Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mest mulig Bmw for pengene.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

tenkte å kjøpe en "ny" bruksbil. kommer hovedsakelig til å bli brukt til langkjøring så komfort er i høysetet så bensinforbruk er ikke avgjørende for valg av motor.

 

Men hva gir mest for pengene av E46 og E39 ?

noen som har no tips til meg ? skal ha litt hester, så E46 318 med 116 hk er uaktuelt.

 

vil ha noe til rundt 50-80k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel mer motor for pengene uansett om man velger e39 da det er høyere etterspørsel på e46, men så er jo e39 en tyngre bil igjen.

Hadde gått for en 520i (Etter 2000) eller 523i/528i e39 med manuell kasse (Vet at manuell giring er en smaksak, men er selv veldig stor fan av den ekstra kontrollen man får samt lavere forbruk, raskere aks, høyere toppfart osv.)

 

Da får du gode eksemplarer fra 40-80k og de 170/192 hestene spakrer mer enn godt nok fra ser til norske veier. (520i'en før 2000 med 150hk er dog litt dau, spesielt med automat.)

Lenke til kommentar

takker for gode svar, har vurdert alle motoralternativene i E39 men vil ha 318i med minimum 143Hk som laveste alternativ i E46.

 

Er det noen spesielle ting man burde passe på ved kjøp av disse bilene.? kjente feil, svakheter? Er i utgangspunktet ute etter automat, men har hørt at disse kassene er meget ustabile. Om bilen er veldig sprek er ikke avgjørende bare den har nok krutt til norske kjøreforhold :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endte opp med en 523IAT, bruker ikke noe særlig mer enn 520 og har ett bedre bunndrag. ligger på ca literen på blandet kjøring og fikk den ned på 0.7 på lang, langkjøring :) så er ikke så avskrekkende

Vil heller tro at 520 ender opp med å bruke mer enn 523/528 pga. den må slite mer for å flytte på den tunge bilen, var iallefall sånn med e34'ene.

 

Gratulerer med ny bil da! :)

Lenke til kommentar

takk :) er faktisk ganske fornøyd med bilen, er vandt til å kjøre betraktelige nyere biler, men kjørekomforten kan måle seg med 09 bmw også, eneste er at rattet er litt uvandt, føles så tynt iforhold til m-sport rattet jeg er vandt til. i tillegg bruker den jo ca dobbelt så mye drivstoff, men hva gjør man vel ikke for rekkesekser :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Endte opp med en 523IAT, bruker ikke noe særlig mer enn 520 og har ett bedre bunndrag. ligger på ca literen på blandet kjøring og fikk den ned på 0.7 på lang, langkjøring :) så er ikke så avskrekkende

 

Godt gjort. Min dieselsekser i F10'en bruker litt over literen på blandet kjøring :confused:

 

Men da mener jeg selvsagt "blandet" i ordets ekstreme betydning :D

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Vil heller tro at 520 ender opp med å bruke mer enn 523/528 pga. den må slite mer for å flytte på den tunge bilen, var iallefall sånn med e34'ene.

 

Gratulerer med ny bil da! :)

 

Stemmer. En 520 vil stort sett jobbe hardt i en så stor og tung til som en e39, så den vil stort sett være like "hard" på forbruket som en 523. Det er ikke alltid at mindre motor gir lavere forbruk. En 540 vil selvfølgelig bruke mer enn en 523/528, men en 523 er et fint kompromiss. Forskjellen mellom 523/528 er heller ikke så stor at det i alle tilfeller er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...