Gå til innhold

Terratec Mystify Razer Boomslang 2100?


Anbefalte innlegg

Som sagt alt er en vanesak, er ingen fasitsvar på åssen man skal bli verdensmester i et spill. Det er ingen problem å bli god i et spill, er hvor mye tid og arbeid man vil legge i det! Er ikke musen/musematta som gjør spilleren best, men dette hjelper til.

 

Men generelt over er lavere sensitivitet bedre, men alt er vanesak og tilvenningssak ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='Vice' date='03/11/2003 : 09:23'] [quote name='Aasgaard' date='24/10/2003 : 15:12']Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.[/quote]
Ja , hvis du vanligvis sitter der som en annen spastiker, med 1 meter bred musmatte, og rykker i all retninger da sier det seg selv at du får lite presisjon med en følsom mus. Det krever mye trening før du klarer å mestre en følsom mus og samtidig beholde bra presisjon.
Men med engang du har mestret dette vil du aldri ønske å gå tilbake. En annen fin bi-effekt ar at ting som "musearm" og andre populærlidelser blir nærmest ikke-eksisterende da man bruker ekstremt lite bevegelser og energi.

Og til dere som klarer å få krampe!! av å bruke mus. Noe må være seriøst galt med fysikken/holdningen deres. Har prøvd mange forskjellige(store, små) mus men aldri vært i nærheten av å få krampe. Ikke er jeg veldig godt fysisk trent heller. :shrug:

Kan ikke si noe om 2100 da jeg aldri har prøvd den, men hadde i sin tid en Razer2000 og det er trolig fortsatt den beste jeg har hatt. MX500 som jeg har nå er også fin, men presisjonen er ikke like god som Razermusa.
Blir neppe noen ny 2100 på meg med det første pga. den noget "useriøse" måten de annonserte XP-driverene. Dessuten har jeg jo også MX500 som funker greit nok. [/quote]
....Logitech Dual Optical gav meg seriøse kramper...ikke pga sittestilling, men rett og slett fordi den hadde en ergonomi som ikke hørte hjemme i dataverden....
Ringfinger og lillefinger sloss om hvem som skulle ha plassen på siden, og tommelen fikk jeg nesten senebettennelse i da den ikke hadde noen støtte i det hele tatt..........beste ergo?.....hmm....En ballmus fra logitech sølvfarget, og som kom med et keyboard......ganske stor og tung...men jizz for en ergo!!...
Logitech Desktop Comfort eller no tror jeg den het ....Mouseman Comfort weel 2 eller no.....hadde dog VELDIG dårlig oppløsning...

PS! - Nytt tips om boomslangene......ikke bruk USB!!!....konverter og bruk PS/2...da dette gir bedre og raskere kommunikasjon mellom datamaskin og mus...

/toffy
Lenke til kommentar

Mye mas om sens her, det sier seg jo selv at du har mye høyere potensial presisjon om du har lavere sens, er ikke lett å flytte musa en pixel om du flytter den over hele skjermen med å røre den 1cm, (dvs du får det ikke til), det blir jo en avveining som med alt annet, du ofrer fart for presisjon når du har lav sens. Jeg har feks en rimelig agressiv stil i cs, støtter dermed ofte på folk på nært hold, dermed har jeg høy sens, sitter du å sniper i ett hjørne har du gjerne lav sens.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er elementær logikk. Snur du 360 grader ved å bevege musen 5mm har du ikke mye til presisjon.

hmm...

Jeg har sensitivitet 7 horisontalt i Razer softwaren, og 11 i UT2003...

Prøvde med 10 i sensitivitet, men da hang crossairen etter når jeg snudde...

 

Men det er sant at presisjon blir bedre med lavere sensitivitet, men det er bare bra i spill som CS som folk sier...i UT2003 er det en fordel å balansere sensitivitet, og presisjon sammtidig som man kan snu uten å må bevege musa 10-20 cm...

 

Men som sagt..skal man bli flink og presis, i høy sensitivitet, så MÅ man begynne med å trene seg opp fra LAV sensitivitet...og gradvis øke etter som man merker at man mestrer sensitiviteten og presisjonen..

 

/Toffy

Lenke til kommentar

Siddis, feil.

hvem bryr seg om hva han zulg bruker? jeg bryr meg iallefall ikke. jeg har bedre aim enn zulg og jeg bruker 3 i sens, bryr du deg? neppe.

fyren løper rundt og fyrer av 500 rakettskudd når han ser en fiende, omkring halvparten av disse går i retning fienden og noen ganger må jo en av rakettene treffe  :roll:

LOL!!!!....

Lenke til kommentar

Japp..PS/2 ..ER raskere....Bare test det.....

Den lille mannen i gata som ikke er akkurat HARDCORE gamer i raske FPS-spill ...men derimot i spill som CS, han vil nok ikke legge merke til forskjellen...

 

Rangert etter hastighet så er følgende såvidt jeg vet korrekt...

 

Mus:

1. PS/2

2. Firewire (egentlig raskere enn PS/2, men ikke mange mus som bruker Firewire..bortsett fra noen laptop-alternativer?)

3. USB (....v2 skal vist nærme seg Firewire i hastighet...)

4. Radiobølger

5. Infrarød

6. Serial (finnes disse lenger?.....funker bra i OS...)

 

 

...og til det tilbudet ovenfor så er det for WEB-salgs versjonen.....

Den offisielle versjonen...f.eks den jeg kjøpte hos Komplett.no kommer med medfølgende USB->PS/2 converter...

 

 

:love::woot: Mystify Razer Boomslang 2100 m/uorginal kule FOREVER! :woot::love:

 

 

PS: ser noen skriver at de faller ifra hverandre?......mi virker da robust som fy.....no problems so far... :cool: ....men så hammrer jeg ikke musa i bordet i et vilt sinne heller når jeg gjør det dårlig når jeg spiller..heheh......

Lenke til kommentar
PS: ser noen skriver at de faller ifra hverandre?......mi virker da robust som fy.....no problems so far... :cool: ....men så hammrer jeg ikke musa i bordet i et vilt sinne heller når jeg gjør det dårlig når jeg spiller..heheh......

Åh, da så.. siden du ikke har hatt problemer, så må vel haugevis med defekte mus bare være innbilning.

 

Dessuten, burde ikke en mus som var ment for "hardcore gamere" tåle litt juling?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dere ANER ikke hva dere går glipp av...

 

1. De som får krampe i handa av denne har enten for små hender for musa...eller krampholder for mye i den når de blir ivrige eller trykker på knappene.

 

2. De gjorde en skikkelig bommert med denne musa. Og det var BALLEN....til de som synes den standard utgaven med standardballen suger....ta ut den 20-30grams kula fra din GAMLE mus....og kast inn i denne....(såfremt den har samme dimensjon) bruk gjerne en ball med litt STICKY overflate gummi..put den inn i Razer 2100 musa og prøv igjen...ikke bare fungerer musa nå på ALLE underlag...men den GLIPPER ikke i spill HELLER!!!...

 

3. Om du får kramper i henda, så er det OFTE pga dårlig sittestilling...

albuer skal hvile 90grader på bordflata og lillefinger og tommel skal være plassert på sideknappene...ringfinger skal ligge hvilende på "veggen" ved siden av musknapp 2.....ettersom du er høyre eller venstrehendt...

Ikke strev for å skal ha 3 fingrer OPPÅ musa...det er den for brei til..

Sett opp responsen...så trenger du ikke bevege musa mer enn 1-5mm for å faktisk snu....med aksellerasjon snur du 360grader rundt med 5mm sving på musa hurtig...

 

4. Somsagt.....dette er en mus for HARDCORE GAMERS!!!...

:woot: Og jeg brukte DUAL OPTICAL fra logitech før...og den greier jeg ikke spille med lenger...den blir rett og slett for TREG!!!!!.... :grumpy::roll:

 

 

...og kjøp dere FUNC SURFACE musmatte!!!!....den er 3mm tykk..og du vil ikke engang FØLE at du har den på bordet!!!.....

 

5. IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET TRO AT DU KAN MESTRE DENNE MUSA MED MINDRE DU ER VILLIG TIL Å GI DEN MINIMUM 3-4 UKERS TILPASSNINGSTID!!!! - Okay...så vil du føle deg som en NOOB de 2-3 første ukene....men gi denne musa noen uker...med HARDCORE gaming hver dag...så kan jeg GARRANTERE dere at dere ikke vil bruke en annen mus til gaming etterpå!!!

 

 

MYSTIFY RAZER BOOMSLANG 2100 RULEZ!!!! (...etter nødvendige modifications seff!!!)

