Gå til innhold

Faktura fra tele2

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk mobilen sperret grunnet ubetalt regninger og purreregning som jeg ikke hadde anledning til og betale (innrømmer det)

da jeg betalte regningen min ringte jeg til tele2 og spurte om gjennåpning av abonentet, noe de sa ville påkoste meg 300,- kroner på neste faktura. JEG sa da at de ikke skulle åpne det, da det var billigere og skifte operatør. Noe jeg bestilte samme kveld.

Nå får jeg en faktura hvor det står at abennomanget er gjennåpnet med påfølgende 300,- selv om jeg sa at det skulle det ikke. Ringte inn og sa at dette går jeg ikke med på. i telefonen sa hun at de 300 kronene var fordi du fikk telefonen sperret, ikke fordi det skulle åpnes, noe jeg finner utrolig da det står klart og tydelig på fakturainformasjonen (bak på fakturaen)

Åpning av Stengt abonnoment foretas kun når utestående betaling er registrert i tele2s systemer, du vil bli belastet en avgift for gjennåpning av abonnementet (300,-) Gjennåpning kan, mot kvitering for betaling, utføres innen 24 timer (550,-). Egne priser bredbånd. Se tele2.no

kan de gjennåpne mitt abennomang uten min samtykke? og ta betalt for denne tjenesten? og kan de på bakgrunn av dette fortelle meg at det er fordi abonnomentet ble sperret, når det står på deres egen fakturaforklaring det er når abonnomentet blir åpnet det koster penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når abonnementet er stengt er det kun stengt i Tele2s interne systemer, ikke for alt og alle. Porteringer kan fint gjennomføres med mindre din kredittstatus er for dårlig.

Ellers er jo denne situasjonen slik at du betalte utestående sum. Når denne er registrert innbetalt, så åpnes abonnementet (automatisk) og du faktureres for åpningsgebyr. Gjenåpning er ikke noe du bestemmer, dessverre. Skulle abonnementet vært sperret i mellomtiden måtte du ha sagt opp abonnementet og da ville du ikke kunne utportert fra Tele2.

Ved å betale fakturaen etter porteringen (med mindre Tele2 bestemmer seg for å overføre abonnementet til nullabonnement (sletting)) ville du mest sannsynlig unngått gebyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...