Gå til innhold

560Ti: Kjørte Far Cry 3 på Ultra

BlackBullet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du med egne øyne at frameraten dupper, eller merker du det bare på flyten? Siden du sier du spilte på Ultra uten lag har du antageligvis kjørt DX9 versjonen og den har ingen form for AA, ihvertfall ikke i spillets innstillinger. MSAA-glideren kan man riktignok flytte på, men det utgjør ingen forskjell.

Det kan tenkes at det er en form for microstuttering du ser. I enkelte områder hvis jeg retter blikket inn i bushen oppstår noe som minner sterkt om dette, selv om jeg deaktiverer SLI. Kjør en benchmark i noen minutter med FRAPS el. og se hva fps ligger på.

Edit: Spillet har forresten en feil som medfører at det begynner å hakke når man er i nærheten av/ser på de digre røde steinene som ligger hist og pist. Dog mulig dette kun rammer SLI-oppsett.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I DX11 med MSAA er det latterlig tungt. Selv et GTX690 vil nok slite. Jeg har GTX570 SLI og for å opprettholde 60fps må jeg ned på 2xMSAA og Very high i 1080p. Alt på maks er bare å glemme ;) I DX9 vil det nok derimot gå sånn noenlunde å kjøre på ultra med 560ti.

690 vil nok ikke slite..jeg kjører 2 stk 670 og får kjørt 1920x1080 alt på ultra og 8 X MSAA

Lenke til kommentar

Mm, skeptisk. Hva ligger minimum fps på hvis du kjører en 10min bench? I DX11 selvfølgelig. Ifølge Guru3D ligger GTX690 på 80fps i 1920x1200, og det er vel gjennomsnittsmålingen. Videre så er ikke dette engang på maks, men med Very High og 2xMSAA.

Nå har det vel kommet enda en optimalisert driver etter denne testen. Også mulig 6XX-serien ikke kneler så innmari for hvert hakk på MSAA-stigen som 5XX-serien gjør, men jeg vil gjerne se noen tall hvis du gidder :)

Lenke til kommentar

690 vil nok ikke slite..jeg kjører 2 stk 670 og får kjørt 1920x1080 alt på ultra og 8 X MSAA

Du får jo selvfølgelig kjørt alt på max, men det går nok ikkje perfekt glatt hele tiden.

Farcry liker iallefall flere skjermkort, og jeg kjører ultra med 4x MSAA og har vel min 80 fps med 3-way 680. Rundt 90% usage på alle 3 korta. Kjører jeg 2-way sli, så merker jeg det går litt treigt noen plasser, dog spillbart er det. Men er ganske kresen når det gjelder flyt :p

Håper det kommer en farcry 3 benchmark som det var til 2eren. Ganske kjekt å sammenlikne hardware i forskjellige grafikkinstillinger.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Du får jo selvfølgelig kjørt alt på max, men det går nok ikkje perfekt glatt hele tiden.

Farcry liker iallefall flere skjermkort, og jeg kjører ultra med 4x MSAA og har vel min 80 fps med 3-way 680. Rundt 90% usage på alle 3 korta. Kjører jeg 2-way sli, så merker jeg det går litt treigt noen plasser, dog spillbart er det. Men er ganske kresen når det gjelder flyt :p

Håper det kommer en farcry 3 benchmark som det var til 2eren. Ganske kjekt å sammenlikne hardware i forskjellige grafikkinstillinger.

hva du mener med perfekt glatt vet jeg ikke...men med min fps på 41 og avg på 60 er glatt nok for meg :)

hadde vært gøy med en benchmark ja :)

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Jeg er i likhet med Nizzen ganske kresen på flyt, mao. alt under 60fps anser jeg for tregt. Minimum 41 fps er uholdbart i mine øyne, men jeg er vel over gjennomsnitt fin på det :wee:

hehe ja da er du fin på det...som mange andre...men det er jo personlige meninger..41 min er nok for meg...selv om fpsen stort sett ligger på 60... men det lagger jo faktisk ikke før fpsen er under 30..

Lenke til kommentar

hehe ja da er du fin på det...som mange andre...men det er jo personlige meninger..41 min er nok for meg...selv om fpsen stort sett ligger på 60... men det lagger jo faktisk ikke før fpsen er under 30..

Kommer helt ann på øyet som ser. Noen merker drops under 50-60 frames, andre ser det ikke før de er på 25 frames.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...