Gå til innhold

560Ti: Kjørte Far Cry 3 på Ultra


BlackBullet

Anbefalte innlegg

Synkende frame-rate er et vanlig tegn på gradvis overbelastning i spill.

 

Så du på temperaturen? Skjermkort yter ofte gradvis dårligere etter hvert som temperaturen stiger. Når gjennomsnittstemperaturen øker reduseres ytelse for at kortet ikke skal bli påført permanent skade.

Jeg hadde det samme problemet med Skyrim med mitt gamle kort, og det var svaret jeg fikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synkende frame-rate er et vanlig tegn på gradvis overbelastning i spill.

 

Så du på temperaturen? Skjermkort yter ofte gradvis dårligere etter hvert som temperaturen stiger. Når gjennomsnittstemperaturen øker reduseres ytelse for at kortet ikke skal bli påført permanent skade.

Jeg hadde det samme problemet med Skyrim med mitt gamle kort, og det var svaret jeg fikk.

Det eneste tilfellet der det skjer er med Nvidias Kepler-baserte grafikkort. GTX 560 Ti er basert på Fermi-arkitekturen og har ikke Kepler Boost-funksjonalitet.

 

Mest sannsynlig startet TS å spille Far Cry 3 før directX11-utgaven var implementert (det lanserte kun med DirectX9 ja) og når DirectX11-grafikken var på plass fikk han et drastisk fall i ytelse. Mest fordi DirectX11 i Far Cry 3 sluker vanvittige mengder ytelse.

 

 

EDIT: Noe annet som kan skje er at spillet prøver å lagre flere og flere teksturer i grafikkminnet, og at dette etter hvert fører til mer og mer swapping mot hovedminne (som igjen kutter ytelsen drastisk.)

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...