Gå til innhold

PHP vil ikke lastes inn når man har logget inn

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter jeg har logget inn på nettsiden så vil ikke informasjon hentes fra databasen. Det kommer opp hvis jeg trykker på en eller annen link på nettsiden at jeg må logge inn, men det har jeg jo gjort.

PHP safe mode er på,er det noe jeg må skru av for at det skal fungere ?

Kan legge ved noen kodesnutter etterpå.

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ?

Når du logger inn hvor? Har du laget siden selv og er problemet at du ikke får kobla deg oppmott SQL etter at du har "logga deg inn" eller at du ikke får noe output?

Tenker du har gjort en feil i SQL kallet ditt. Se på den delen av koden som kjøres etter innlogging og finn feilen.

PS: Hvis du har laget det selv, hvordan lagrer du innloggingen din? Kan virke som om du ikke har fått igang en session.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Løste seg ikke allikevel.. Brukernavnet dukker ikke opp og funksjonene lastes ikke inn, får bare opp "Kunne ikke laste siden" eller "Du må logge inn"

Orker ikke bruke flere timer på å finne feilen nå.. så hvis en av dere er interessert i å hjelpe meg så send en melding i innboks så får du ftp tilgangen og slikt.

Lenke til kommentar

Løste seg ikke allikevel.. Brukernavnet dukker ikke opp og funksjonene lastes ikke inn, får bare opp "Kunne ikke laste siden" eller "Du må logge inn"

Orker ikke bruke flere timer på å finne feilen nå.. så hvis en av dere er interessert i å hjelpe meg så send en melding i innboks så får du ftp tilgangen og slikt.

Lenke til kommentar

Det er ingen her som jobber for å drive support på vage feilmeldinger eller mangefulle kodebeskrivelser. Hvertfall ikke gratis.

Dette er ett forum hvor folk frivillig bidrar åpen for å både spre kompetanse og for å lære selv. Dette krever først og fremst at du faktisk bidrar selv ved å gi detaljerte feilmeldinger, god beskrivelse av kode og selve koden, så brukere selv kan være med å bidra i en åpen prosess som vil hjelpe deg, de og sannsynligvis mange andre.

"Ta kontakt på PM for tilgang for å løse problemet" er lite motiverende. Veldig lite motiverende....

Lenke til kommentar

Feilkodene returnert fra enten PHP eller SQL er også stort sett veldig nyttige og behjelpelig til å finne feil. Jeg vet ikke hva du egentlig driver med, men det virker som at feilsøking og error-returnering ikke er veldig høyt prioritert i koden din, noe det i aller høyeste grad burde være.

Bruken av f.eks dette vil gi deg relevante feilmeldinger i forhold til spørringer som feiler.

or die (mysqli_error($myConnection));

Hvis ikke det, vil det også i aller høyeste grad lønne seg å slenge til en

else {
 echo 'her gikk noe galt';
}
eller
if(!isset $asd) {
 echo 'Variabelen for asd har ikke blitt definert';
}

for if statements hjelpe deg å identifisere hvor noe er galt.

I tillegg burde du, så lenge du jobber lokalt/med en upublisert kopi ha

display_errors = 1

i PHP ini slik at du får med feilmeldingene fra PHP.

Hvis du ikke gjør dette vil du som du sier selv bli sittende i timesvis for å feilsøke istedenfor å få en feilmelding spyttet ut på skjermen som sier deg i hvilken linje noe gikk galt/hvilken funksjon som feilet/hva som er galt i en spørring slik at du kan rette det opp på en brøkdel av tiden.

Tiden du investerer i å opprettet dette er 100 ganger mindre enn den tiden du vil bruke på å feilsøke i blinde.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...