Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går dere på do i timen?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hey, pleier dere å gå på do i timen? Er lærerne deres strenge på det? Har selv en mage/tarm sykdom, jeg kan ikke styre når jeg skal på do. Og de gangene hvor behovet melder seg midt i timen og læreren sier ''Det kunne du gjort i friminuttet'' (Som forøvrig er 5 min) Får jeg nesten raserianfall. Synes også det er jævlig flaut å gå på do på skolen. Gå på VGS i 2012 med en tarm sykdom er alt fra lett. Er ofte jeg lurer på hva medelevene tenker når jeg reiser meg opp midt i timen og kommer tilbake etter 10 min. Er jo ikke akkurat noe jeg forteller, er bare de nærmeste vennene mine som vet jeg har en sykdom. Hender faktisk jeg sier jeg må snyte meg eller at jeg blør neseblod så ingen skal vite det. Anonym poster: a1a9337da4acab4c15133ee39706472a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt kan du gå på do i timen, SPESIELT hvis du har en mage/tarm sykdom.

Er det Crohns? Du trenger ikke svare på det hvis du ikke vil, men det er en meget plagsom og smertefull sykdom har jeg erfart fra en venn som har dette. Da MÅ man på do hvis man må på do.

Prat med læreren din, og blir h*n kranglete så burde det være lett å skaffe en legeerklæring som sier at du MÅ få gå på do når du må på do, uten noe om og men.

Drit i hva de andre synes.. det er ingenting å være flau over!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det bryter mot menneskerettighetene (husker ikke om det er FNs eller EUs) å nekte noen å gå på do.

Hahaha, denne ga meg skikkelig flash-back til ungdomskolen. Det var støtt og stadig folk som ropte ut om "brudd på menneskerettighetene". Om det være seg dobesøk, frihetsberøvelse, religionsfrihet eller klart skillet mellom arbeid og fritid.

Lenke til kommentar

Hahaha, denne ga meg skikkelig flash-back til ungdomskolen. Det var støtt og stadig folk som ropte ut om "brudd på menneskerettighetene". Om det være seg dobesøk, frihetsberøvelse, religionsfrihet eller klart skillet mellom arbeid og fritid.

Kanskje, men det er en brudd på menneskerettighetene å nekte en person å gå på do. Har et eksempel på at jeg ble alvorlig skadet i blæren fordi at læreren nektet meg å gå på do iløpet av en 70min time. Det er ulovlig å nekte en person å gå på do og drikke vann, hvis det er på et offentlig sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje, men det er en brudd på menneskerettighetene å nekte en person å gå på do. Har et eksempel på at jeg ble alvorlig skadet i blæren fordi at læreren nektet meg å gå på do iløpet av en 70min time. Det er ulovlig å nekte en person å gå på do og drikke vann, hvis det er på et offentlig sted.

Beklager altså, men jeg må bare spørre. Kan du utdype dette? :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...