magicgunnar Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Skjønner at kameraer som kan ha apper er i vinden, og når jeg nå kjøper kamera vil jeg gjerne ha denne muligheten. Hva kan jeg da velge mellom? Og hva bør jeg velge? Ser at prisguiden.no ikke har mulighet til å sortere på dette valget. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Du kan se på Nikon S800c https://prisguiden.no/produkt/nikon-coolpix-s800c-166504 Samsung galaxy camera https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-camera-167362 Nokia 808 pureview https://prisguiden.no/produkt/nokia-808-pureview-155950 Hvordan vil du laste opp bildene, over wifi eller mobilnettet? Endret 7. desember 2012 av Kristallo Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vi trenger å vite hvilken prisklasse du hadde tenkt i tillegg til hvilken type bilder du har tenkt å ta. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Takk for nyttige spørsmål og bra innspill! Wifi burde vel holde, da kan man jo også gjøre det over mobilnettet om man har en mobiltelefon man kan bruke som trådløst hotspot. Men besnærende tanke å ha kamera med eget mobilabonnement, for det må man vel ha om det skal laste opp bilder over mobilnettet på egenhånd? Jeg hadde nok i utgangspunktet tenkt meg noe under 5000 eller der omkring, men kan gå høyere enn det. Er usikker på om jeg foretrekker et kompaktkamera, jeg hadde vel i utgangspunktet tenkt å prioritere bildekvalitet foran størrelse. Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg vil foreslå Olympus E-PL5, eller E-PM2. Da får du et fantastisk og kompakt systemkamera, også følger det med er Toshiba flash Air minnekort som gjør at du kan kikke på bildene i kamera med mobilen din, og så laste de du ønsker over på mobilen. De koster hhv 6000 og 5000kr. Det er masse annet å velge mellom, og jeg har prøvd endel av dem, men jeg synes disse Olympus kameraene er best pga, AF hastighet, Objektivutvalg, størrelse, touch fokus/utløser og ikke minst bildekvalitet. Hvis du ikke bryr deg om størrelse og vekt så kan nikon d3200 med wifi dongle være en løsning også. Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Om du ikke har de største kravene til bildekvalitet er Samsung Galaxy phone et godt valg, denne har både wifi og muligheter for tilkobling via mobil data. Om bildekvalitet er svært viktig ville jeg sett på Samsung nx1000 som selges for 4000,- innkl Galaxy Tab 7.0 nettbrett!Det er billig. NX 1000 har wifi innebygd. Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Skjønner at kameraer som kan ha apper er i vinden Du er nok litt tidlig ute, det er veldig få modeller som har apper foreløpig og de som har det er veldig begrenset. Utvalget med WiFi er også ganske lite, men tross alt en del bedre og er kanskje den mest realistiske løsnigen i øyeblikket. Samsung har mange modeller med WiFi innebygd og de er det greit å koble til via Android-telefoner og nettbrett. Det begynner å komme fra andre merker også og Sony, Nikon, Panasonic og Canon har modeller med WiFi innebygd på makredet, men i ganske få modeller. Jeg vil imidlertid tro at både integrasjon, utvalg og muligens støtte for apper vil bli mye bedre i løpet av et års tid etter hvert som modeller oppgraderes. Har du en mobil med brukbart kamera allerede kan du prøve å greie deg med den en stund til, eventuelt finne en løsning med WiFi, men da bør du sjekke at kameraet du velger kan brukes med telefonen du har før du handler. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Dette er vel ikke akkurat rette kamera for deg, men denne videoen indikerer hvordan det fungerer med en i-Phone. Som @SE# skriver så er dette forsåvidt i startgropen og man vil nok se flere/bedre løsninger etterhvert som produsentene implementerer denne teknologien. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=D4dY_msd94A Endret 8. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Kan en backup-løsning for dette problemet være et Eye-Fi minnekort? Da kan man velge akkurat det kameraet man vil, så lenge det tar SD-kort. Man slipper også noe som stikker på utsiden av kameraet, slik denne Wi-Fi enheten til D3200 gjør. Jeg vurderer selv å kjøpe et. Tanken min er hvertfall å kunne ta et bilde med kameraet og sende dette til mobilen. Og når det er på mobilen kan man laste det opp hvor man vil - blogg, Facebook, flickr, forum osv. Eller sende på mail til feks en avisredaksjonog og man ikke har PC tilgjengelig. http://www.bhphotovideo.com/c/buy/Shop-by-Brand-Eye-Fi/ci/4/phd/4291457301/N/4294255798 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå