Akopovic Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Heihei! Jeg vurderer å gå fra AMD til Intel, jeg har allerede funnet ut hvilken CPU/HK jeg skal kjøpe. Men, jeg vet at jeg må reinstallere os, og det har jeg ikke gjort før. Kan jeg bruke samme linsenskode som den jeg har fra før når jeg har reinstallert etter bytte? Også, jeg vurderer å flytte OS fra HDD til en SSD, må jeg da eventuelt klone OSet etter jeg har installert på nytt etter CPU/HK bytte? Jeg regner med at jeg ikke kan installere OSet på en ny SSD med min gamle lisens? Takker på forhånd for svar og eventuelle andre løsninger og inspill:) Det er også første gang jeg bruker dette forumet, så jeg har ikke peiling om det ligger under riktig seksjon:) -Ako Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Burde ikke være noe problem å installere OS'et rett på en SSD med ny installasjon og den gamle nøkkelen, med mindre det er en lisens fra en Dell/HP/ACER osv maskin. Den KAN være låst til hovedkortet i den gamle maskinen. Lykke til! Lenke til kommentar
Akopovic Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Burde ikke være noe problem å installere OS'et rett på en SSD med ny installasjon og den gamle nøkkelen, med mindre det er en lisens fra en Dell/HP/ACER osv maskin. Den KAN være låst til hovedkortet i den gamle maskinen. Lykke til! Jeg bygget pcen for litt over et år siden, med en helt vanlig Win7 home premium lisens, så regner med at det skal gå fint hvis det er det er slik du sier:) Takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå