Gå til innhold

Lure inn "<a class" i en PHP

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bruker Avinors flydata til å vise ankomster- og avganger over Kristiansund lufthavn på nettsiden min Kvernberget.net. Som tilleggsinformasjon har jeg fått hjelp til å gjøre alle faste rutemunre klikkbare, og man blir sendt til en infoside for hvert enkelt rutenummer. Koden ser slik ut:

<?php
  $filename  = "scheduleinfo/scheduleinfo_" . $flight['flightId'] . ".php";
if (file_exists($filename)) {
 echo "<td> <a href=\"rutedata.php?r=" . $flight['flightId'] . "\">" . $flight['flightId'] . "</a></td>";
}else{
 echo "<td>" . $flight['flightId'] . "</td>";
}
  ?>

Løsningen jeg har nå sender deg til en helt ny side. Men jeg ønsker at når man klikker på rutenumrene så skal det vises en iframe av siden du blir "sendt" til i en lightbox.

Koden for å få til en lightbox med iframe på siden min er:

<a class="fancybox-media" data-fancybox-type="iframe" href="iframe.html">Iframe</a>

Spørsmålet mitt er hvordan jeg lurer disse class-ene inn i PHP-koden, slik at jeg får til en lightbox-funksjon. Det skal sies at jeg ikke står bak noe av denne PHP-en selv, og sikkert trenger å få det inn med teskje :D

Takk på forhånd! :)

Endret av flyKSU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTML er bare formatert tekst. PHP har ingen formening om hva du skriver ut, så å legge til en klasse i HTML-dokumentet er ikke verre enn å legge til litt mer tekst.

Prøv å bytte ut noe slik som dette:

echo "<td> <a href=\"rutedata.php?r=" . $flight['flightId'] . "\">" . $flight['flightId'] . "</a></td>";

echo "<td> <a class=\"fancybox-media\" data-fancybox-type=\"iframe\" href=\"rutedata.php?r=" . $flight['flightId'] . "\">" . $flight['flightId'] . "</a></td>";

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg får det ikke til å funke. Resultatet blir slik:

http://www.kvernberg...er/avganger.php

Jeg må ha en PHP-fil til for å få det med lenkingen til å fungere - "rutedata.php". Koden i den ser sånn ut:

<?php
$filename  = "scheduleinfo/scheduleinfo_" . $_GET['r'] . ".php";
$errorfile  = "scheduleinfo/scheduleinfo_error.php";

if (file_exists($filename)) {
include($filename);
} else {
include($errorfile);
}

?>

Kanskje jeg må endre noe her også? I oversikten over destinasjoner fungerer ihvertfall iframe-løsningen på lenkene, men dette er ren HTML:

http://www.kvernberg...stinasjoner.php (klikk på lenken etter "operatør" under fanene for destinasjonene).

Endret av flyKSU
Lenke til kommentar

Hei

Koden til Milktea ser helt fin ut, og det burde fungere med den endringen han viste deg.

Eventuelt så kan du echoe ut alt ved bruk av ' fremfor " noe som gjør at du slipper å legge til en backslash foran quoten som benyttes i html'en, men dette vil ikke endre noe annet enn at det vil se mer oversiktlig ut.

<?php
$filename  = "scheduleinfo/scheduleinfo_" . $flight['flightId'] . ".php";
if (file_exists($filename))
{
 echo '<td> <a class="fancybox-media" data-fancybox-type="iframe" href="rutedata.php?r=' . $flight['flightId'] . '">' . $flight['flightId'] . '</a></td>';
}
else
{
 echo '<td>' . $flight['flightId'] . '</td>';
}
?>

Hadde nok hørt med utvikleren av siden, ettersom for alt vi vet kan det hende det du viser oss er helt feil php script.

Endret av Spenzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...