Gå til innhold

Overklokking av i5 3570K til 4,0GHz


Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp fått meg ny PC og holder på å overklokke. Jeg tror jeg vil bli på 4,0GHz stable og med Vcore på 1,050V, hvor jeg har 63 grader på load med prime95. Dette er helt greit med tanke på at jeg har H60.

 

Likevel har jeg et par ting jeg lurer på angående overklokking generelt, og et annet problem.

 

1. CPU tempraturen viste plutselig -58 grader når jeg nådde 4Ghz, hva er årsaken til denne feilen, og hvordan kan jeg fikse den?

 

2. Hvor mye vil levetid vil CPUen miste når jeg har denne klokken, vil den vare i 5 år feks? (load 63 grader, 1,040V)

 

3. Hvilken av CPU-temp og Core-temp skal jeg stole på når det kommer til overklokken? De viser jo ganske mye forskjellige verdier, der Core alltid er høyere?

 

4. Har jeg tatt noen dårlige valg? Noe jeg burde endre?

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

att det viser-58 er bare en bug.

 

Tror neppe du forkorter levetiden noe særlig (om noe i det hele tatt) med en såpass mild klokk som 4 ghz.

 

Du skal se på core temp, og da på den kjernen som viser høyest temperatur, cpu temp skal du ikke bry deg om.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvordan kan du mene det arni? Altså det står jo at prosessoren faktisk skal kunne tåle sånn 67 grader. Jeg vet at under spill osv vil den aldri komme opp i 75-80 men likavel er ikke dette ganske hardt for prosessoren?

 

Hva tror dere er den høyeste klokken jeg kan ha og samtidig få ha prosessoren i 5 år frem i tid? Kan jeg nå 4.4 GHz?

Lenke til kommentar

Hvordan kan du mene det arni? Altså det står jo at prosessoren faktisk skal kunne tåle sånn 67 grader. Jeg vet at under spill osv vil den aldri komme opp i 75-80 men likavel er ikke dette ganske hardt for prosessoren?

 

Hva tror dere er den høyeste klokken jeg kan ha og samtidig få ha prosessoren i 5 år frem i tid? Kan jeg nå 4.4 GHz?

67°C gjelder for CPU-pakken. Thermal junction (punktet der CPUen skrur seg av) er på 105°C for kjernetemperaturer, med 75 til 80°C kjører du fortsatt kjernene kjøligere enn stock kjøleren gjør på stock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...