Gå til innhold

Hvor mye ville dere gitt for denne?

Anbefalte innlegg

Heihei :)

komfepcen jeg kjøpte for et år siden begynner å bli litt sliten, og på grunn av at jeg gjorde noen litt dårlige valg av deler, er det veldig mye dritt som må byttes, så det er egentlig like greit å kjøpe en helt ny en. Men så fikk jeg et tilbud av en bekjent av meg:

NZXT Phantom Oransj/Svart Special Edition

Intel Core i7 2600k 3.4Ghz

Asus nVidia GTX 660ti

Asus P8P67 B3

1TB Hardisk

40GB SSD

800W Strømforsyning

16GB RAM på 1600Mhz

Wi-Fi Adapter med 3 Anten

Som trådnavnet tilsier, lurer jeg på hva denne kan være verdt? Han visste ikke hva han skulle ta for den, men nå skal jeg hvertfall unngå å betale mer enn den er verdt. Selve pcen er kjøpt i fjor, men kabinett og skjermkort er byttet ut for 3 uker siden. Jeg tenkte kanskje 6-7 tusen, kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei :)

komfepcen jeg kjøpte for et år siden begynner å bli litt sliten, og på grunn av at jeg gjorde noen litt dårlige valg av deler, er det veldig mye dritt som må byttes, så det er egentlig like greit å kjøpe en helt ny en. Men så fikk jeg et tilbud av en bekjent av meg:

NZXT Phantom Oransj/Svart Special Edition

Intel Core i7 2600k 3.4Ghz

Asus nVidia GTX 660ti

Asus P8P67 B3

1TB Hardisk

40GB SSD

800W Strømforsyning

16GB RAM på 1600Mhz

Wi-Fi Adapter med 3 Anten

Som trådnavnet tilsier, lurer jeg på hva denne kan være verdt? Han visste ikke hva han skulle ta for den, men nå skal jeg hvertfall unngå å betale mer enn den er verdt. Selve pcen er kjøpt i fjor, men kabinett og skjermkort er byttet ut for 3 uker siden. Jeg tenkte kanskje 6-7 tusen, kunne det vært noe?

Ville sagt denne pcen koster rundt 8000kr ny i dag.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10731er 7500kr

+ strøm, ram,+ de andre tingene.. Så ca 8000-9000kr ny muligens:) Deretter kan du nok sikkert regne fra 1000-1500/2000kr for bruks, spørs jo hvordan det er brukt, hvor mye osv:)(uten at jeg skal vite FOR mye ang pc, da jeg prøver å finne ut hva jeg skal ha selv. Bare så den var veldig lik med tanke på skjermkort osv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja ssd'en på 40gb er ubrukelig, pga størrelsen. skjermkortet er ikke allverdens og cpu'en er tidligere model. for å si det på en annen måte. jeg solgte den forrige pc'en min med 240 gb ssd, gtx 580, br + dvd spiller, i72600k med et ok hovedkort, 2tb disk, 8gb ram og 1kw psu for 6k, pc deler koster ikke noe særlig i dag. ville gitt toppen 5k for den maskina

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...