han er blandt de 90% som trodde de trengte video. ;):p (my bad) Skal ikke en av disse Panasonic m43 greiene være veldig bra på video...

 

Ellers, kjøp D800 ... D7000 er antikk :p

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...