Kortsluttning Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 For å komme inn på teknisk fagskole, feks sots. Så trenger du 4 tverfaglige eksamen i borring i tillegg til relevant fagbrev. (tip, elektro, hydraulisk osv...) Lenke til kommentar
-1HGSCDRK Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Gammel topic, men gidder ikke åpne ny Teller det noe hvor du bor i forhold til skolen du søker på? Jeg bor i trondheimsområdet, men vil søke på sots til neste år.Har ca 5.2 i snitt nå, og satser på bedre til våren. Noen få timer fravær pga brekt fot, så jeg måtte på sykehuset noen runder, men søker om fratrekk av dette til våren. Ikke noe annet fravær i det heletatt. Tror dere jeg kommer inn? Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Fraværet har ingenting å si når du søker til vg2 da, men med det snittet kommer du nok inn. 1 Lenke til kommentar
-1HGSCDRK Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Fraværet har ingenting å si når du søker til vg2 da, men med det snittet kommer du nok inn. Så hvor i landet jeg bor nå, i forhold til skolen har ikke noen å si? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Så hvor i landet jeg bor nå, i forhold til skolen har ikke noen å si? Det har noe å si, søker du i ett annet fylke må ditt fylke kjøpe plass i det fylke du vill gå. For å få vite mer om dette bør du snakke med rådgiver på skolen. Husker ikke helt hvordan dette fungerer. Ang fravær, selv om det ikke teller når du søker deg inn på Vg2 så anbefaler jeg deg å slette det om du har mulighet til det. Iallefall dokumentere det. Dette kommer til å "forfølge" deg i alle år om ikke, den smellen kjenner jeg til fra personlig erfaring... Lenke til kommentar
-1HGSCDRK Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Det har noe å si, søker du i ett annet fylke må ditt fylke kjøpe plass i det fylke du vill gå. For å få vite mer om dette bør du snakke med rådgiver på skolen. Husker ikke helt hvordan dette fungerer. Ang fravær, selv om det ikke teller når du søker deg inn på Vg2 så anbefaler jeg deg å slette det om du har mulighet til det. Iallefall dokumentere det. Dette kommer til å "forfølge" deg i alle år om ikke, den smellen kjenner jeg til fra personlig erfaring... Skal snakke med rådgiver om det snart Har dokumentert fraværet, og skal søke om å slette det når skoleåret er over Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Stemmer at fylket ditt må kjøpe plasser i fylket du skal gå på skole i ja, og selv om fraværet ikke har så mye å si er det jo like greit å få det slettet. Lenke til kommentar
-1HGSCDRK Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Takk for svar Sikkert ett dumt spørsmål, men koster det noe å gå vg2 brønnteknikk på SOTS? evt hvor mye? Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Nei, vidergående opplæring er jo gratis i Norge, det vil også si at du får masse kurs gratis. Endret 11. januar 2014 av IWannaBeTheOne 1 Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar Sikkert ett dumt spørsmål, men koster det noe å gå vg2 brønnteknikk på SOTS? evt hvor mye? Du har sikkert funne ut hvordan det fungerer no, men jeg tror at trondheim kjøper plasser i Kristiansund eller lengre nord. De pleide å kjøpe plasser i Bergen for noen år siden, men så kom det skoler lengre nord. (Kilder læreren min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå