Christinepusen Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Har en venn som ville ha den gamle pc min ( maxitower chieftec ) hadde alle deler liggende utenom hovedkort og prosessor så kjøpte dette brukt på finn.no... Først virket ikke prossesor, da oppdaget jeg det var for mye pasta på, og også at den lå feil vei sukk... ok, ny prosessor kjøpt på ebay som ser helt ny ut, og som glir rett oppi sporene sine. Neste problem som jeg ennå ikke finner ut av, har prøvd nesten 10 forskjellige rambrikker, men ingen ser ut til å virke i dette kortet. får bare opp early chip installation hele tiden, harddisker, skjermkort, vifter funker, og er helt ny 400 watt strømforsyning, Har allerede prøvd å ta clear cmos, og ta ut batteri pluss bytte batteri. Orker ikke bruker mer penger på dette så vennen min får fikse dette på et pc verksted i Polen etter jul Men er det noen som vet hvilken ram dette helvetes kortet vil ha, når jeg søker på dette kortet ser jeg veldig mange med samme problem, og han jeg kjøpte kortet av sier at det virket da han brukte det, bare at han tok det ut av maskin, og tok pasta på prosessor etterpå. Noen tips til meg...har vanligvis ikke problemer med å fikse pc eller laptop da jeg har holdt på med dette noen år... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvis hovedkortet har fått CPU installert feil vei og koblet strøm på vil jeg ikke være forbauset om både CPU og hovedkort er skadet. Regner med at feilmeldingen din er basert på lys i POST-dioder, og ikke skjermbilde? Lenke til kommentar
Christinepusen Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 CPU er byttet ut, og alt ser fint ut, var to pinner bøyd i den gamle CPU, men ingen ting knekt. Feilmelding er basert på D- bracket, kun et grønt lys til venstre. Med den gamle prosessor var det fire røde lys noe som indikerer prosessorfeil, tre røde lys slik den nå står er ramfeil sannsynligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå