Jorgny Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Heihei komfepcen jeg kjøpte for et år siden begynner å bli litt sliten, og på grunn av at jeg gjorde noen litt dårlige valg av deler, er det veldig mye dritt som må byttes, så det er egentlig like greit å kjøpe en helt ny en. Men så fikk jeg et tilbud av en bekjent av meg: NZXT Phantom Oransj/Svart Special Edition Intel Core i7 2600k 3.4Ghz Asus nVidia GTX 660ti Asus P8P67 B3 1TB Hardisk 40GB SSD 800W Strømforsyning 16GB RAM på 1600Mhz Wi-Fi Adapter med 3 Anten Som trådnavnet tilsier, lurer jeg på hva denne kan være verdt? Han visste ikke hva han skulle ta for den, men nå skal jeg hvertfall unngå å betale mer enn den er verdt. Selve pcen er kjøpt i fjor, men kabinett og skjermkort er byttet ut for 3 uker siden. Jeg tenkte kanskje 6-7 tusen, kunne det vært noe? Lenke til kommentar
comadore Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Heihei komfepcen jeg kjøpte for et år siden begynner å bli litt sliten, og på grunn av at jeg gjorde noen litt dårlige valg av deler, er det veldig mye dritt som må byttes, så det er egentlig like greit å kjøpe en helt ny en. Men så fikk jeg et tilbud av en bekjent av meg: NZXT Phantom Oransj/Svart Special Edition Intel Core i7 2600k 3.4Ghz Asus nVidia GTX 660ti Asus P8P67 B3 1TB Hardisk 40GB SSD 800W Strømforsyning 16GB RAM på 1600Mhz Wi-Fi Adapter med 3 Anten Som trådnavnet tilsier, lurer jeg på hva denne kan være verdt? Han visste ikke hva han skulle ta for den, men nå skal jeg hvertfall unngå å betale mer enn den er verdt. Selve pcen er kjøpt i fjor, men kabinett og skjermkort er byttet ut for 3 uker siden. Jeg tenkte kanskje 6-7 tusen, kunne det vært noe? Ville sagt denne pcen koster rundt 8000kr ny i dag. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10731er 7500kr + strøm, ram,+ de andre tingene.. Så ca 8000-9000kr ny muligens:) Deretter kan du nok sikkert regne fra 1000-1500/2000kr for bruks, spørs jo hvordan det er brukt, hvor mye osv:)(uten at jeg skal vite FOR mye ang pc, da jeg prøver å finne ut hva jeg skal ha selv. Bare så den var veldig lik med tanke på skjermkort osv) Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Han kom visst fram til at han ville ha minst 10k for den, så jeg er litt usikker på om jeg skal gå for den. takk for svar midtun Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Kjøp den ny til 2k mindre da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) tja ssd'en på 40gb er ubrukelig, pga størrelsen. skjermkortet er ikke allverdens og cpu'en er tidligere model. for å si det på en annen måte. jeg solgte den forrige pc'en min med 240 gb ssd, gtx 580, br + dvd spiller, i72600k med et ok hovedkort, 2tb disk, 8gb ram og 1kw psu for 6k, pc deler koster ikke noe særlig i dag. ville gitt toppen 5k for den maskina Endret 6. desember 2012 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå