Gå til innhold

Trådløst gamingheadset som matcher lydkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte jeg skulle finne meg et trådløst gamingheadset, og har fra før av et X-Fi XtremeGamer lydkort som jeg er meget fornøyd med. Jeg har lyst å fortsette å bruke de utgangene det har (Link), og ønsker derfor et headset som gjør nettopp det.

 

Jeg har sett litt på G930, men som det er å forstå, så går det på USB?

Hvis det finnes en overgang fra Minijack til USB, vil den bearbeidede lyden lydkortett generer fortsatt ha effekt når lyden kommer ut av høytalerene?

Bruker alle trådløse headset USB?

I så fall får jeg vel bare fortsette å leve med kabelrestriksjonene..

 

Takker for alle innslag!

Endret av ipiEirik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minijack til USB? Nei, det blir som å sette propell på bilen og håpe at den skal fungere som båt.

USB-tilkobling kan ikke brukes til analoge signaler (om du ikke er en mikkmakker som lodder selv).

 

Headset med usb-tilkobling har en liten lydprosessor slik at pc'en oppfatter det som eget lydkort, sort of.

Lenke til kommentar

Ganske god pris på disse: Turtle Beach PX3 (Jeg kjøpte mine for 1995,- back in the day. Det var dog en Modern Warfare 3 stylet versjon, da de ikke hadde vanlig PX3 i sortimentet)

 

Trådløst, kan kjøres enten via det innebygde usb-lydkortet eller via minijack. Ca 10 timers batteritid og lang mini-usb kabel for lading.

 

Kjører mitt PX3 med et X-Fi Titanium satt opp til å simulere 5.1-lyd og kan si at jeg er strålende fornøyd med lydkvaliteten.

 

Er også meget behagelig å ha på seg over lengre tid, da selve øreklokkene er polstret med tøy så du slipper svette ører.

 

Eneste minus er at denne modellen har en tendens til at plasten smuldrer opp nær skruene. Dette vil være en reklamasjonssak, men det løser seg også ved å ta på noe teip i de festene (Gjør det gjerne FØR de smuldrer).

 

Bilde på hvor de svakeste 2 leddene er, da de blir strukket litt hver gang du tar av og på deg headsettet:

post-9607-0-00226700-1355239432_thumb.png

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...