 

 

Hilsen

 

Bård

aka

<<RzR>>Toffypops

 

HQ08FULL, Asus 7V8X MB SATA/GBLAN, XP2600+,Hercules Radeon9700, 512MB Corsair DDR2700 333mhz, 240GIG drive capacity240GIG drive capacity,21" Hitachi skjerm, Hercules Game Theater 7.1, Logitech Dual Optical, Mystify Razer Boomslang 2100, fUnC sUrFaCe 1030 musmatte, HP Surestore DAT24i, Plextor 40xbrenner, Pioneer116i sonefri DVD-rom, 52X CD-ROM,

Din ******* kødd.. Mus er en tilpassningsak.. for å si det mildt.. det er flest progamers som bruker mx eller Intelli en dem bruker razor.. se for eks på heaton og co eller alle sammen fra zx9.. trur kun 1!!! bruker razor..

 

Ti deg som ska ha mus.. ta en tur og test selv.. et godt valg er razor, intelli, eller mx

 

jeg har intelli og har slått xpec og andre gode claner

Lenke til kommentar

Toffy du er lame dum da..

Det er åpenbart at USB v 1.0 er raskere enn ps2.. det sier seg selv.. etter som usb er senere lagd enn ps2. En mus vil mest mulig "lagge" når man sitter med musa i ps2 porten..

Dine utsagn om at høy sens er bra for ditt og datt..

Vettu det handler KUN om VANESAK.

Er du vant til å bruke stor overflate for musa.. vil lav sens si seg selv å være i bruk. for liten matte er det lurt å bruke litt høyere.. nå i cs er det lurest å ha lav sens.. dette har jeg erfart ved å starte på 12 i sens til 1..0 - 1.5 i sens

I UT og Quake er det en selvfølge at det krever litt mer sens. dette er et spill som er aggressivt.. og her trenger en ikke kontrollere hvor en skyter.. her kan du ha knappen inne å skyte vilt.. Og det med zulg.. Hvem bryr seg.. jeg som cs spiller kan godt ha bedre aim enn han .. jeg har spilt mot mange topp claner i cs og jeg har spilt langt under halvparten av det de har spilt.. så alt kommer ann på vane sak..

JEg i cs bruker kun som regel 1.3 i sens.. ideeel for sniping / camping og storming da jeg har stor underflate å bevege meg på.. ingen behov for å løfte på hånda under fight i cs.. stor nok flate

 

Jeg sier bare VANESAK

Lenke til kommentar

Men dersom du er presis nok i hånda kan du bruke høyere sens en en som er mindre presis i sine håndbevelser, å få samme nøyaktige, pluss raskere aim siden du beveger musen mindre. Med mus på 400dpi blir oppløsningen så dårlig at den ikke registrerer små bevegelser. Dette kompenseres ved at antall registrerte bevegelser økes i software. F.eks en avlest pixel på matta flytter musa to pixler på skjermen, dety gjør at halvparten av pixlene ikke kan "siktes på" og f.eks headshot vanskeligere. Dette kompenseres med å øke dpi i musa.

Før spilte jeg med razer mus, det var fantastisk, etter to dager doblet jeg kill/death

forholdet mitt, fra 2/1 til 4/1. Dette skyldest i hovedsak at når motstanderen brukte lang tid på å bevege musa mens jeg såvidt trengte å flytte litt på håndleddet. Etter to uker røyk musa, supporten var fraværende og over alt datt razer musene fra hverandre. De flesta hadde dessuten fabrikik feil. Det var nok dette som drepte musa, ikke at den ikke var god, for den er fremdeles desidert best, selv om den er 3 år gammel.

 

ps, tror nok ikke du har prøvd andre spill enn cs viss du mener at det bare er å skyte vilt i ut, da har du ikke spilt mot gode folk. Nå bruker jeg mx300, intellimouse explorer var for upresis på høy sens, men jeg savner razer musa. Tror ikke jeg kjøper en ny razer med det første, har ikke lyst å betale 600 for en mus som detter fra hverandre viss du ser stygt på den.

 

Hvem i ****** bryr seg vel hva heaton bruker?

Lenke til kommentar
EatShorts: Har brukt min razer nå, og en kompis har brukt sin ....i over 4 måneder.......ikke så mye som en unormalt treig knapp...så......De nye musene er etter det JEG kan se mye bedre enn de første....dog..jeg har aldri prøvd de første..men de nye musene er robuste og fine, og faller ikke ifra hverandre...................synes det er utrolig bra kvalitet........ :thumbs:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...