irny Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vi har kjøpt nytt TV; Samsung Smart TV 55ES8005, hjemmekino Samsung HT E8002, og jeg vil koble på min MacBook Pro (uten Retina, kjøpt oktober 2012) til for å se på filmer, sport osv fra nettet. Hvilken kabel må jeg ha for å få både lyd og bilde, og må jeg ha en konverter i tillegg til selve kabelen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Standard tilkobling på TV apparater er HDMI. Den overfører både lyd og bilde. Mac har Mini Displayport utgang, og de selger adapter til HDMI. http://support.apple.com/kb/HT4241 Lenke til kommentar
irny Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Takk, da skal vi prøve det! Men, det er dårligere lydkvalitet på Youtube-appen enn ved andre Tv-program (vi har en Samsung lydplanke med aktiv subwoofer); har det noe med tilkoblinger eller instillinger å gjøre? Vi får ikke til å koble oss opp til TV2 Sumo eller NRK nett-TV heller. Tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå