Pølsepetrusen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 I etterkant lurer jeg på om det kan ha vært en misforståelse. Han jeg snakka med kan vel bare se beløp totalt på "varer og tjeneste fra 1850-2499", så 100% sikkert at det var for akkurat den sms'en er det jo ikke. Buss, finn.no, parkering e.l. Frustrerende at man ikke kan få en bedre oversikt selv. Sikkert derfor det er så lukrativt å bedrive svindel på den måten. Uansett er slik spam uakseptabelt. Hele sms-tjenesten blir jo kompromittert hvis det pumpes inn spam via den kanalen. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 En ting er at det kommer spam per sms...er vel noe man nesten må regne med i våre dager. MEN, at man har mulighet til å belaste "kunder" ved å sende sms til helt vilkårlige nummer, er helt HÅRREISENDE! Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg har ikke blitt belastet for det meldinga jeg fikk heldigvis. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Er dere 100% sikre på at konto er belastet for dette? Jeg har ikke mottatt noe krav for denne SMS på min konto hvertfall. Lenke til kommentar
auba Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Er dere 100% sikre på at konto er belastet for dette? Jeg har ikke mottatt noe krav for denne SMS på min konto hvertfall. Jeg er ikke sikker på det.... var ikke det da jeg ringte NetCom. Men må sies at det var kort tid etter mottak av sms`n. Skal sjekke det i morgen. Du sier konto...går ut fra at du mener fra teleoperatøren din. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ja fra teleoperatør. De fleste har nettsider hvor man førtløpende kan sjekke sitt eget forbruk. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Har ikke fått noe enda jeg heller, men det kan ta 1 døgn før det er registrert... Har ikke sendt noen stoppmelding, da dette sikkert bekrefter nummeret mitt, og da er det igang Lenke til kommentar
Pølsepetrusen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Her er svaret jeg fikk: "Hei, 2404 har sendt ut automatiske sms igjennom oss og vi har nu blockert ditt mobilnummer. Vi har tatt dette opp med vår tekniske avdeling da disse sms ikke er lovlige i Norge. Vi må bare beklage og be deg kun slette sms som du har mottat. Det er ikke blitt noen belastninger. Med vennlig hilsen/Best regards Ericsson IPX Kundeservice/Customer Support" Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Noen som har gjort noe mer med dette? Selv har jeg ignorert meldinga å ikke sendt stopp. Fikk ikke noe ekstra på regninga mi fra chess Noen som har fått ekstra trekt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Man blir ikke belastet noe for å motta denne SMSen. Sendte en epost til LeoVegas og de slettet meg fra registeret. Tror ikke man får høre mer fra den kanten, selv om man ikke har sendt stopp. De vil jo tape og få bot om det blir forbrukersak ut av det. Lenke til kommentar
chilli86 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg fikk også bekreftet fra Chess at jeg ikke har blitt belastet for dette. Jeg fikk følgende svar fra LeoVegas kundeservice: Hi, Thank you for contacting us. I´m sorry If you have gotten unwanted text messages from us. We have a partner, CaliberMedia, that send out a campaign today. I have now removed your number out of our system and you should not receive more messages from us., but if you want to unsubscribe from offers from other companies also we would like to ask you to contact Caliber Media. You can reach the affiliate that is responsible, Mathias Steyskal on +46707100138. Do not hesitate to contact us if you have any further questions. We wish you a pleasant day. Har noen av dere kontaktet Caliber Media? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Har ikke gjort noe med dette, men nå nettopp mottok jeg denne: "www.freelotto.com,Your mobile number was selected as a winner of £1,000,000.00 with Draw No.03 11 15 20 21 34 35,For claims email:[email protected]" Så virker som om nummeret mitt sirkulerer i visse kretser Dette er vel en god gammal Nigeria-svindel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå