Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg er på jakt etter min første sykkel, og har egentlig funnet den perfekte sykkelen. Tror jeg ihvertfall da Det er snakk om en Triumph Speed Triple 1050cc. Den er egentlig alt jeg ønsker meg, men jeg innser at det er altfor mye krefter enn det en nybegynner har godt av, ihvertfall til å begynne med. Spørsmålet er egentlig da om det er mulig å begrense effekten relativt enkelt, slik at den yter noe rundt hva en 600-ish ellers ville gjort ? Og evt. om dette ville hatt negative konsekvenser på sykkelen på noen som helst måte (kjøreegenskaper, langtidsvirkninger på motor etc..?). Og selvsagt om hvor lett det vil være å fjerne begrensningen på en senere tidspunkt. Og ja, jeg er fult klar over at jeg da betaler mye penger for krefter jeg ikke bruker, så jeg er ikke ute etter regler om hvor lite smart dette er økonomisk Jeg har bare lyst på drømmesykkelen og samtidig være litt ansvarsbevisst. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Personlig har jeg aldri sett strupekit som gjør det du er ute etter, de jeg har sett har bare vært for å få sykler strupet ned til mellomtung. Det lar seg sikkert gjøre, men jeg kan tenke meg at det blir dyrt og tar lang tid da det sikkert må en del prøving og feiling til på instillinger når du fucker med noe som kan endre på effekten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Var innom en forhandler idag, og jeg ble uoppfordret anbefalt å gå rett på 1000cc Jeg trodde kanskje det var den sikreste veien direkte til fiasko, men kanskje det bare er å trøkke på. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg tror egentlig ikke det spiller noen rolle, det viktigste er at du lærer sykkelen å kjenne. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hvorfor ikke kjøpe Speed Triple 675cc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hayabuuza skrev (På 13.12.2012 den 7.33): Hvorfor ikke kjøpe Speed Triple 675cc? Godt spørsmål Du mener nok Street Triple 675 regner jeg med, og det hadde nok vært den perfekte sykkelen for meg. Problemet mitt er at jeg er ganske så høy (194cm) og kan trenge den ekstra størrelsen som storebroren har. Men nå skal jeg ikke utelukke den helt, da jeg enda ikke har testa 675cc varianten enda. Men det skal gjøres ganske snart.. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Mente Street ja Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Vil anbefale å la sykkelen være orginal(fulleffekt) dersom du har alderen for det. Begynte sjøl på 125(2 år)->650(3 år)->1300. Hadde laveffekt på 650'n i 1 år før eg tok vekk plombering. Blir unødvendig dyrt og mykje arbeid for å nedplombere ein sykkel du ikkje trenger. Tvilar på det er plombering på ein 1000 som på ein 600/650, var kun ei ledning å nappe ut på min. Som sagt over, ta det roleg i begyndelsen å lær å kjenne sykkelen. Du vil savne kreftene ganske so fort dersom du skulle nedplombere, mykje vil ha meir Skulle gjerne hatt meir sjøl Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Min erfaring er at det er den myke saken oppå sykkelen som er avgjørende. Ikke antall hk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Tror jeg bare kjører på og tar det rolig. Etter det mange forteller meg, så er S3 ganske lineær på effektkurven sånn at jeg ikke får noen store overraskelser med uventa drag, noe som gjør det lettere for meg å håndtere kreftene. Hvis jeg hadde gitt bånn sug hadde jeg vel gått på ett hjul ut av veien med en 600 og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå