Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Server 2008 R2 booter ikke (blue screan) / resatt systestate (?)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en server Windows Server 2008 R2 Enterprise.

Boksen står bare i en bod, med strøm og nettverk så bruker jeg remote deskop for å nå denne med. Dette fra en Windows 8 maskin, og denns remote desktop klient.

Logger aldri av denne, da den kjører programmer som krever en pålogget bruker.

Skulle logge meg på i dag, men fikk men melding opp (som jeg kjapt trykka vekk, for å "koble til likevel" var en av funksjene. Vet, dumt å ikke lese meldingen, eller ta et bilde av den ... ).

Da var desktopen ren for ikoner og ingen programmer var installert (ikke AV, FTP eller andre nettlese en IE) via startmenyen.

Restartet serveren, men den kom aldri opp igjen. Å koblet da til en skjerm, og da viste deg seg av den står i loop å restarter for når den skal starte windows så får den bluescreen.

Koblet fra maskinen, hentet ut system disken (som er 1 av 13 disker).

Kobler denne opp som ekstern usb disk til windows 8 maskinen, kjører en chkdsk /f /r og (som tar ca 40 min), og testet igjen å starte opp serveren. Men samme skjer: bsod.

Koblet til med USB igjen på windows 8 maskinen, og da ser jeg at filene ikke vises på disken. Profilen "administrator" (som jeg benytter) er clean og ingen programmer viser i \program filer.

Se vedlegg. Det brukt ~41 GB av disken, men klarer kun å finne ~11 av disse.

Filene er ikke skjuld og ser ikke ut som jeg kan finne den på noen vanlig måte.

Så har jeg gjort noen endringer de siste dagene:

Installert Hyper-V funksjonen på denne, og installert 2 nye servere virtuelt. Den ene er installert for å være domene kontroller (DC), og den andre exchange mail server. Tanken var å utnytte prosessor og minne som er installert på serveren (4-kjerner og 8 gb ram).

Kun domene kontrolleren som har vert påslått, og kjørt "live" i ca 1 dag.

Alle 3 serverne (fil server (fysisk) og de 2 virtuelle) har statisk ip addresse (2 sistnenvte ble det satt på i dag, rett før jeg koblet meg fra). Det var siste endringen jeg gjorde i dag runt kl 14 tiden. Har ikke vert logget på serveren (fil) siden jeg prøvde igjen i dag kl 22. (har siden da feilsøkt til nå, ca 5 timer etter ..)

Tanken er at noe her har skjedd.

Så, mitt spørsmål er:

Kan den virtuelle domene kontrolleren hatt en slik innvirkning på denne serveren?

Fil serveren var ikke i domenet.

--->Det er ikke super krise for meg å installere serveren på ny, da alle filer er fordelt på de andre diskene. Og det bare er et par enkelte programmer som er installert.

Men, lurer på om noen har opplevd noe lignende.

post-291474-0-26581900-1354845977_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...